Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer den rentefrie periioden omtrent alle kreditkort opererer med.

 

Som jeg forstår det så er det renter fra dag 1 med kontantuttak.

 

Hva med overføringer til annen konto eller betale regninger?

 

Kan det bli bonus med slikt på enkelte kort?

 

Du får stort sett faktura i starten av mnd med forfallsdato i midten av mnd. Denne inneholder transaksjoner fra foregående mnd. Så om du betaler for noe den 1. september vil det være rentefritt frem til neste faktura med forfallsdato, la oss si 20. oktober. Om du betaler for noe den 29. september vil du fremdeles få denne på faktura i oktober. Rentene vil starte å løpe etter forfallsdato om du ikke har betalt hele beløpet.

 

Korriger meg om jeg tar feil.

Endret av magio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Noen som har testet Komplett sitt nye kort? Regner med det er tilgjengelig nå.

 

Er spent på de 2% på nettkjøp. Hvis det faktisk gjelder alt som er bestilt over nettet uten noen sleipe unntak så kan det være verdt ganske mye for meg. Samt 1% på resten som TrumfVisa nå har gått bort i fra........

 

Kort sagt, gir Komplett sitt kort meg 2% på Dustin, DigitalImpuls, Proshop, samt Steam, Netflix, Spotify, osv? 

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Noen som har testet Komplett sitt nye kort? Regner med det er tilgjengelig nå.

 

Er spent på de 2% på nettkjøp. Hvis det faktisk gjelder alt som er bestilt over nettet uten noen sleipe unntak så kan det være verdt ganske mye for meg. Samt 1% på resten som TrumfVisa nå har gått bort i fra........

 

Kort sagt, gir Komplett sitt kort meg 2% på Dustin, DigitalImpuls, Proshop, samt Steam, Netflix, Spotify, osv? 

Ja, det stemmer. Fikk Komplett sitt kort får noen uker siden, det virker veldig bra.

 

Det er dog begrensninger for hvor mye poeng du kan tjene opp hver måned.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Expert har DNB kampanje denne uken. 20% på alt som handles med DNB Master.

 

Gikk for å kjøpe en Samsung Evo 850 500GB som er priset til 1500kr på nettet.

 

Kom til butikk hvor den kostet 1999,- Fikk beskjed om at jeg kunne velge mellom nettpris 1500kr eller butikkpris - 20% (1600kr). Men jeg kunne ikke få 20% på nettpris.

 

Latterlig markedsføring. Dette tror jeg fører til stor missnøye blandt kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Expert har DNB kampanje denne uken. 20% på alt som handles med DNB Master.

 

Gikk for å kjøpe en Samsung Evo 850 500GB som er priset til 1500kr på nettet.

 

Kom til butikk hvor den kostet 1999,- Fikk beskjed om at jeg kunne velge mellom nettpris 1500kr eller butikkpris - 20% (1600kr). Men jeg kunne ikke få 20% på nettpris.

 

Latterlig markedsføring. Dette tror jeg fører til stor missnøye blandt kunder.

Er vel ikke Expert som bestemmer det? Det blir jo tatt 20% av prisen på neste faktura.

 

Så du kan kjøpe en vare på Expert som er på 50% tilbud, og dermed 20% oppå der igjen :)

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

Expert har (DNB) kampanje denne uken. 20% på alt som handles med DNB Master.

Er vel ikke Expert som bestemmer det?

Hvis det er Expert sin kampanje, så er det de som bestemmer, jo... Og det er vel ingen som har lovd Strato (eller andre) å få nett-pris i den fysiske butikken heller, så at de da nekter å selge til nett-pris med 20% cashback forbauser absolutt ikke.

 

Løsningen er imidlertid (så vidt jeg kan se) enkel; bruk DNB-kortet på Expert.no. Eller er den 20%-kampanjen begrenset til kun fysiske butikker?

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

 

 

Expert har (DNB) kampanje denne uken. 20% på alt som handles med DNB Master.

Er vel ikke Expert som bestemmer det?
Hvis det er Expert sin kampanje, så er det de som bestemmer, jo... Og det er vel ingen som har lovd Strato (eller andre) å få nett-pris i den fysiske butikken heller, så at de da nekter å selge til nett-pris med 20% cashback forbauser absolutt ikke.

 

Løsningen er imidlertid (så vidt jeg kan se) enkel; bruk DNB-kortet på Expert.no. Eller er den 20%-kampanjen begrenset til kun fysiske butikker?

Men det er jo ikke Expert sin kampanje! 20% av summen blir trukket fra på neste faktura fra DNB.

