Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

min provoserende mor


Monica Jansen

Anbefalte innlegg

Min mor har det med å elske å provosere meg med ord å setninger som hun vet jeg avskyr, om å om igjen selvom jeg sier hun ikke må gjøre dette. Hun sier jeg må bare finne meg i det. Jeg gruer meg til julaften for da kommer hun sikkert til å disse meg hviss jeg sier noe som ikke passer henne. Saken er at jeg elsker å prate, og er svært sosial. Hvordan skal jeg klare å ikke snakke med mamma på juleaften? I tillegg tvinger hun meg til å måtte like hunder å småbarn, når jeg ikke liker dem fordi de er så uforutsigbare. Hun diskriminerer meg fordi hun ikke liker de sosiale utfordringene mine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Du er svært sosial men samtidig har sosiale utfordringer, vennligst forklar dypere?

 

Uansett hun har lov til å si hva hun vil, så lenge det ikke diskriminerer deg så burde du ikke ta deg nær. Vær heller litt leken tilbake, ikke kom her å klag. Det er ikke akkurat så mye vi kan gjøre med det, eller hjelpe med. Hunder og småbarn lærer du deg å like/ignorere etterhvert, det kommer med tiden ;)

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Du er svært sosial men samtidig har sosiale utfordringer, vennligst forklar dypere?

 

Uansett hun har lov til å si hva hun vil, så lenge det ikke diskriminerer deg så burde du ikke ta deg nær. Vær heller litt leken tilbake, ikke kom her å klag. Det er ikke akkurat så mye vi kan gjøre med det, eller hjelpe med. Hunder og småbarn lærer du deg å like/ignorert etterhvert, det kommer med tiden ;)

Hun har ikke lov å si hva hun vil til meg. Der går grensa. Jeg har sosiale problemer fordi jeg snakker om ting ikke de andre er intressert i å jeg havner ofte i trøbbel. Jeg klager når jeg trenger det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Hun kan si hva hun vil så lenge det ikke truer eller diskriminerer deg, gi meg ett eksempel på hva det er hun sier da?

 

Å være veldig sosial vil ikke nødvendigvis være det samme som å snakke om ting folk ikke er interessert i, for meg er det mer ett tegn på å ha litt mindre sosiale antenner. Dette med tanke på at du tilsynelatende ikke greier å omstille deg etter situasjonen.

 

Det med at barn terger deg er kanskje fordi de ser på deg som et lett offer, sett deg i respekt (innenfor rimelighetens grenser) så gir de nok faen etterhvert.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Hun kan si hva hun vil så lenge det ikke truer eller diskriminerer deg, gi meg ett eksempel på hva det er hun sier da?

 

Å være veldig sosial vil ikke nødvendigvis være det samme som å snakke om ting folk ikke er interessert i, for meg er det mer ett tegn på å ha litt mindre sosiale antenner. Dette med tanke på at du tilsynelatende ikke greier å omstille deg etter situasjonen.

 

Det med at barn terger deg er mulig fordi de ser på deg som et lett offer, sett deg i respekt (innenfor rimelighetens grenser) så gir de nok faen etterhvert.

Hun har ikke lov å snakke til meg på den måten nei, fordi hun mobber meg med å si ting jeg ikke syns er kjekt å høre, som om at jeg er gal i hodet, og hun plager meg med å si at hun sier hva fanden hun vil, når hun forteller meg diskriminerende ting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Hun kan si hva hun vil så lenge det ikke truer eller diskriminerer deg, gi meg ett eksempel på hva det er hun sier da?

 

Å være veldig sosial vil ikke nødvendigvis være det samme som å snakke om ting folk ikke er interessert i, for meg er det mer ett tegn på å ha litt mindre sosiale antenner. Dette med tanke på at du tilsynelatende ikke greier å omstille deg etter situasjonen.

 

Det med at barn terger deg er mulig fordi de ser på deg som et lett offer, sett deg i respekt (innenfor rimelighetens grenser) så gir de nok faen etterhvert.

Hun har ikke lov å snakke til meg på den måten nei, fordi hun mobber meg med å si ting jeg ikke syns er kjekt å høre, som om at jeg er gal i hodet, og hun plager meg med å si at hun sier hva fanden hun vil, når hun forteller meg diskriminerende ting.

 

Er dette krangling eller satt i en spøkefull tone? Om du mener det er trakassering eller mobbing så må du ta det videre, start med helsesøster om du enda går på skole.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

 

 

Hun kan si hva hun vil så lenge det ikke truer eller diskriminerer deg, gi meg ett eksempel på hva det er hun sier da?

 

Å være veldig sosial vil ikke nødvendigvis være det samme som å snakke om ting folk ikke er interessert i, for meg er det mer ett tegn på å ha litt mindre sosiale antenner. Dette med tanke på at du tilsynelatende ikke greier å omstille deg etter situasjonen.

