Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Ser overhodet ikke ut som det er noe interesse for WP7 hverken på diskusjon.no, eller ellers i det norske samfunn. Det er jo bare vi to som holder liv i denne tråden:)

Begynner å få litt lyst på Desire HD med Android, men ser ut som alle Android har elendig batteritid. Lurer på hvordan dette blir med WP7....

Ja, det er lite liv her for tiden :/ Desire HD og WP7 kommer vel ca likt. Jeg skal ha WP7 uansett. Har ventet latterlig lenge nå :p

 

Btw:

HTC offering memory cards for HTC 7 Trophy and HTC HD7 in own online store

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Velkommen i klubben ;) Etter Omnia II lovet jeg meg og aldri kjøpe en Samsung-telefon igjen. Skal si jeg ombestemte meg raskt. Engadget har forsåvidt et par videoer der dem sammenligner Omnia 7, HD7 og Mozart.

 

Jeg har forresten sendt e-poster til en del norske billetter og spurt om de har fått noen indikasjon på når de vil motta Omnia 7. Begynner å bli desp :p

 

Megaoctane: Du bør holde deg til WP7. Så holder vi tråden i live :p

Lenke til kommentar

Ja de videoene har jeg sett. Er jaggu ikke mye forskjell på telefonene egentlig. Men det som vant meg på samsungen var skjermen. Engadget var visst veldig fornøyd med den.

Mye morro å lese på wmpoweruser.com også. Liker å fulge med på disse sidene daglig nå hehe.

 

Gleder meg veldig :) Har hatt Symbian hele livet og nå får jeg min første smarttelefon.

Lenke til kommentar

Har hatt symbian, og Win mob 6 via HTC diamond. Nå har jeg iPhone 4. Android ser veldig bra ut, men for meg så trekker den lave batteritiden veldig ned. Android suger strøm. Håper WP7 er bedre på dette området. Det som vil holde liv i WP7 er nok om det kommer mange nok Apps, for det er i grunn det folk er opptatt av, samt at telefonen er enkel i bruk og alltid virker. De siste punktene tror jeg ikke blir noe problem siden WP7 er et lukket system som iOS.

Jeg har også alltid tenkt ALDRI mere LG eller Samsung, men i dette tilfellet der innmaten er den samme for alle, så skiller produsentene seg kun på hardware. Der er Omnia 7 penest synes jeg også.

Super Amoled og 4" er jo en drømmetelefon.

Så på de videoene på Engadget, og for et utrolig svartnivå sammenlignet med de andre:)

Gleder meg som en unge.

Telefonen håper jeg kommer før jul:)

Lenke til kommentar

har lest igjennom testene av operativsystemet og telefonene, og jeg må si jeg er litt skuffet. at den ikke har multitasking er i og for seg forventet, men at app'ene ikke har en save funksjon på noen måte, som gjør at man evt. begynner der man slapp, er dumt.

3rd party apps for mye pepper her for å være ustabile, og det er vel ikke noe problem for oss siden vi ikke får marketplace i norge, men dette er make or brake for WP7, så jeg håper 3rd party appene blir bedre snart.

heller ingen søk funksjon, slik at man kjapt finner programmer er også kjedelig. å bla nedover en lang lang liste er ikke optimalt. synd dem ikke har "mapper" heller..

 

så er spørsmålet hvordan Microsoft skal behandle oppdateringene. Dem skal lansere Copy/Paste tidlig 2011, og da skulle alle få det. hva med etter dette? Hvis dem kommer med flere funksjoner som mapper, eller multitasking, vil de som har kjøpt telefonen idag kunne laste ned ny OS? eller må man kjøpe en ny telefon for å få ny OS?

 

lurer neste på om jeg skal vente til jeg får testet en telefon live i en butikk, før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

De sender veldig dårlig signaler hvis de ikke oppdaterer de nyeste telefonene en stund (hvertfall 1-2 år, sikkert lengre) så det tror jeg de vil.

 

Og leste en annen test fra Anandtech som jeg fikk fra wmpoweruser.com LINK og fikk et annet inntrykk enn jeg fikk fra Engadget sin review. Ikke fullt så negativ.

 

Men vil gjerne ha telefonen nå jeg ass....5november er langt unna føles det ut som.

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at programmer ikke lagrer seg når man går ut? Dette har det jo vert sagt at var på plass siden februar.

Dem måtte erstatte Twitter hver gang og dette gjaldt visstnok et spill også som de hadde testet mener jeg. Spillet startet opp på nytt hvis skjermen slo seg av og man begynte fra siste save punkt og ikke der man slapp.

