Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Er litt usikker på hvordan det fungerer, men jeg skulle anta at signal og sensur sendes som to signaler og at selve sensureringen ordnes i boksen, ikke at det sendes ut et sensurert signal...

Jeg skulle da anta at det var mulig å sette på en eller annen form for filtrering på inngangen slik at kun signalet kom gjennom.

en annen metode som burde fungert var å søke etter et signal som ikke forandret seg og blokkere det.

Normalt vil vel innholdet i et signal forandre seg etter hva som vises, men et sensursignal er jo helt likt hele tiden.

Burde vært mulig å lage noe slikt?

Husker en tid tilbake hvor folk plugget tv uttaket på hotellrommene rett inn i tvkortene på laptopen sin og fikk gratis hotell-tv....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny funktionalitet i software 6.0.4:

 

Forbedret EPG

Forbedret stabilitet for fjernbetjeningen

Kanalskift og justering af volume via piletaster på fjernbetjeningen

Free-to-air tv- og radiokanaler fra 1. grad vest

Yderligere småjusteringer og forbedringer af eksisterende software

 

http://www.canaldigital.no/Kundeservice/Pa...r/03-juni-2009/

Endret av milkwood
Lenke til kommentar
Ny funktionalitet i software 6.0.4:

 

Forbedret EPG

Forbedret stabilitet for fjernbetjeningen

Kanalskift og justering af volume via piletaster på fjernbetjeningen

Free-to-air tv- og radiokanaler fra 1. grad vest

Yderligere småjusteringer og forbedringer af eksisterende software

 

http://www.canaldigital.no/Kundeservice/Pa...r/03-juni-2009/

Dette gjelder vel HD mottageren, og ikke PVR utgaven.

Lenke til kommentar

Hei!

 

canal digital sin hd pvr tar jo opp heile tida, slik att ein kan spole og pause i sendingene. Er det nokon som veit om det er mulig å stoppe denne funksjonen slik att den tar bare opp når eg trykker rec??

(Håper kanskje på litt mindre støy om harddisken ikkje jobber heile tida + att harddisken min var full uten att eg nesten hadde brukt den, kanskje pga. denne funksjonen fyller den opp?)

 

Er det andre som har merket at epg har hatt store problemer dei siste dagene? Att den viser nesten ingen program?

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja, et gammelt problem med EPG dukket opp igjen.

Viste kun to programmer en stund, samt at når man markerte for et opptak så havnet markeringen øverst og man kunne ikke gå tilbake i epg før opptaket.

Litt snodig, trodde dette var knyttet til firmware, men ser ut som om det er noe annet.

 

Når det gjelder oppdateringen så ble jeg lovet ny innen utgangen av april og jeg venter fortsatt.

Men venter gjerne hvis det betyr at de klarer å lage den bedre og får fikset flere bugs.

 

Det jeg irriterer meg mest over nå er en voldsom forsinkelse av teksten på opptak, spesielt fra discocery og bbc knowledge.

Teksten er ca 30 sekunder forsinket på opptaket.

Opplevde nå at et opptak fra bbc var helt synkront og så plutselig ble teksten kraftig forsinket.

Lenke til kommentar

Jeg jobber hos Telenor på Fornebu og har nå sendt en henvendelse til Canal digital der angående når oppdateringen kommer og om de kan verifisere noen av de tingene vi har nevnt her.

 

I tillegg skrev jeg opp serie opptak. (ta opp en serie med episoder over flere uker)

og

at EPG ikke viser "nok" dager fremover.

Lenke til kommentar

EPG prob skal være rettet, legger ved oppskrift(dette er direkte info til kundebehandlere, derfor det står "be kunden" osv):

 

"Problemer med EPG (tv guide)

 

Be kunden restarte dekoderen ved å trykke av og på med Stand By-knappen på fjernkontrollen. Dekoderen leser nå EPG-tabell på nytt.

Dette er alltid nødvendig etter fabrikkresett!

(Årsaken er at etter fabrikkresett eller ved sw-oppgradering, så leses ikke EPG-tabellen og dekoderen må startes opp på nytt for å lese denne.)

 

Når bilde kommer på skjerm igjen og kunden trykker tv_guide-knappen nå så vil det først vises kun nå/neste men etter 7-10 sekunder fylles EPG-info og ved kanalskifte nå så kommer full EPG på kanalene.

 

I det lille vinduet vises svensk tv4 og det er viktig at det er dette programmet som vises der! -da epg-informasjonen følger denne kanalen.

"Ikke trykk OK-knappen på NRK1 men bruk kun pil opp/ned".

 

 

Om det etter resett med STAND-BY knappen på fjernkontrollen fremdeles ikke kommer EPG (tv_guide)

- så bør kunden holde st.by knappen på selve dekoderbokse inne i 8 sekunder (rød lampe vil lyse i displayet).

 

 

- slipp knappen etter 8 sekunder!

- displayet viser 8888 (vent!) - displayet viser Init en stund - vent til rød lampe og klokkeslett (muligens bare - - : - -) vises i displayet!

 

- be kunden nå trykke Stand By-knappen på fjernkontrollen en gang / grønn lampe lyser.

- displayet blir mørkt + Init + 8888 og til slutt kommer grønn lampe og P1 / NRK1 på skjerm (alltid P1).

Når kunden trykker tv_guide-knappen nå så vil det først vises kun Nå/Neste men etter 7-10 sekunder fylles EPG-info.

- ved kanalskifte nå så kommer full EPG på kanalene."

Lenke til kommentar

Kan forsåvidt også legge ved oppskrift for hvordan dere kan skru av vifta, formatere HDD osv:

 

1. Gå til: "MENY" -> "Teknisk informasjon" -> "Produktdata"

 

2. På fjernkontrollen trykk følgende 3 taster etterhverandre: Rød tast - i (info) - Grønn tast.

 

3. Kjør markøren ned til "Harddisk" og trykk "OK"

 

4. Nederst i listen skal det nå stå "Formater hardisk"

 

5. Velg "OK" når du har markert "Formatere harddisk" velg OK / Ja* - deretter sette boksen i STAND BY.

 

Nå dekoderen slåes på igjen er boksen i førstegangsinstallasjon med slettet HDD.

 

* Teksten i dette bilde er på fransk, men det står Ja/Nei på norsk nederst!

Lenke til kommentar
I det lille vinduet vises svensk tv4 og det er viktig at det er dette programmet som vises der! -da epg-informasjonen følger denne kanalen.

"Ikke trykk OK-knappen på NRK1 men bruk kun pil opp/ned".

 

Min kommer opp med nrk i det lille vinduet.. Prøvde også med favoritt lista A, men har jeg svensk tv2 da? finner det ikke en gang i lista.. kan ikke se den er på lista over kanaler på norgespakke/family uansett....

 

jeg som tenker feil?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...