Gå til innhold

Spill du angrer du kjøpte i 2013


Kenichi-san

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke kjøpt et eneste spill til fullpris i år (nærmeste blir vel Brave New World som kostet meg 20 euro på sommersalget), og har heller ikke gjort noen direkte bomkjøp, men jeg lurer litt på om jeg må revurdere sjangerpreferanser her, føler jeg ikke få så mye ut av det jeg trodde var favorittsjangeren lenger.

 

Jeg likte historien i BioShock Infinite veldig godt, og grafisk er det vel bedre enn nesten alt, men spillmessig var det ærlig talt litt kjipt. Som å spille Quake mot bots. Spec Ops var samme ulla; super presentasjon og historie, spillmessig dørgende kjedelig. Tomb Raider var ålreit nok, men plotet var bare halvbra, og spillmessig slo det meg som en litt utvidet Uncharted-klone, en serie jeg igrunnen allerede har fått mer enn nok av. Sliter litt med det samme med The Last of Us, som jeg spiller nå. Atmosfæren er fantastisk, men spillmessig...meh, iallefall så langt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bravely default til 3DS. Mye kult, men litt for grindete progresjon. Hovedproblemet var at jeg ga fullstendig beng i hele historien og alle karakterene. Spilte spillet i 35 timer og kom rundt halvveis, men det var en opplevelse som var preget av en god del frustrasjon.

Frustrasjon? Kan du utdype litt nærmere? etter min mening er dette et av de friskeste rpg'ene som har kommet ut i nyere tid...

Lenke til kommentar

Frustrasjonen var at jeg likte selve kampsystemet og lignende godt, men hadde lyst til å slutte på grunn av historien og karakterene og det ble derfor en kamp for meg å fortsette.

 

I tillegg hadde jeg noe problemer med vanskelighetsgrad. Ikke at spillet i seg selv var for vanskelig, men merkelig nok så synes jeg at det faktum at man bytte vanskelighetsgrad var irriterende. Jeg spilte på normal, men hver gang jeg døde følte jeg en kamp for å ikke bytte til lavere vanskelighetsgrad. Jeg nektet av prinsipp å gjøre det, ettersom jeg ser på meg selv som en dreven rpg-er. Dette ble frustrerende, og jeg følte kanskje at de forskjellige valgmulighetene førte til en noe ujevn vanskeligjetsgrad og dårlog balansering.

 

Alt dette er selvsagt høyst subjektivt, og jeg forstår at jeg er sær her. Beklager også for et dårlig formulert innlegg, sånn blir det ofte når jeg skriver på ipad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...