Gå til innhold

Forskjellen på eksempelvis ASUS og Multicom?


Juggel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring med Multicom er at du får mye kraft for pengene, men ikke noe mer. Byggkvaliteten er så som så, ofte litt driverkluss, problemer med ditt og datt. Det er alltid noen småfeil her og der. Har hatt to maskiner, men er usikker på om jeg gidder en gang til. Legger heller pengene i et merke som er mer gjennomført.

Prøv P651\P670, jeg tipper du vil være fornøyd med byggekvaliteten. Av de 4 Multicombærbare jeg har hatt gjennom tidene er disse noe helt annet kvalitetsmessig!

Lenke til kommentar

Hvordan er:

Multicom Kunshan P651R 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel® Core™ i7-6820HK, 8GB DDR4, 256GB PCIe SSD 1TB HDD, GeForce GTX 1060 6GB (Pascal), Uten OS

 

mot:

Multicom Kunshan P651R 15.6" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel® Core™ i7-6700HQ, 8GB DDR4, 256GB PCIe SSD 1TB HDD, GeForce GTX 1060 6GB (Pascal), Uten OS

 

Er førstnevnte dårlig på overklokking på grunn av dårlig kjøling eller kan man klokke til 5 ghz hvis man er heldig med chipen?

Da vi vet man helst ikke skal ha kraftigere en GTX 1060 på grunn av kjølingen tror jeg det er samme med cpu.

Da en del spill muligens gjør maskinen varm. Noen som støtter Samsung 960 Pro

 

Eller bør man vente å kjøpe laptop hvis ikke i7-6700HQ og GTX 1060 er bra nok?

Lenke til kommentar

Problemet med utgaven som har 1060 er at kjøleløsninga mellom CPU og GPU er separat. GPU vil være flaskehals i så og si alle spill og turboen utnyttes bare sånn passe. Den har god ytelse og du finner neppe andre maskiner med den ytelsa til den prisen. Om du tenker på kjappere CPU så ville jeg valgt P670, den har bedre kjøling og utnytter turboen bra, du får trolig mer igjen for kjappere CPU i den. I P651 med 1070 og P670 er chassis både tykkere og den ahr bedre kjøleløsning (delt kjølesystem mellom CPU og GPU), noe som bl.a hjelper på GPU om du undervolter CPU. Også her utnyttes turboen til standardspecs, dvs 1600-1700. Til den prisen finner du ingen i nærheten ytelsesmessig :) Den som i mine øyne gir best kompromiss mellom kjøling, ytelse og støy er P670 med 1060 :) I den kan du nok ha 6820 og få utnytta den relativt bra, spesielt med undervolting.

 

i 6700HQ og 1060 er bra nok for de fleste spill på max oppløsning i FullHD. Eneste aberet med den er egentlig det tynne chassiset og delt kjøleløsning, ellers gir den svært mye for pengene, god byggekvalitet etc :)

Endret av Cowboystrekk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakker du om:

Multicom Kunshan P670R 17.3" Full-HDMatt IPS G-SYNC, Intel® Core™ i7-6700HQ, 8GB DDR4, 1TB 7200rpm, GeForce GTX 1060 6GB (Pascal), Uten OS?

 

Ikke for å ta over tråden, men hvis jeg hadde vurdert laptop ville jeg vurdert:

  • Fingerprint reader
  • UEFI bios (Ikke gammel bios)
  • Kan bytte alt deler selv.
  • Overklokking stort pluss
  • Greit med laptop som holder 5 år.
  • Slipper windows lisens.Funger med alle linux\OSX\android operativsystemer.
  • Vurder 4k skjerm mest til film.

Her tror jeg mitt forslag var det nærmeste men fremdeles i tvil om jeg bør vente, da jeg bruker stasjonær til spilling.

Engentlig kunne jeg klart meg med kontor pc. Laptopen blir mest brukt til ferie\reise da stasjonær er uprakstisk eller LAN.

 

Største problemene med laptop er man ikke kan bytte deler selv, da windows 11 risiker man å mangle drivere.

Da kan man ha tapt en del penger. Derfor vil jeg vente så lenge så mulig med laptop.

 

Tror i 2020 blir det vanlig med 6\8 kjerne cpu slik som lga 2011-03 er i dag.

Og 128 GB ram. Godt mulig titan kommer til laptop også?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Den har

 

Killer™ Wireless-AC 1535 med ExtremeRange™

Ikke muligens det beste i linux, tror jeg venter til den modellen jeg ser på får bedre kjøleløsning.

Syns det er irriterende å beholde Asus v1v i noen år til, men når multicom ikke vil svare på spørsmål forstår jeg det er lurt å spare penger. Da det kan godt tenkes multicom vil vurdere å redusere prisene senere. Ellers kan det være åpenkjøp kan gi avkortning på prisen jeg får igjen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det som irriter meg er støy ofte på rundt 30 desibel ved lav last og opptil 50 desibel på høy last. Det er ganske mye.

 

SAMSUNG SM951 M.2 512GB PCI-Express 3.0 som jeg har klarer denne laptopen kun 1917 mb\s.

 

Så man gjør bedre kjøp om man velger: Intel® SSD 600p Series 1TB PCIe M.2

Nå står det fint lite på trådløs om det kan være noe med antenne eller hovedkort som gir de resultatene.

Kunne øket batterilevetiden med 30% om man hadde droppet hardisk i denne maskinen.

Lenke til kommentar

 

Ønsker du helst 1070?

Nei, samme for meg eneste grunn for jeg vurder laptop er fordi mine Sony laptop er 3 år den nyeste med i3 cpu og HD5450 eller noe slikt. Asus v1v er ganske gammelt selv om den har core 2 duo P9600

De andre laptopene er egen histore, amd E-450 og amd A6-1450. Som sliter å installere windows 10 anniversary update på grunn det tar for lang tid.

 

Men det haster ikke for meg å skaffe laptop, er mest interisert å få litt erfaringer med de.

Da jeg muligens komme å kjøpe kanskje neste år.

Må vurdere når jeg skal reise og kjøpe når jeg trenger laptop. Da stasjonær blir for vanskelig å få med i kofferten.

Så godt mulig jeg venter til neste sommer.

 

Vet du hvor god clevo er på support? Da Asus\MSI og Lenovo vet jeg er ganske dårlig, er butikken som må stå for meste av supporten. Har man driverproblemer er det lite råd. Vente på ny pc eller leve med det.

 

Irriter meg siden windows 8 har ikke touch screen blitt standard.

Er vel fremdeles få laptoper fra multicom som har dette.

Hvor enkelt det er å installere i etterkant er vel heller tvilsomt?

 

Da det finnes:

15.6"Touch Screen Digitizer Panel Glass For Lenovo Flex 2-15 2-15D repair parts

Men tviler på dette støttes clevo maskiner og skal vel lite til å ødlegge skjermen i denne prosessen.

Dermed prøver jeg å vente til jeg finner perfekt pc.

 

Godt mulig neste laptop ikke har tastatur, men touch plate som ser ut som tastur:

GETT_TKR-103-ADH-06_0.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...