Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Besvimte i natt helt plutselig


Anbefalte innlegg

Jeg besvimte 2ganger i natt når jeg overnatter hos en venn. Vi satt og snakte og plutselig kjente jeg at det begynte å prikke i hele kroppen(sånn som når f.eks foten sover) bare mye verre. Det føltes ut som hjernen min ble trykt sammen og etter det datt jeg ned i fanget på vennen min. Hun hadde tatt meg opp og jeg hadde mistet all farge i fjeset, helt blek. Jeg ringte til mamma og hun kom. Vi har ikkje vært til legen enda og lurer på om jeg burde. Er livredd for at det skal skje igjen og jeg har ingen anelse hvorfor det skjedde. Hadde spist og drukket nok. Jeg kan vel ikke dra på legevakta nå siden det ikkje skjedde akk nå men i natt. Håper noen kan svare på om jeg burde dra til legen.

 

Anonymous poster hash: f9fca...33a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en tur til fastlegen din for en kontroll og en blodprøve.

 

Sikkert ikke noe alvorlig, opplevd selv å besvime litt "uten grunn"... Tok en blodprøve, hadde litt lavt jerninnhold i blodet, gikk på jerntabelletter en månedstid, thats it... 

 

Edit: Og nei, man mister ikke lappen om man har besvimt...

Endret av PerAndre123
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis du har lappen og ikke vil miste den så ikke gå til legen med mindre det skjer igjen.

Det kommer litt an på legen, men du kan risikere at han sender begjæring om at du må levere den inn.

 

Anonymous poster hash: 21262...9bc

 

Nei det er viktig å holde dette skjult, slik at man i værste fall kan utsette seg selv og andre for en alvorlig ulykke. Å kjøre bil er jo hele livet og det eneste som teller...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

H*n tenker nok på at visse sykdommer kan medføre at man mister retten til å føre bil.

Men har man først fått noe slikt, så er det å kjøre bil noe man ikke bør gjøre, om ikke for egen del, for de som møter deg i trafikken.

Det er derfor jeg skriver "Hvis det ikke skjer igjen." Skjer det igjen er det klart man ikke bør kjøre, men det er for dumt å miste lappen bare pga. noe forbigående.

Det holder forresten med mistanke om slike sykdommer. Man trenger ikke ha en diagnose.

 

Kilde: Egen erfaring. Måtte gå tolv måneder uten å kunne kjøre før jeg fikk den tilbake. Ingen besvimelse eller anfall siden.

 

Anonymous poster hash: 5b639...4f1

Lenke til kommentar

 

har du merket deg kvalm de siste dagene? drukket mye gått mye på do osv? dersom dette er tilfellet så kan det være diabetes og da MÅ du til legen med en eneste gang.

 

jeg merket jeg hadde diabetes da jeg besvimte forresten.

 

Anonymous poster hash: 9260d...309

Nei ikkje noe spesielt. Har tenkt på det da jeg spiste litt sjokolade og chips og at det kan være sukkeret i det? Har ikkje hatt noe spesiel problem med kvalme men mye vondt i hodet og magen egt bare det.

Får vel ringe legen i morgen og bestille time. Håper det ikkje blir så lenge til eventuelt, er jo livredd for at det skal skje igjen.

 

Anonymous poster hash: 4a144...b3a

Lenke til kommentar

 

har du merket deg kvalm de siste dagene? drukket mye gått mye på do osv? dersom dette er tilfellet så kan det være diabetes og da MÅ du til legen med en eneste gang.

 

jeg merket jeg hadde diabetes da jeg besvimte forresten.

 

Anonymous poster hash: 9260d...309

Nei ikkje noe spesielt. Har tenkt på det da jeg spiste litt sjokolade og chips og at det kan være sukkeret i det? Har ikkje hatt noe spesiel problem med kvalme men mye vondt i hodet og magen egt bare det.

Får vel ringe legen i morgen og bestille time. Håper det ikkje blir så lenge til eventuelt, er jo livredd for at det skal skje igjen.

 

Anonymous poster hash: 4a144...b3a

 

Slapp av du besvimer av mangel på sukkerm, ikke for mye :) Dersom du spiser masse søtt og føler deg fort kvalm og litt ekkel i kroppen derimot så er ikke det bra. Dersom det er diabetes som gjorde at du besvimte så har du hatt mangel på sukker.. Men ja, ring imorgen for sikkerhets skyld. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Hvis du har lappen og ikke vil miste den så ikke gå til legen med mindre det skjer igjen.

Det kommer litt an på legen, men du kan risikere at han sender begjæring om at du må levere den inn.

 

Anonymous poster hash: 21262...9bc

 

Ja for all del. Viktigere å beholde lappen enn å forsøke å holde seg i live. forstår godt at du er anonym når du gir så gjennomført idiotiske og potensielt farlige råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...