Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan jeg ha kreft i munnen?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i dag merket at jeg har antydninger til et sår i tannkjøttet! Er ikke veldig smertefullt, men kjenner litt smerte når jeg tar på det med tunga. Snuser, men har er ikke der såret er jeg bruker å ha snusen.. Har snust i 3 år. Sender ved et bilde. Håper noen har en anelse av hva dette kan komme av! Er litt redd.

 

Her er bildet: http://m.imgur.com/nvpSkxn

 

Anonymous poster hash: f2d49...2e6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør sjekke det, en kamerat av meg fikk munnkreft, det lignet på after i begynnelsen, for hans del gikk det bra men han måtte operere bort halve kjeven og har ett innsøkk i kinnet nå.

 

Vet ikke om det har noe å si men han drev å snuset han også, jeg tok skrekken av det og sluttet å røke, det er 2 år siden og jeg sluttet på dagen, det går ganske innpå en.

Lenke til kommentar

Mest sansynlig en afte. Om den ikke er borte innen 2 uker, eller begynner å skifte farge, muligens blø en del og ikke går vekk av seg selv når det har gått 2-3 uker bør du kontakte legen.

 

Vær nøye med munnhygienen din så går den fortere vekk. Om den er plagsom i forhold til mat/væskeinntak bør du ta en tur på apoteket og kjøpe noe som heter oralmedic. Smør på, svir som et ville helvete en kort stund, men da merker du ingenting helt til det har grodd.

Lenke til kommentar

Svaret er: Ja, du kan ha kreft i munnen.

Sannsynligheten for det ene eller det andre, har vi overhode ingen forutsettinger for å uttale oss om siden vi ikke vet et døft mer enn det som du har fortalt. I tillegg vet vi antagelig heller ikke hva vi skal spørre deg om for en gang kunne komme med en kvalifisert gjetting.

 

Derimot kan vi komme med en rekke forslag på hva det ellers kan være. Det går inn under begrepet differentialdiagnostisering. Siden det er mye vanligere med oven nevnte forslag, enn det er med kreft i munnen, er det lurt å begynne der.

 

Skulle det nå være kreft, så er det ikke noe som vokser veldig fort. Det vil altså være helt safe å vente noen dager for å se om det forsvinner av seg selv. Blir det ikke bedre i løpet av en liten uke, men heller verre, burde du oppsøke lege uansett noen sa at det ikke er kreft.

 

God bedring!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...