Lenke til kommentar

Samsung hadde en Omnia 7 utstilt på MSDN Live i dag, og det var fritt frem for tafsing.

 

Skjermen på Omnia 7 er unektelig bra, og selv om antall megapixler på kameraet, størrelsen på internminnet og et par andre småting sikkert kan variere bittelitt, så har jeg inntrykk av at skjermteknologi er hovedpunktet som skiller telefonene som kommer nå i første runde.

 

Jeg hadde også gleden av å tafse på en noname-telefon for en måneds tid siden, da på et seminar om designrammeverket ("metro"). Med mindre jeg i dag ble lurt trill rundt av placeboeffekten, så synes jeg skjermen på Omnia 7 var merkbart bedre enn den generiske modellen (som for øvrig var totalt ribbet for alt som kunne avsløre fabrikant, merke og modell). Respons og hastighet i de to apparatene opplevdes dog mer likt enn ulikt.

Lenke til kommentar

Heisann jeg venter også på Omnia 7 :)

Med frykt for å helle kaldt vann i årene på folk, men som det har blitt sagt tidligere, så kommer ikke Omnia 7 til Norge med det første - i hvert fall ikke i offisielle kanaler. Mannen på Samsung-standen kunne fortelle at første ladning myntet på det nordiske markedet var i sin helhet solgt til én operatør, og den operatøren driver ikke i Norge.

 

Spørsmålet blir da om noen av nettsjappene får importert telefonen på andre måter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Svaret jeg gikk, fra en av de mange nettbutikkene jeg kontaktet, var at Omnia 7 skulle komme i løpet av novembermåned.

 

Litt misunnelig på deg, Horge. Glemte helt å melde meg på MSDN Live :(

Lenke til kommentar

Dem måtte erstatte Twitter hver gang og dette gjaldt visstnok et spill også som de hadde testet mener jeg. Spillet startet opp på nytt hvis skjermen slo seg av og man begynte fra siste save punkt og ikke der man slapp.

 

Noen programmer/spill har nok dette problemet ja, men det er utelukkende utviklerens feil. WP7 har innebygget støtte for å pause programmer/spill når man går ut av de, men at noen utviklere er late og ikke implementerer dette kan selvfølgelig skje på WP7 som på IOS og Android.

 

For å sitere Anandtech på dette feltet:

 

Windows Phone does support suspend/resume of apps. When you switch away from an app and later return back to it, the app will pick up where you left off - similar to what iOS4 enabled. All that’s really missing is the ability for 3rd party developers to have portions of their code run in the background and some sort of task switching mechanism

Lenke til kommentar

Windows Phone does support suspend/resume of apps.

 

De som vil lære mer om hvordan dette virker i praksis, kan søke etter "application life cycle", alternativt "tombstoning" som det også kalles.

 

Kort oppsummert (og med en del forenklinger), så kan en applikasjon oppleve fire ulike endringer i status. Den kan bli startet ("launching"), pauset ("deactivated"), gjenopptatt ("activated") og stengt ned ("closing").

 

En endring mellom disse statusene vil gjøre at det kalles en event for den respektive endringen, og i denne eventen kan utvikleren legge inn kode.

 

Dersom telefonen ringer akkurat når du fyller inn et skjema, så vil altså applikasjonen fyre av deactivated-eventen.

 

private void Application_Deactivated(object sender, DeactivatedEventArgs e)
{
  [insert magic here]
}

 

Hvis utvikleren da har lagt inn noe magi som gjør at applikasjonen "husker" det du holdt på å fylle inn, hvor langt ned på siden du hadde scrollet, hvilket felt som hadde fokus etc, så oppleves det for brukeren som om at applikasjonen fortsatte der den slapp - hvilken den strengt tatt også gjorde. Merk dog at alt som ble "husket" da applikasjonen ble deaktivert, nødvendigvis må leses inn igjen i activate-eventen for at dette skal virke.

 

Dersom applikasjonen ikke har noe magi i deactivated- og activated-eventen, så får vi kort fortalt en dårlig brukeropplevelse.

 

Et annet klassisk eksempel er at man i closing-eventen sjekker om det er ulagrede endringer, og dersom dette er tilfelle, så spør man brukeren om man ønsker å lagre før applikasjonen stenges ned.

 

Etter et kjapt søk fant jeg f.eks. denne som man med hell kan lese: http://sudheerkovalam.wordpress.com/tag/windows-phone-application-lifecycle/

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...