Gå til innhold

Forsinket fly - hvorfor samme oppmøtetid?


Anbefalte innlegg

Før jeg dro til flyplassen fikk jeg SMS om at flyet var 40 minutter forsinket. Jeg valgte da å komme 40 minutter senere. Da jeg kom hit, sa flyplasspersonellet at innsjekken var stengt.

 

Det gikk selvfølgelig greit, de sjekket inn bagasjen min allikevel siden flyet er forsinket. Men hvorfor ikke utsette fristen når flyet er forsinket?

 

Forklaringen jeg fikk er at flyet kan komme inn tidligere allikevel på tross av annonsert forsinkelse.

 

Men hvorfor ikke bare gjøre forsinkelsesannonseringer irreversible og tillate senere innsjekk? Det kan spare mange passasjerer for masse bry. Selskapene holder jo allerede igjen med å annonsere forsinkelser. Det gjør det også mer forutsigbart.

Endret av Dommedagsprofet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når flyet allerede er forsinket vil de at alle skal være klare til å gå ut gaten så fort som mulig, ikke at halvparten av passasjerene står i innsjekk fremdeles og skaper ENDA lengre forsinkelser.

 

Du tror kanskje "haha nå eide jeg dem svina" men det er jo ingen andre enn du selv som får trøbbel og må stresse som f..

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Se på det slik: Hvorfor skal du vente i 40 minutter til før du reiser uansett? Du skal jo ut på tur okkesom. Om du utsetter det 40 minutter har vel ingenting å si. Flygingen kommer uansett. Så du kan jo likegreit dra en halvtime før (altså orginal tid)

 

Svaret på det sier vel seg selv?

 

Det er jo mye mer avslappende å være hjemme enn å være på flyplassen. Dersom man har jobbing eller studering å gjøre, kan man fortsette med det istedenfor å måtte sitte lenge på flyplassen og vente. I mitt tilfelle var det snakk om én time, men i andre tilfeller kan det være snakk om mange timer.

 

Flyplasspersonalet vil sikkert følgje det oppsatte programmet så godt som mogleg. Om dei flyttar innsjekk fram i tid, kan det kræsje med andre fly som skal sjekke inn og lage endå meir problem.

 

Det er et godt poeng. Antar det må være det fremste hensynet som er årsaken til regelen. Det springer en ikke så i øynene på en liten flyplass som Torp, men muligheten er der.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om å stå i innsjekk når flyet går, jeg snakker selvfølgelig bare om å utsette 30-minuttersgrensen.

 

For eks:

 

Opprinnelig tid 18.00. Innsjekk 17.30.

Ny tid 19.00. Ny innsjekk 18.30.

 

Sånn som det er nå, vil innsjekk fremdeles være 17.30, altså halvannen time før flyet faktisk går.

 

Det er jo forsatt muligheter for at flyet går si 18:30 pga de får en mulighet til det. Da er det kjipt om folk har gått på shopping og står nå i sikkerhetskontrollen eller lignende. Men det går som regel greit, iallefall om en reiser med ett oppegående selskap.

Lenke til kommentar

Se på det slik: Hvorfor skal du vente i 40 minutter til før du reiser uansett? Du skal jo ut på tur okkesom. Om du utsetter det 40 minutter har vel ingenting å si. Flygingen kommer uansett. Så du kan jo likegreit dra en halvtime før (altså orginal tid)

 

Fordi man ikke ønsker å kaste bort 40 minutter til ingen nytte? Man trenger ikke å "være på tur okke som", man kan være hjemme istedet for å henge på en døll flyplass.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...