Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ønsker du å ta av noen kilo?


Teza

Anbefalte innlegg

Prøver å finne motivasjon til å gå ned i vekt igjen, og det er lettere å holde det gående hvis man er flere om det.

Jeg gikk ned endel i begynnelsen av året, men mistet etter hvert all motivasjon og skal nå prøve å komme i gang igjen.

 

Har selv som hovedmål å gå ned 12 kg, men et ønske om å klare opp til 20 kg i løpet av året.
Jeg trente ikke sist gang og kommer ikke til å trene denne gangen, men vil gjøre endringer i kostholdet for å prøve og oppnå målsetningen.

Noen som har lyst til å være med og gjøre et forsøk på å gå ned i vekt frem mot jul eller nyttår?

 

 

Ikke oppdatert etter 31/12-2015:    Status for de som deltar finner du ved å trykke på denne linken.

 

 

Nye medlemmer er velkommen.

 

 

aklla - 13/10

Bananlaks - 20/12

Dr. Chaos - 14/11

Hannah00 - 16/10

Olsenhower - 17/09

Teza - oppdatert 20/12

Bjørn-Ove - 27/08

Salvesen - oppdatert 24/08

Thor. - pm

Zash - 24/08

 

 

 

 

Forklaring til graf:

 

zoom inn "ctrl +"

zoom ut "ctrl -"

nullstille "ctrl 0"

 

 

 

diskusjon2015.png

 

Startlinjen vil bli stående som en tynn heltrukken linje, mens den tykke vil flytte seg nærmere målsetningen.

 

Send pm for å endre verdiene.

Endret av Teza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv gått ned nesten 30 kg uten å trene, så trening er ikke nødvendig for å gå ned i vekt.

 

Det er ikke alle som har interesse av å trene, men for de som selv ønsker det er det jo flott.

Hvordan man ønsker å gå ned i vekt er opp til den enkelte, er selv bare ute etter andre som ønsker å gå ned i vekt.

 

Tanken var å poste fremgangen på ukentlig basis, går man opp eller ned en uke har ikke det noe å si, målet er å gå ned totalt sett i denne perioden.

Lenke til kommentar

Et flott initiativ!

Selv burde jeg gå ned 15-20 kilo, og vil gjerne bidra her i tråden. Det eneste aberet akkurat nå og 4 uker til fremover er at jeg for tiden trapper ned prednisolon. Går per i dag på 20 mg, som ikke er videre høyt, men gjør slanking vanskelig (dog ikke umulig). Å kutte ned på brusinntaket mitt vil nok hjelpe.. Jeg skal følge med på tråden :)

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar

Så flott, skal vi poste fremgang i tråden eller er det bedre å ta oppdateringene på annen måte?

 

Hadde vært kjekt å vite startvekt og delmål/hovedmål til de som deltar, men om noen ikke har lyst til å poste denne informasjonen på forumet har jeg forståelse for det.

Lenke til kommentar

Jeg er med! Var flink i et par maaneder før sommerferien, og gikk ned rundt 10 kilo, men saa kom ferien, og trening og sunn mat ble erstattet av alt for mye mat og øl.
Har faatt opp øynene for løping, saa mesteparten av slankingen kommer fra forbrente kalorier der, i tillegg til et kosthold uten like mye junk som tidligere.

Maalet mitt er under 95 kilo til jul, noe som er ~10 kilo ned til. Startet paa 114 kilo i april.




 

Lenke til kommentar

Helt riktig at det ikke er nødvendig å trene for å gå ned i vekt.

 

Men om målet, eller delmålet, med treningen er å se bedre ut, vil en oppnå mye med styrketrening.

Litt muskler vil kunne fylle ut huden langt bedre. Energinivået vil også øke av regelmessig trening eller fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar

Planer om å gå ned innen jul ja, eller egentlig innen når som helst :)

Om du er flink til å oppdatere linken din og kanskje poste status i første tråden tror jeg denne kan bli veldig bra.

 

Det beste var om hver deltaker kunne lagt inn sine oppdateringer selv, men er usikker på hvordan den løsningen skulle fungert.

Da ville alle forsinkelser i oppdateringer være eliminert og noe kjekkere for den enkelte å følge med.

Lenke til kommentar

Aklla oppdatert og Bananlaks lagt til.

Har ikke store forventninigene til neste veiedag, men kjøleskapet inneholder nå kun sunn mat (og en rest på 2 kg sjokolade).

Har dog klart å bytte ut en god del måltider med salat og redusert inntaket av is, sjokolade og popkorn, så er på rett vei i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...