Gå til innhold

Metal Gear Solid V : 720p (PS3/360/Xbone), 1080p (PS4)


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer meg fint på begge konsollene så langt, er ikke alltid den som har best grafikk som er den konsollen skal velge. Hadde dette vært faktum hadde ikke Xbox One solgt i det heletatt. En konsoll velges utifra hva venner velger og personlige preferanser. Så også en video av MGS, forskjellen er ikke enorm bare fordi PS4 har 1080p vs Xbox One 720p. Man ser forskjell, men ingen krise å kjøpe det på Xbox One. Synes forskjellen er altfor liten mellom 360/ps3 til Xboxone/Ps4.

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

Det jeg mente å skrive var at jeg ser ingen grunn til å juble over at PS4 gang på gang slår XB1 på multikonsoll spill. Som gamer, så skulle jeg ønske at de var mer jevnbyrdige hardware messig, slik at man kunne få to jevnbyrdige konsoller. Det ville ha gagnet gamere mer.

 

Synes forskjellen er altfor liten mellom 360/ps3 til Xboxone/Ps4.

 

Skulle til å påpeke dette selv, men lot det være da grafikk "ekspertene" ville nok ha kommet hylende og skrikende, og fortalt oss hvor mye grensesprengende bedre grafikken på PS4 er kontra PS3/360. :D

Lenke til kommentar

 

Flaut er faktisk en meget enkel og god beskrivelse.

Enda mer flaut at man må lage en egen tråd for å fremme sitt eget kjøp... Eg har begge men har ikke behov for å hele tiden nevne at PS4 er bedre.

Tydlig at du føler på det. Vet ikke hvem som burde tenke seg om jeg..

 

Som nøytral og 0 lojalitet/syk kjærlighet til firmaer og produkter, så finner jeg slike tråder nyttige og interessante.

 

Det er en markedskrig, greit å få frem resultatene. :)

 

Sier som de andre, må være flaut ja for MS dette. Virker som grådigheten råder og motivasjonen mangler når de får til så dårlige tilbud og henger etter som de gjør. De må få til en endring hvis de har ambisjoner om å være best på markedet.

Lenke til kommentar

 

Faktisk kan man si at ps4 spill kommer til å yte bedre, ikke bare på grunn av hw i ps4, men på grunn av hw i xbox one. Når utviklerene skal oppnå 1080p 30 fps på Xbox one så vil det ofte være mulig å oppnå 60 fps på ps4. Da slipper vi kanskje 30-10 fps spill som forrige generasjon hadde nok av.

 

 

Nåvel, fra 30FPS til 60FPS dobles essensielt all arbeidet, både for CPU og GPU. Mens med 720p til 1080p dobles (rettere 2.25x) bare de siste stegene i renderings prosessen i GPU'en. Så jeg tviler på at vi vil se så mye av det.
Til Xbox One sitt forsvar så har den et mer komplisert minnesystem med ESRAM'en, som denne gangen er en scratchpad som er helt åpen for spill utviklerne fremfor bare et minne til framebufferet som var tilfellet for EDRAM'en til Xbox360. Det er også bare 32MB av det så optimalisering blir viktig, noe som ofte er en mangelvare med 1. generasjons spillene. Det sies også at SDK og grafikk driveren er i dårligere stand på Xbox One enn på PS4.
PS4 vil selvfølgelig alltid ha en hardware fordel, men jeg tror vi vil se en del mindre av 1080p vs 720p og 60FPS vs 30FPS i fremtiden. Men eksempelvis 1080p vs 900p og/eller bedre AA eller mer stabil framerate på PS4 versjonen, samt bedre kjernegrafikk på PS4 eksklusive iforhold til eksklusive Xbox One spill kommer det nok til å være vanlig.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...