Gå til innhold

[Løst] Enkel kvittering fra samlet kjøp


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte i februar en ny PC i deler. Nå skal jeg selge én spesifikk del (skjermkortet) til en person via finn.no. Det jeg lurer på er hvordan jeg gjør det med kvittering.

 

Altså, jeg har kvittering for hele kjøpet, men ikke for hvert produkt, siden de ble kjøpt samlet.

 

Så hvordan legger jeg med en kvittering som kun gjelder for dette produktet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ok. Men er det mulig for meg å kontakte MPX og si at eierskapet nå tilhører den personen som jeg solgte det til på finn? Eller blir det litt tullete? Garantien er jo der, bare at kortet befinner seg i en annen husstand.

 

Er vel samme som at jeg kjøper kortet og gir det i gave til en person. Da må jo den personen gå igjennom meg ved en eventuell rma? Det gjelder for øvrig i mitt tilfelle og. Har kjøpt gaver i samlet ordre og gitt til flere.

Endret av Jurge92
Lenke til kommentar

Det går nok ikke, og ved rma ol må han kontakte deg så må du legge det inn via butikkens sider ol.

Det er vel bare å ta kopi av kvitteringen, og eventuelt stryke over alt det andre? Og skulle det være noe, så kan han som kjøper det sende inn saken selv. Hvilket navn kvitteringen står på er irrelevant da garantien følger produkter, ikke kunden.
Lenke til kommentar

Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har sendt inn ødelagte ting på et par år, og heller ikke gjennom komplett. Men sist jeg gjorde det så sendte jeg de en mail om at skjermkortet sluttet å fungere, og at det ble kjøpt på den datoen, og la ved salgsbekreftelse i mail. Men dette er riktignok noen år siden og det er mulig komplett er vanskeligere. Følte meg plutselig gammel her nå... :huh:

Lenke til kommentar

Ta en kopi? Han må bare kunne bevise at den spesifikke delen ble kjøpt gjennom det og det firmaet på den eksakte datoen.

Han behøver egentlig ikke en gang "bevise" det, men "sannsynliggjøre". Da kan han f.eks bruke kontoutskrift som viser transaksjonen.

 

Men en kvittering er den beste, sikreste og raskeste måten å bevise det, og det vil uansett for trådstarter være bedre å gi kjøper kopi av kvittering enn av kontoutskrift :)

Lenke til kommentar

La oss si jeg kjøper et brukt 780ti av en her inne kjøpt på komplett.

Kortet dør og jeg vil sende inn rma, trur du ikke komplett da forteller deg med halvkvass tone at det må du søke om på min side i butikken?

Det er ikke skrevet noe sted Forbrukerkjøpsloven at selger kan kreve at du fyller ut et skjema på en side man trenger brukernavn og passord for å få tilgang til, og ettersom man ikke kan avtale frem dårligere avtaler enn det Forbrukerkjøpsloven presiserer, så sliter Komplett om de krever det.
Lenke til kommentar

 

Ta en kopi? Han må bare kunne bevise at den spesifikke delen ble kjøpt gjennom det og det firmaet på den eksakte datoen.

Han behøver egentlig ikke en gang "bevise" det, men "sannsynliggjøre". Da kan han f.eks bruke kontoutskrift som viser transaksjonen.

 

Men en kvittering er den beste, sikreste og raskeste måten å bevise det, og det vil uansett for trådstarter være bedre å gi kjøper kopi av kvittering enn av kontoutskrift :)

 

Ok, da vet vi det. Men vi er hvertfall enige om at det trengs ikke noe mer enn en kopi av kvittering så er alt gull hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...