Lenke til kommentar

Men det er jo ikke Expert sin kampanje! 20% av summen blir trukket fra på neste faktura fra DNB.

At summen blir trukket fra på kredittkortfakturaen betyr ikke nødvendigvis at det ikke er Expert sin kampanje... Får du 20% i noen andre butikker enn Expert med DNB-Mastercardet på denne kampanjen? Nei?? Nettopp. Altså, DNB og Expert kjører denne kampanjen sammen.

Lenke til kommentar

 

Men det er jo ikke Expert sin kampanje! 20% av summen blir trukket fra på neste faktura fra DNB.

At summen blir trukket fra på kredittkortfakturaen betyr ikke nødvendigvis at det ikke er Expert sin kampanje... Får du 20% i noen andre butikker enn Expert med DNB-Mastercardet på denne kampanjen? Nei?? Nettopp. Altså, DNB og Expert kjører denne kampanjen sammen.

DNB har supertilbud på flere butikker med opptil 50% rabatt. Så jo, det er flere butikker med på denne kampanjen.

Det har i hvertfall vært slik tidligere, at uansett sum man betaler i kassen, så har det blitt trukket x antall % av den summen på neste faktura. Selvom du kjøper et produkt som allerede er på tilbud, eller finner varen billigere på nettsiden og vil betale nettpris.

Lenke til kommentar

 

Expert har (DNB) kampanje denne uken. 20% på alt som handles med DNB Master.

Er vel ikke Expert som bestemmer det?

Hvis det er Expert sin kampanje, så er det de som bestemmer, jo... Og det er vel ingen som har lovd Strato (eller andre) å få nett-pris i den fysiske butikken heller, så at de da nekter å selge til nett-pris med 20% cashback forbauser absolutt ikke.

 

Løsningen er imidlertid (så vidt jeg kan se) enkel; bruk DNB-kortet på Expert.no. Eller er den 20%-kampanjen begrenset til kun fysiske butikker?

 

Så du synes ikke det er merkelig at varen blir dyrere ved å bruke DNB kampanjen?

 

Expert matcher sin egen nettbutikk på pris alle andre dager i året. Hadde jeg handlet på onsdag så ville jeg fått SSD'n til 1500kr i butikk. Handler i dag så koster den 1999 - 20%.

 

Med andre ord så blir prisene skrudd opp i forkant av kampanjen slik at tilbudene skal fremstå som bra, men egentlig ikke er det.

Det er svært spekulativ og villedende markedsføring.

 

 

For å klarere videre: DNB og Expert kjører kampanje sammen. Rabatten blir trukket på faktura, men men DNB og Expert dekker 50% av kostnaden vær.

Lenke til kommentar

Så du synes ikke det er merkelig at varen blir dyrere ved å bruke DNB kampanjen?

 

Expert matcher sin egen nettbutikk på pris alle andre dager i året. Hadde jeg handlet på onsdag så ville jeg fått SSD'n til 1500kr i butikk. Handler i dag så koster den 1999 - 20%.

Nei, jeg syns faktisk ikke det. Det er helt vanlig, ikke bare hos Expert, men også de fleste andre steder at man ikke får ekstra rabatt på tilbudspriser. Om noe både er på tilbud (og prismatching av nettpris er et tilbud i forhold til ordinær butikkpris, selv om du får det alle andre dager) og du har en rabattavtale (fast eller midlertidig) på i dette tilfellet 20%, så får du det av de to tilbudene som blir billigst for deg, men ikke rabatt på tilbudsprisen. Og det fikk du altså. (Du fikk som du selv sier valget om å få den til 1500, men fikk ikke 20% ekstra på det igjen.)

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

 

Så du synes ikke det er merkelig at varen blir dyrere ved å bruke DNB kampanjen?

 

Expert matcher sin egen nettbutikk på pris alle andre dager i året. Hadde jeg handlet på onsdag så ville jeg fått SSD'n til 1500kr i butikk. Handler i dag så koster den 1999 - 20%.

Nei, jeg syns faktisk ikke det. Det er helt vanlig, ikke bare hos Expert, men også de fleste andre steder at man ikke får ekstra rabatt på tilbudspriser. Om noe både er på tilbud (og prismatching av nettpris er et tilbud i forhold til ordinær butikkpris, selv om du får det alle andre dager) og du har en rabattavtale (fast eller midlertidig) på i dette tilfellet 20%, så får du det av de to tilbudene som blir billigst for deg, men ikke rabatt på tilbudsprisen. Og det fikk du altså. (Du fikk som du selv sier valget om å få den til 1500, men fikk ikke 20% ekstra på det igjen.)

Og du synes ingenting av det du nettopp sa skurrer?

 

Hehe, lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...