Gå til innhold

Wii U, PS4 eller XBONE


MrCusNT

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og broren min skal kjøpe en konsoll. Vi er usikre på om det skal være en av disse. Vi kan vente til PS4 og XBONE, men vil forstatt velge den beste. Vi har en gaming pc fra før så jeg trur vi ikke trenger å tenke på grafikk. Hvilke har best spill? Jeg vil ha de som jeg kan spille lengst. Den må også ha noen action spill i hvertfall. Hvilken synes du er best vil jeg også vite :) Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du velger det kompisene dine har. Spill er best i multiplayer. Ellers kan du få tak i både ps4 og xbox one i dag. Jeg har hatt xbox one fra og med day one, men det er kun pga. at kompisene mine har det. Vurderer ps4 som julegave til meg selv i år får å ha mulighet til å spille ps4-only spill. Det er mange interessante japanske spill til ps4.

 

Dersom du kun skal ha til deg selv og broren din så er ps4 en teknisk bedre maskin. Ellers kommer vel det meste både til ps4 og xbox one, med unntak av noen signatur-spill.

 

Det vi spiller for tiden er BF4, Titanfall, Lego Marvel (sp), Forza 5 og ikke minst Plants vs. Zombies!

Lenke til kommentar

Rent hardwaremessig er PS4 relativt overlegen i denne sammenhengen, som har gjort slik at de fleste multiplatform spill som har blitt sluppet så langt har hatt enten høyere framerate eller oppløsning på PS4 over xbox one, Wii U stiller i en helt annen klasse da denne hardware messig nesten kan sammenlignest med forge genrasjons konsollene til sony og MS.

 

Xbox One har en del mediafunksjoner som ikke PS4 har som vil gjøre det til en bedre "alt i et" boks enn det PS4 er samt den skal være noe mer stillegående. Kontrollene er en smaks sak men det er vertfall vanskelig å gå feil med PS4 kontrollen, som er blant den mest behagelige kontrollen jeg har vært borti i min tid.

 

Ellers må du se på hvilken eksklusive titler som hver plattform tilbyr å bedømme valget ditt etter dette , hverken jeg eller noen andre vil være istand til å vite hva du liker eller ikke liker, så her må du nok sette deg ned å gjøre litt research selv. En annen faktor er jo og selvsagt hvilken konsoll eventuelle kompiser satser på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg vil si ps4. Den er billigere i måneden, kan streame ps4 spill, flere spill å velge mellom, å kontrolleren er mye bedre enn forgjengeren.

Xbox One kan streame spill, Xbox One har da ikke noe dårligere utvalg av spill i tall, dette er mer hva man liker. Kontrollen er også ekstremt personlig.

 

:rofl: Definer en ekstremt personlig kontroll? Uansett hvilken konsoll man kjøper, så får man med en personlig kontroll.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil si ps4. Den er billigere i måneden, kan streame ps4 spill, flere spill å velge mellom, å kontrolleren er mye bedre enn forgjengeren.

Xbox One kan streame spill, Xbox One har da ikke noe dårligere utvalg av spill i tall, dette er mer hva man liker. Kontrollen er også ekstremt personlig.

 

:rofl: Definer en ekstremt personlig kontroll? Uansett hvilken konsoll man kjøper, så får man med en personlig kontroll.

 

Nå gjorde du mye ut av ingenting.

Lenke til kommentar

En annen ting man kan ha i tankene dersom man er interessert i multiplayer er hvem du foretrekker å spille mot. PS4 er favoritt hos kvisete fjortisser, mens Xbox er favoritt hos de litt eldre kvisete "fjortissene" (25+). Så lenge de forskjellige konsollene p.t. ikke er x-platform så har dette faktisk litt å si. Jeg foretrekker noen hyggelige timer i f.eks. Gears og BF4 på Xbox med likesinnede, enn å bli rundspilt i cod eller black ops på PS.

 

:)

Endret av Illus
Lenke til kommentar

En annen ting man kan ha i tankene dersom man er interessert i multiplayer er hvem du foetrekker å spille mot. PS4 er favoritt hos kvisete fjortisser, mens Xbox er favoritt hos de litt eldre kvisete "fjortissene" (25+). Så lenge de forskjellige konsollene p.t. ikke er x-platform så har dette faktisk litt å si. Jeg foretrekker noen hyggelige timer i f.eks. Gears og BF4 på Xbox med likesinnede, enn å bli rundspilt i cod eller black ops på PS.

 

:)

Det må være en av de dårligste forsøkene jeg har sett på fanboyisme. Det er like mange "kvisete fjortisser", som spiller på XBox. Så det argumentet ditt blir bare latterlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, ser ikke at det er mer latterlig enn å påstå at utsagnet var fanboyisme. Xbox One er en mediemaskin mens ps4 er en renere spillemaskin. Utsagnet er gjort av egen erfaring samt understøttet av diverse utsagn jeg også har lest fra diverse spill/teknologi-medier uten at jeg fant igjen noen av disse i farta.

 

Edit: Her er en http://www.dailygame.net/features/teens-prefer-ps4-xbox-one-christmas-survey-finds

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt ps4, og eneste grunnen til det er fordi jeg ikke vil betale for live eller online hvis det er det du kaller det, men så er jeg usikker på om xbox one tar betalt for live men det gjor xbox 360.

