Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror mest på Mike Huckabee. Virker som en kjernekar som kan slå godt an.

 

Eventuelt General Petraeus. Han kan bli en Eisenhower-type. Obama sendte ham riktignok til Afghanistan nylig. Tilfeldig?

 

Tullekandidater som Scott Brown og Sarah Palin kan legges på hyllen.

 

Men: Hvem tror dere mest på?

 

 

Haley Barbour eller indiansk amerikanerne Bobby Jindal(governor to Louisiana) og Nikki Haley (governor to South Carolina)

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Palin stille så sterkt etter alt det som var rundt henne i sist valg?

Fordi hun er praktisk talt blant topp-personene i te-party bevegelsen. Hun er mye mer elsket enn hva Obama er.

 

Fakta er at om hun stiller til valg, handler det bare om å ha en dyr kampanje for å bli kvitt ryktene rundt henne.

 

I Tea-party bevegelsen er hun selvfølgelig langt mer elsket enn Obama, men generelt er folk svært skeptiske til henne og noen dyr kampanje kan ikke fjerne det inntrykket hun har gitt. For å ikke nevne at nesten samtlige celebriteter vil kjøre en gratiskampanje mot henne og det vil selvfølgelig være med på å forme opinionen.

 

Det blir uten tvil interessant å se hvordan presidentløpet vil bli, men Palin kommer nok i større grad til å splitte det republikanske partiet enn å utfordre Obama.

Lenke til kommentar

Det kan helt sikkert sies at Palin er relativt upopulær blant resten av folket, men det er jo Obama også (http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/obama_administration/daily_presidential_tracking_poll) Jeg er forsåvidt meget sikker på at hun er mer populær enn Obama.

 

Når sant skal sies, tror jeg at så lenge personen ikke assosierer seg selv med et esel, er personen mer populær enn Obama. Faktumet er at Obama er i ferd med å bli mindre populær enn G.W. Bush.

Lenke til kommentar

Jeg tror mest på Mike Huckabee. Virker som en kjernekar som kan slå godt an.

 

Eventuelt General Petraeus. Han kan bli en Eisenhower-type. Obama sendte ham riktignok til Afghanistan nylig. Tilfeldig?

 

Tullekandidater som Scott Brown og Sarah Palin kan legges på hyllen.

 

Men: Hvem tror dere mest på?

 

Republikanerne mangler vel egentlig noen gode kandidater, eneste unntaket er Ron Paul som jeg trur ville blitt en god president, men det er usikkert om man stiller til valg i 2012.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg har tro på Palin, hun kunne ha gjort mye godt med USA, og stiller hun mot Obama, er jeg sikker på at hun kommer til å vinne.

 

Men om det er en kandidat jeg tror kommer til å stille, er det nok Ron Paul.

Palin har dessverre ingenting å stille opp med. Hun hadde blitt knust.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar
Jeg har tro på Palin, hun kunne ha gjort mye godt med USA, og stiller hun mot Obama, er jeg sikker på at hun kommer til å vinne.

 

Men om det er en kandidat jeg tror kommer til å stille, er det nok Ron Paul.

Palin har dessverre ingenting å stille opp med. Hun hadde blitt knust.

Hun har da mer enn Obama å stille opp med. Hun er tross alt det nøyaktig motsatte av Obama; og når under 40% av folket liker Obama, vil de nok svinge stemmen unna han så hardt som mulig.

 

Personlig tror jeg folk som er ute etter Palin, rett og slett ser henne som en såpass verdig motstander at de må komme opp med dårlige motargumenter. Det verste som kan skje er at Obama blir gjenvalgt, og det er dessverre en umulighet. Jeg er villig til å tro at i dag ville G.W.Bush vunnet i et pesident-valg mot Obama.

Lenke til kommentar
Jeg har tro på Palin, hun kunne ha gjort mye godt med USA, og stiller hun mot Obama, er jeg sikker på at hun kommer til å vinne.

 

Men om det er en kandidat jeg tror kommer til å stille, er det nok Ron Paul.

Palin har dessverre ingenting å stille opp med. Hun hadde blitt knust.

Hun har da mer enn Obama å stille opp med. Hun er tross alt det nøyaktig motsatte av Obama; og når under 40% av folket liker Obama, vil de nok svinge stemmen unna han så hardt som mulig.

 

Personlig tror jeg folk som er ute etter Palin, rett og slett ser henne som en såpass verdig motstander at de må komme opp med dårlige motargumenter. Det verste som kan skje er at Obama blir gjenvalgt, og det er dessverre en umulighet. Jeg er villig til å tro at i dag ville G.W.Bush vunnet i et pesident-valg mot Obama.

Hvordan har hun mer å stille opp med enn Obama? Jeg personlig "er ute etter Palin" fordi hun er kunnskapsløs og farlig. Hun er liksom legemliggjøringen av ytterliggående, kunnskapsløse, hissige religiøse fundamentalister.

 

Obamas popularitet er faktisk over flere andre presidenter under samme tidspunkt i sin presidentperiode, som ble gjenvalgt (f.eks. Clinton og Reagan, to populære presidenter):

 

http://www.gallup.com/video/141542/obama-approval-context.aspx

http://www.gallup.com/video/142388/editor-chief-insights-obama-approval-rating-context.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...