Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS4 og Morpheus bruker noe som heter reprojection. Det fungerer slik at mellom fks frame 1 og 2 så lager den en frame imellom disse. Målet til VR spill på PS4 vil være 60fps og som da blir en 120fps spill opplevelse. En skal visstnok ikke legge merke til at det blir laget ekstra bilder da det går så fort i 120fps.

Lenke til kommentar

Til konsollspill ville jeg personlig kjøpt en okei TV, fremfor en monitor. TV-er har ofte oppskalering og annen bildebehandling som gjør at grafikken til konsollspillene ser OK ut, selv om de er til tider lav oppløsning og mangler AA. Dette gjelder særlig for Xbox 360, men også neste generasjonskonsollene ser jeg for meg vil se verre ut på en PC-skjerm av denne grunn. Særlig vil du merke dette på spill som ikke er 1080P.

 

Puristene vil jo si at du bør skru av alle disse effektene på TV-en uansett, men så lenge du ikke spiller veldig kompetitivt, eller driver med speed runs, så burde ikke input lag osv være noe problem. Jeg merker ingenting til det på min Samsung, og spillene ser fantastiske ut, selv om grafikken objektivt sett er dårligere enn på PC-en min.

 

PC-en, som er utstyrt med et GTX 970 og en i5 3570k, er koblet til en ganske dyr Dell IPS-skjerm. Ville aldri falt meg inn å koble konsollene til denne skjermen, det ville sett forferdelig ut. (Spesielt siden skjermen har en oppløsning på 2560x1440, mens next gen-konsollene ofte kjører spill i 900P)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...