Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Motstridende personlighet


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg lagt merke til noe veldig rart. Ved forskjellige tidspunkt så har jeg ofte helt forskjellige preferanser og holdninger, som ofte ikke er sammensettlige.

 

Eksempler:

I det ene øyeblikket kan jeg synes kjæresten min er den vakreste på jord.

en halv dag senere kan jeg synes hun er ei stygg megge(uten at hun har endret noe på utseendet).

 

Jeg kan være hetrofil i det ene øyeblikket, dagen etter kan jeg være avseksuell og grøsse av tanken på sex og virkelig angre på tidligere episoder(som jeg digger igjen senere..)

 

Jeg kan være antirasist, så superrasist(så skamme meg over det senere)

 

Jeg kan ha den og den favorittfargen, for å så endre fullstendig mening og synes favorittfargen min er stygg.

 

Felles for alt dette er at når jeg tenker det ene så husker jeg også at jeg tenkte det andre og tenker deretter at det jeg tenkte da er feil og at jeg må avvende meg den tanken.

 

Det er aldri slik at jeg endrer meninger raskt, det går alltid minst en halv dag før jeg endrer meg. Dette er noe uvanlig som har vart i en uke nå, jeg har aldri være så 'vingle petter' som jeg er nå.

 

Hva kan dette være?

 

Mann 27.

 

 



Anonymous poster hash: 18359...07f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du leser litt om psykologiske forsvarsmekanismer, så tror jeg du kjenner det igjen i splitting. Det er en vekslende polarisert måte å se noe på istedet for å integrere både gode og dårlige egenskaper. Det er enten bra eller dårlig, ikke begge deler samtidig, noe som krever integrering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...