Gå til innhold

Patos Basic, Denon AVR2700 og Toshiba Regza. Hjelp?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt Patos Basic 110, 210c og 310. Altså et helt surround sett uten sub. Jeg har koblet disse enkelt rett fram (center til center, surround left/right etc..) og har lyd i alle høytallere.

 

Da jeg ikke hadde råd til ny forsterker tok jeg i bruk en gammel Denon AVR 2700 forsterker som har en defekt fjernkontroll. Jeg må koble phono til mini-jack for å få lyd for øyeblikket, men har coaxial-kabler samt phono kabler liggende.

 

TV: Toshiba Regza (M.nr.:42XV550P, som jeg ikke finner på Toshibas sider) som jeg skjønner hverken har egen coaxial eller optisk inngang.

 

Problemstilling nr.1: Når jeg kobler venstre/høyre med phono-kabel til venstre/høyre på TV kommer det ikke lyd via anlegget, men via TV. Jeg har prøvd coaxial i samme kobling (blir det digitalt?), men fortsatt uten lyd fra anlegg. Jeg har også prøvd å koble via TV/DBS og VCR/AUX kanalene men det funka heller ikke. Hva gjør jeg galt?

 

Problemstilling nr.2: Jeg har TV'en som "Headquarters", altså alle komponenter som spillkonsoller, dvd'er og cd-spiller er koblet til den, og jeg vil altså ha anlegget koblet slik at alt som gjøres via TV kommer med lyd ut i hjemmekinon. Om surround funksjonen skal fungere må det kobles digitalt? Og når jeg ikke har coaxial eller optisk blir det umulig?

 

Problemstilling nr.3: Uten fjernkontroll til Denon-forsterkeren, blir det lettere umulig og få i gang rett lyd? Må jeg konfigurere for at problem nr.1- og nr.2 skal kunne fungere?

 

Takker så veldig mye på forhånd, har brukt 3 dager på og mislyktes så langt :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...