Gå til innhold

Nvidia Shield - Generel Diskusjon


Heika98

Anbefalte innlegg

Det finnes sikkert en annen tråd om Nvidia Sield her på forumet, men jeg tar meg friheten til å lage en til.

 

Slik som meg er det sikkert mange andre spillentusiaster her på forumet som tenker på å skaffe seg en Nvidia Shield når/om den kommer til europa (eller importere den fra USA). Så hva er mer naturlig enn å lage en egen tråd til den.

 

Jeg er litt slik at jeg tenker om det er noe påeng i å kjøpe en android enhet montert til en gamepad som kan streame PC spill. Man kan jo bare kjøpe en tablet med rimelig god ytelse og en grei bluetooth gamepad og om man vil spille PC spill så gjør man det på en PC. Om jeg absolutt trenger en gamepad til å spille PC spill så kan jeg vel bare bruke en Xbox kontroller jeg allerede har. Er ikke det mer fornuftig? Vel. De er mer fornuftig, men hver gang jeg ser et bilde av Nvidiaa Shield så virker alle andre mer fornuftige løsninger helt meningsløse. Tenk hvordan det blir å få en i hånden. Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha en, samme hva.

 

På nettsiden til nvidia (link nederst i førsteposten) står det at den koster 299 dollar (USD). Grovt regnet har jeg kommet fram til å den kommer til å koste ca. 2400 norske kroner om den kommer til Norge. Er det en pris dere ville vært villig til å betale for en slik rå enhet?

 

Nvidia anonserer Shield som en fullblods håndholdt gaming konsoll som kan gjøre alt en hvilken som helst annen android enhet kan. Hvordan tror dere Shield er å f.eks. surfe på internett på kontra en 5" smarttelefon? Vil det gå fint å få gjort noe serriøst arbeid gjort på den (i den forstand at man kan arbeide på en enhet med 5" skjerm)? Jeg for min del tror gamepaden blir litt i veien for det.

 

Og så ett par spørsmål for å få startet diskusjonen skikkelig. Hvilket android spill er det først du ville ha lastet ned? Hvilket PC spill er det første du ville prøvd å streame?

 

http://shield.nvidia.com/

Endret av Heika98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau, men så har det seg slik at tegra 4 er en android cpu, ingen windows cpu :p

 

Å kraften i den lille tegra 4 chippen er like sterk som dagens konsoller uansett. Så man kan ikke forvente seg noe bedre :p

 

Jeg har grublet litt og kommet frem til en måte å spille PC titler på Nvidia Shield. Om man porter konsoll spill for å funke på Shield, og Nvida lager en software for å kjøreq spillene så skal det vel i teorien funke. Jeg har troen på at Shield skal klare slike spill om den er portet spesiellt for den. Og om det funker har jeg troen på at flere selskaper kan finne på å lage enheter slik som Shield.

Lenke til kommentar

Men det krever at man minst har GeForce GTX 670, right? Har bare 470 selv og har ellers ingen grunn til å oppgradere så da blir det ingen Shield på meg med det første, dessverre.

 

Nope, minimum er 650.

 

System Requirements for PC Game Streaming:

> GPU: GeForce GTX 650 or higher desktop GPU (Notebook GPUs are not supported at this time)

> CPU: Intel Core i3-2100 3.1GHz or AMD Athlon II X4 630 2.8GHz or higher

> System Memory: 4GB or higher

> Software: GeForce Experience™ application and latest GeForce drivers

> OS: Windows 8 or Windows 7

> Routers: 802.11a/g router (minimum). 802.11n dual band router (recommended). Here is a list of recommended routers.

> Download GeForce Experience to see if your PC is ready for PC Streaming from the My Rig tab.

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Sliter noen av dere med at ingen ting skjer når dere trykker på oppdater, på systemoppdatering altså.

Jeg har tidligere fått oppdatering for Android 4.3. Det hender at den sjekker om det kommer nye oppdateringer når jeg trykker på oppdater-knappen mange ganger.

Men Android 4.4 kommer vel ikke ennå uansett sikkert.

Jeg har og opplevd at klokka ikke går helt som den burde.

Lenke til kommentar

[

Sliter noen av dere med at ingen ting skjer når dere trykker på oppdater, på systemoppdatering altså.

Jeg har tidligere fått oppdatering for Android 4.3. Det hender at den sjekker om det kommer nye oppdateringer når jeg trykker på oppdater-knappen mange ganger.

Men Android 4.4 kommer vel ikke ennå uansett sikkert.

Jeg har og opplevd at klokka ikke går helt som den burde.

Vel, de oppdateringer som har kommet til sheld er bug fixes og andre forbedringer

Jeg håper den støtter notebook GPUer etter hvert.

Etter det jeg fikk vite på nvidia forumet, så kommer det en oppdateringer i slutten av denne måneden som dem sier vil gi streaming støtte for laptoper Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...