Gå til innhold

[Løst] Kjøpe nytt batteri til gammel laptop -- erfaringer/tips?


Kakofoni

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Asus U36SD som har stått opp fra de døde, ved at jeg har installert ny SSD. Meget fornøyd med dette. Nå trenger jeg nytt batteri. Er det noe spesielt å være obs på, og nettbutikker noen har god erfaring med? Anbefales originalbatterier f.eks., og hvordan vet jeg hva som er original? Er dette innafor, f.eks.? Høres sikkert ekstremt forsiktig ut, men vil bare gjerne vite hva jeg kjøper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står "kompatibelt" Ofte er det snakk om uorginale batterier.

 

Tror du ikke har veldig stor grunn å beskymre deg, i motsettning til ebay.

 

Men kvaliteten\levetiden er kanskje ikke like bra.

Batterimålern er sikkert ikke helt å stole på.

 

Fikk et gratis batteri som har ligget på lageret 1 år, ergo ikke like god levetid og laptopen tror batteriet er tomt hele tiden.

så orginale er ikke like bra men ikke brannfare av den grunn.

Lenke til kommentar

Det er uoriginalt, men som norsk butikk må Altitec forholde seg til kjøpslov etc. så risikoen er nok ikke stor bortsett fra at uoriginale batterier ofte (men ikke alltid) har lavere kapasitet i praksis enn merkingen vil tilsi og kanskje også kortere holdbarhet. Men til normalt bruk og for å forlenge livet til den maskina et par-tre år kan det godt hende du ikke merker den store forskjellen.

Lenke til kommentar

Ok, så det er ikke nødvendigvis noe bra å kjøpe originalt, det viktigste er å finne et batteri som ikke har ligget på lager i månedsvis, og et uoriginalt batteri i 7-800-kronersklassen fra en norsk butikk er ganske safe? Jeg har ikke store problemer med å legge til mer på prisen, men jeg aner ikke hva jeg skal se etter når det gjelder noe sånt. Eller troverdige butikker, som altitec, eller batterionline som visstnok har fjernlager som øker etterspørsel og korter ned lagertiden.

 

Her er et alternativt som da er dobbelt så dyrt, men original. Har jeg noe å vinne på det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slo til med altitec. Fikk et batteri som ikke fungerer i det hele tatt. Ingenting skjer når det plugges i, ingen lading tilsynelatende. Drar jeg ut laderen, dør pc-en umiddelbart. Er dette vanlig eller må jeg reklamere? Virker jo ikke som om det er kompatibelt med pc-en, selv om det passer som hånd i hanske og de sier selv at det skal være kompatibelt.

Lenke til kommentar

Slo til med altitec. Fikk et batteri som ikke fungerer i det hele tatt. Ingenting skjer når det plugges i, ingen lading tilsynelatende. Drar jeg ut laderen, dør pc-en umiddelbart. Er dette vanlig eller må jeg reklamere? Virker jo ikke som om det er kompatibelt med pc-en, selv om det passer som hånd i hanske og de sier selv at det skal være kompatibelt.

 

Det må jo være fullstendig god grunn til å reklamere. Selv om batterier ikke har samme beregnet levetid som elektronikk generelt så skal de ihvertfall virke når du får det. Men det er greit å være rask med å si ifra så de ikke kan påstå at du har misbrukt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ringte dem om dette. De sender meg et nytt batteri som jeg kan beholde dersom det funker. Hvis ikke returnerer jeg begge. Det var ikke noe kverulering på det, bare god stemning. Får satse på at jeg bare hadde uflaks.

 

Edit: Nytt batteri funker. Ser ut til å ha en levetid på 3-4 t, noe som er midt på treet men tross alt rimelig i forhold til prisen jeg betalte.

Endret av Kakofoni
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...