Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Drømmer før jeg faktisk sovner..


Krozmar

Anbefalte innlegg

Jeg leste for 12-13 år siden en bok om hvordan man skal kunne klare å lære seg å være selvbevist at man faktisk drømmer og hvordan man skal kunne kontrollere drømmene etter eget ønske.. Etter mye instrukser og øving funket det rimelig dårlig å kontrollere drømmene jeg hadde, men er rimelig selvbevist når jeg drømmer, jeg er rimelig fryktløs i drømmer hvor jeg egentlig burde ha fryktet for livet...

 

Nå har jeg derimot oppdaget at jeg kan konsentrere meg med lukkete øyne, i en innsovingsfase kan jeg se nesten hva jeg ønsker meg om jeg konsentrerer meg, merker det spessielt om jeg lukker øya, holder på å sovne mens jeg ser på tv.. Jeg drømmer/syner/hallisunerer at jeg fremdeles ser på TVn, men ser noe helt annet en det som faktisk er på skjermen, samtidig hører jeg fremdeles lyden av alt som er i rundt meg og ikke minst lyden av filmen/serien...

 

Nå har jeg merket at om jeg legger meg til å sove i senga så drømmer jeg samtidig som jeg faktisk irriterer meg over at samboeren min snorker..  Så jeg dytter til henne fordi jeg vil ha drømmen jeg er i ferd med å oppdage.. Ellers så er den aller beste drømmen at jeg er delvis vektløs og kan sparke opp fra bakken men faller alltids ned igjen.. Men det gir ett jævla til sug i magen og følelsen av å falle i drømmen er helt syk, noe jeg alltid voknet opp de første gangene jeg drømte om det, men har lært meg til at å falle noen tusen meter er ikke så farlig, jeg spretter bare opp igjen :p

 

Når jeg først virkelig sovner, har jeg null kontroll.. Og har bare rare drømmer..

 

Lurte litt på om noen har tilsvarende erfaringer med drøm og søvn.. Lest litt på nett og finner bare negative artikler om sykdom og at det er plagsomt, men jeg finner det helt utrolig morro..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...