 

Det med at barn terger deg er mulig fordi de ser på deg som et lett offer, sett deg i respekt (innenfor rimelighetens grenser) så gir de nok faen etterhvert.

 

Hun har ikke lov å snakke til meg på den måten nei, fordi hun mobber meg med å si ting jeg ikke syns er kjekt å høre, som om at jeg er gal i hodet, og hun plager meg med å si at hun sier hva fanden hun vil, når hun forteller meg diskriminerende ting.

Er dette krangling eller satt i en spøkefull tone? Om du mener det er trakassering eller mobbing så må du ta det videre, start med helsesøster om du enda går på skole.

Ok. Jeg er 29 så jeg har ikke helsesøster.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hun kan si hva hun vil så lenge det ikke truer eller diskriminerer deg, gi meg ett eksempel på hva det er hun sier da?

 

Å være veldig sosial vil ikke nødvendigvis være det samme som å snakke om ting folk ikke er interessert i, for meg er det mer ett tegn på å ha litt mindre sosiale antenner. Dette med tanke på at du tilsynelatende ikke greier å omstille deg etter situasjonen.

 

Det med at barn terger deg er mulig fordi de ser på deg som et lett offer, sett deg i respekt (innenfor rimelighetens grenser) så gir de nok faen etterhvert.

Hun har ikke lov å snakke til meg på den måten nei, fordi hun mobber meg med å si ting jeg ikke syns er kjekt å høre, som om at jeg er gal i hodet, og hun plager meg med å si at hun sier hva fanden hun vil, når hun forteller meg diskriminerende ting.

Er dette krangling eller satt i en spøkefull tone? Om du mener det er trakassering eller mobbing så må du ta det videre, start med helsesøster om du enda går på skole.

Ok. Jeg er 29 så jeg har ikke helsesøster.

 

 

Høres mer ut for meg at det er du som er problemet. Du klarer ikke si hva som faktisk er problemet her og du bare hater på moren din siden du mener henne mobber deg. Akkurat det samme som barn gjør, prøv å få en forståelse ovenfor det du faktisk snakker om nå. Enten misforstår jeg eller så er du veldig dårlig til å ordlegge deg og burde ta deg litt tid til å forklare.

Endret av deaf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Om du er 29 år så er det strengt talt ditt valg om du faktisk vil komme i besøket, om målet ditt med det er å holde deg lengst mulig unna henne så høres det bortkastet ut.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hun kan si hva hun vil så lenge det ikke truer eller diskriminerer deg, gi meg ett eksempel på hva det er hun sier da?

 

Å være veldig sosial vil ikke nødvendigvis være det samme som å snakke om ting folk ikke er interessert i, for meg er det mer ett tegn på å ha litt mindre sosiale antenner. Dette med tanke på at du tilsynelatende ikke greier å omstille deg etter situasjonen.

 

Det med at barn terger deg er mulig fordi de ser på deg som et lett offer, sett deg i respekt (innenfor rimelighetens grenser) så gir de nok faen etterhvert.

 

Hun har ikke lov å snakke til meg på den måten nei, fordi hun mobber meg med å si ting jeg ikke syns er kjekt å høre, som om at jeg er gal i hodet, og hun plager meg med å si at hun sier hva fanden hun vil, når hun forteller meg diskriminerende ting.

Er dette krangling eller satt i en spøkefull tone? Om du mener det er trakassering eller mobbing så må du ta det videre, start med helsesøster om du enda går på skole.

Ok. Jeg er 29 så jeg har ikke helsesøster.

Høres mere ut for meg at det er du som er problemet. Du klarer ikke si hva som faktisk er problemet her og du bare hater på moren din siden du mener henne mobber deg. Akkurat det samme som barn gjør, prøv å få en forståelse ovenfor det du faktisk snakker om nå. Enten det eller så er du veldig dårlig til å ordlegge deg og burde ta deg litt tid til å forklare.

Det er ikke jeg som er problemet det er mamma som er problemet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Høres mere ut for meg at det er du som er problemet. Du klarer ikke si hva som faktisk er problemet her og du bare hater på moren din siden du mener henne mobber deg. Akkurat det samme som barn gjør, prøv å få en forståelse ovenfor det du faktisk snakker om nå. Enten det eller så er du veldig dårlig til å ordlegge deg og burde ta deg litt tid til å forklare.

Det er ikke jeg som er problemet det er mamma som er problemet.

 

 

Igjen, ta deg tid til å forklare problemet og hva hu faktisk gjør mot deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Jeg gjentar, hvorfor drar du i dette besøket da istedenfor å bare kutte henne helt ut?

Fordi jeg vil ikke feire jula alene.

 

Ikke for å virke direkte frekk her nå, men kan dette være et resultat av at du muligens ikke er så imøtekommende som du tror? At det kan være moren din har rett når det gjelder visse ting hun sier?

 

Er mulig du må jobbe litt med deg selv og vet du, vi får bare se en side, som til nå har vært lite informativ.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...