 

spillene er som regel det samme på begge

Du må betale for online-tjenestene på både ps4 og xbox one.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, ser ikke at det er mer latterlig enn å påstå at utsagnet var fanboyisme. Xbox One er en mediemaskin mens ps4 er en renere spillemaskin. Utsagnet er gjort av egen erfaring samt understøttet av diverse utsagn jeg også har lest fra diverse spill/teknologi-medier uten at jeg fant igjen noen av disse i farta.

 

Edit: Her er en http://www.dailygame.net/features/teens-prefer-ps4-xbox-one-christmas-survey-finds

 

Den der kan indikere at tenåringer foretrekker PS4. Problemet med ditt resonnement er at du antar det betyr at voksne mennesker foretrekker Xbox One, men det er da på ingen måte gitt. For alt du vet kan det være alle foretrekker PS4, også de som er 25+.

 

Alle slike systemer er til en viss grad plaget med skrikende, dårlige tapere i den andre enden. Løsningen på dette er ikke å bytte system (det gjør jo ingen nytte), men å spille med stemmekommunikasjon av, eller holde seg unna typiske fjortisspill (FPS, FIFA, etc.).

Lenke til kommentar

Jeg resonnerer etter egne erfaringer og understøttet av diverse hint fra spillpressen som går i samme retning. Kjenner noen 25+ som sverger til ps3/ps4 og til og med et par som har både og. Men jeg kjenner ingen 25- som har Xbox One. Dette kan potensielt endre seg når Xbox One blir offisielt tilgjengelig i landet, men denne trenden har jeg observert i mange år med Xbox 360 vs. PS3 også. Så påstanden min står jeg for inntil noen presenterer tall som motbeviser dette :)

 

Men om det i praksis har noe betydning, der er jeg mer usikker. Fjortissene er (forhåpentligvis) i overveldende flertall :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg og broren min skal kjøpe en konsoll. Vi er usikre på om det skal være en av disse. Vi kan vente til PS4 og XBONE, men vil forstatt velge den beste. Vi har en gaming pc fra før så jeg trur vi ikke trenger å tenke på grafikk. Hvilke har best spill? Jeg vil ha de som jeg kan spille lengst. Den må også ha noen action spill i hvertfall. Hvilken synes du er best vil jeg også vite :) Takk :)

 

PS4 er den kraftigste konsollen og den som har et større og mer variert spill utvalg. Fokus er på spill.

 

XBO er noe svakere en PS4 men den er et klart valg for den som vil ha en alt i en boks for multimedia og spill.

 

WiiU er klart den svakeste av dem alle men er maskinen en kjøper om en vil spille Nintendo sine spill.

 

Siden dere har en spill PC som dere kan spille multiplatform spill på så forsvinner et godt argument bort for PS4. Som er helt klart valget for den optimale spill opplevelsen om spill er hovedfokus med bedre grafikk,ytelse og et større og mer varier spill utvalg en både XBO og WiiU. En multimedia sentral virker ikke som er noe dere er ute etter så da kommer det hele ned til hvilke av disse 3 konsollene som har dem eksklusive spillene som frister...

 

Se på anmeldelser,klipp og gjerne se på folk som spiller på Twitch og velg den konsollen som har spillene dere vil spille.

Lenke til kommentar

PS4. Enkelt valg når dere allerede har en gamer PC. Da får dere de fleste eksklusivene til MS, samtidig Sony sine. Er det online gaming med kompiser så anbefaler jeg den maskinen vennegjengen har. Sitter med selv med gaming pc, xone og ps4. Eneste maskinen som blir brukt online er ps4. Så xone støver utenom noen runder Forza 5 og Titanfall kan jeg ikke spille da jeg ikke har live (ser ingen grunn til å skaffe det enda heller) da ingen kompiser har xone.

Lenke til kommentar

Jeg resonnerer etter egne erfaringer og understøttet av diverse hint fra spillpressen som går i samme retning. Kjenner noen 25+ som sverger til ps3/ps4 og til og med et par som har både og. Men jeg kjenner ingen 25- som har Xbox One. Dette kan potensielt endre seg når Xbox One blir offisielt tilgjengelig i landet, men denne trenden har jeg observert i mange år med Xbox 360 vs. PS3 også. Så påstanden min står jeg for inntil noen presenterer tall som motbeviser dette :)

 

Men om det i praksis har noe betydning, der er jeg mer usikker. Fjortissene er (forhåpentligvis) i overveldende flertall :)

 

Xbox One er i en særstilling i Norge, ettersom den stort sett må importeres. Dette gjøres primært av voksne mennesker som vet nøyaktig hva de vil ha, så jeg er med muligheten for at snittalderen på norske Xbox One-spillere kan være høyere enn snittalderen på norske PS4-spillere. Problemet oppstår når du kun på basis av personlige anekdoter kommer med ganske drøye påstander om et systems brukerbase, bruker dette som grunnlag for å anbefale ett kjøp over et annet. Det er du som fremlegger denne påstanden, og det er dermed du som har bevisbyrden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...