Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker å kjøpe ny bærbar ser på P150E og Asus G55. Bruksområde strategi spill(Shogun 2, Civ 5) og surfing + film. Av det som jeg har lest i denne tråden så følger det med en del støy og varme fra P150E. Hvor stor forskjell vil det være på de 2 nevnte bærbare når det gjelder ytelse, støy og varme? Hvordan er bygge kvaliteten til P150E i forhold til Asusen? Har noe en ide på leveringstid på P150e?

 

Om du velger HD7970 (som er ca 50% kraftigere enn GTX675), så er spillytelsen over dobbel av Asus G55 (GTX660/GTX670), det samme er sannsynligvis også støynivået uten at jeg vet hvor høyt støynivået på asus G55 er. Varme er det nødvendigvis ikke så stor forskjell på. Kvaliteten på clevo er helt topp og minst like god som asus. Leveringstid må du nesten spør multicom om. Det kommer litt ann på valg av komponenter. Velger du "standardskjermen" har denne ikke leveringsdato før i slutten av juni. HD7970 er vel heller ikke på lager før i juni osv.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hva tenker folk her om mulige driverproblemer med ATI kortet? Har hørt at ATi har hatt en del problemer med det før (blåskjerm/krasj o.l. på Asus G73). Ytelsesmessig virker jo 7970 som et klart kjøp for min del, men det ville vært kjedelig med en ustabil laptop.

Lenke til kommentar

Siden januar har eg vente på årets sjermkort/cpu, tenkte lenge eg kom til å ende på Alienware, men nå henger eg meg litt over på denne.

 

Den er billigere og raskere enn tilsvarende fra Alienware + eg kan ha den med meg ut, uten at folk ser dumt på meg.

 

Har aldri hat ein bærbar PC, og lurer veldi på om eg skal gå for 15" eller 17", har 3 24 tommer i eyefinity på den stasjonere, so eg liker å ha litt plass, men kor bærbar er ein 17"

 

Ser det er veldi lite forsjel på 8 og 16gb, er det lurt å gå for 16? Til spill har det nok lite og si, men kan jo være nyttingt når man kjører f.eks Backtrack 5 som eit virtuelt OS.

 

Kossen vil kjøling være i denne med AMD korte, ser selv at mitt HD 6990 blir ganske varmt i den stasjonere. Det eg lurer på er om eg kommer til å brenne meg når eg har den på fanget :p

 

Ein ting til, ka er forsjelen på sjermvalgene på 15" ser den eine ikkje er klar før i slutten av juli

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Forskjellen på skjermene er fargegjengivelsen. En "vanlig" skjerm klarer normalt sett å vise ca 60% av fargene i NTSC specteret, kanskje 72% om man er heldig med hvilken skjerm man får. Den oppgraderte skal klare opptil 95% av fargenyansene i NTSC spekteret.

 

En slik skjerm er for noen uvant da fargene oftest er mye mer intense og fremtredende enn man er vant med. Ofte har en slik skjerm også god kontrast og gode sortnivåer i tillegg. Det kan godt hende (og mest sannsynlig) at standardskjermen også har god kontrast og sortnivå (spesielt om multicom leverer samme skjerm som den som er testet her: http://www.notebookc...ok.72895.0.html )

 

Kjølingen er god - men dessverre støyende (separat kjøler/vifte for CPU og skjermkort), AMD HD7970 er produsert med 28nm teknologi så det burde ikke være noe problem i det hele tatt. temperaturer mellom 80-90 grader for CPU og/eller skjermkort er dog helt normalt i dagens laptoper ved maks belastning.

 

Minne er billig, så gjør som du vil, det er dog enkelt å oppgradere dette selv senere også.

 

Og ja, det er en av få gaming maskiner som ikke ser helt forferdelig ut (de nye asus G55 maskinene er også bedre enn forrige generasjoner).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Regner med at jeg kommer til å kjøpe denne med 7970m i løpet av denne måneden, men angående det med hdd istede for dvd-rom; går det bare an å bare fjerne dvd-rommen og stappe inn en vanlig 2,5" hdd, eller må man ha en eller annen form for overgang/bracket?

Lenke til kommentar

Man trenger en brakett ja. DVD stasjonen er som regel også "kun" koblet opp mot SATA 2 grensesnittet (i noen tilfeller enda eldre), så det er ingen god idé å sette en av de nye SSD'ene på markedet inn her - da mister man hastighet. Men til vanlige snurredisker eller SATA 2-spesifiserte SSD'er går det fint.

Hvis du har planer om å sette inn en HDD du har fra før inn her, kan du vel bare snakke med Multicom og få dem til å levere maskinen ferdig med brakett for HDD, men uten HDD.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Får vel sende mail til multicom å høre om det hadde vært mulig å bestille denne med kun en 500gb 7200rpm disk montert istede for dvd-rom, og ikke noe disk nr1/system-disk og uten windows-lisens, så kan jeg bare ta ssden fra min kunshan w870. Penger spart :)

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

Er fortsatt veldi usikker på 15" eller 17", men det blir nok denne pcen her ja, med 7970, standard CPU og 16gb 1600mhz ram, Har også litt lyst på SSD, men synes det blir litt dyrt, og det hjelper vell neppe til spilling.

Eller kan vell hjelpe til på Loading.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Hvis du kun skal bruke maskinen til å spille på, er det ikke så viktig med SSD, det er riktig. Men selv bruker jeg datamaskinen min til mye rart, og ville ikke ha vurdert å kjøpe en maskin uten SSD i dag - til det er ytelsesforbedringen for stor, og det er ingen annen komponent i en datamaskin der forbedringen er mer merkbar. Men det blir opp til enhver, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Maskinen blir nok brukt til alt, og når eg først bestiller så slenger eg nok inn SSD også, blir alltid dyrere enn eg først antar :p

 

det store problemet er 15 eller 17 tommer, da det ikkje er noe fakta på ka som er best for me. Selv er eg ikkje sikker.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ta med deg maskinen ut av huset nærmest på daglig basis, så velg 15 tommer. F.eks. hvis du har tenkt på å bruke maskinen i forbindelse med skole. Men skal maskinen bare flyttes fra rom til rom, eller tas med ut på tur bare en gang i blant, er det like greit med større skjerm og 17 tommer.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ta med deg maskinen ut av huset nærmest på daglig basis, så velg 15 tommer. F.eks. hvis du har tenkt på å bruke maskinen i forbindelse med skole. Men skal maskinen bare flyttes fra rom til rom, eller tas med ut på tur bare en gang i blant, er det like greit med større skjerm og 17 tommer.

 

Maskinen blir ikkje tatt med ut av huset dagligt, meir enn maskin eg tar med meg heim i helgene,

og ser litt filmer på bussen. Trur eg tar meg ein tur til ein butikk og ser litt på størelsene. 7970 er ikkje på plass enda uansett.

Lenke til kommentar

Hva tenker folk her om mulige driverproblemer med ATI kortet? Har hørt at ATi har hatt en del problemer med det før (blåskjerm/krasj o.l. på Asus G73). Ytelsesmessig virker jo 7970 som et klart kjøp for min del, men det ville vært kjedelig med en ustabil laptop.

Lurer på akkurat det samme! Ingen kan jo vite sikkert, men jeg har ingen erfaring med disse kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...