Gå til innhold

Bærbar med 1060/1070


Anbefalte innlegg

Da kan jeg bekrefte at P670 utnytter turboen bedre enn P651. Jeg fikk min P670 med 1060 og 6700HQ igår. Testa 3Dmark fire strike og med samme drivere og specs som testen på NBC får jeg 11450 i skåre mot den sin 11045, dvs 3,7% raskere. Støyen var der, men ingen måte sjenerende. Jeg tror jeg står inne for at P670 er et bedre valg når det kommer til turboutnyttelse for både 1070 og 1060 enn P651. Så var det det med at pris og størrelse er ulemper for noen. Man må nesten velge om man vil ha 3-5% høyere ytelse mot noen hundrelapper ekstra samt at støynivået vil være noe lavere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser 17" asus rog strix med 1060 er i ferd med å komme i norske butikker (http://www.prisjakt.no/product.php?p=3863408). Noen som har erfaringer med disse modellene? Tenker først og fremst på varme og støy. 

 

Selv etter å ha lest her er jeg litt skeptisk til multicom sine maskiner. Selv om varme og støy er på akseptabelt nivå når maskinene er nye vil det jo ikke bli bedre etterhvert

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Jeg ser 17" asus rog strix med 1060 er i ferd med å komme i norske butikker (http://www.prisjakt.no/product.php?p=3863408). Noen som har erfaringer med disse modellene? Tenker først og fremst på varme og støy. 

 

Selv etter å ha lest her er jeg litt skeptisk til multicom sine maskiner. Selv om varme og støy er på akseptabelt nivå når maskinene er nye vil det jo ikke bli bedre etterhvert

Det ligger en test av denne maskina med 1070-grafikkortet på www.notebookcheck.com Jeg sliter av en eller annen grunn med å linke til den. Den fikk kritikk for høyt støynivå under hard last (51 dB), mens støynivået under normal belastning var bra (39 dB). Temp på komponenter på over 90C var heller ikke så bra. Det er rimelig å anta at utgaven med 1060 som bruker 20-30 watt mindre også utvikler mindre varme og trolig støyer mindre :) 1070-utgaven blir varmere og støyer mer under hard last enn Multicom (49 dB) sin med 1060, MEN under moderat last er Multicom sin mer bråkete (47 dB).

Lenke til kommentar

Jeg ser 17" asus rog strix med 1060 er i ferd med å komme i norske butikker (http://www.prisjakt.no/product.php?p=3863408). Noen som har erfaringer med disse modellene? Tenker først og fremst på varme og støy. 

 

Selv etter å ha lest her er jeg litt skeptisk til multicom sine maskiner. Selv om varme og støy er på akseptabelt nivå når maskinene er nye vil det jo ikke bli bedre etterhvert

 

Det vil aldri bli værre heller, dersom du tar godt vare på laptopen din. Dette gjelder likt for alle merker, selvfølgelig. Hvis støy og varme øker med alderen, er det kun din egen feil.

Lenke til kommentar

Konklusjonen overlater jeg til deg. Selv ville jeg ha brukt kraftigere språkbruk enn "relativt ålreit" :)

 

Jeg er enig med OC-Freak når han sier at det sannsynligvis er et av de beste kjøpene, kanskje det beste, for en som skal ha en relativt kompakt, lett og slank 15-tommer som er skikkelig god på spilling. Pris vs ytelse er i hvert fall temmelig uslåelig her til lands.

 

PS. Når du som trådstarter får bestemt deg for hvilken maskin du vil gå for, vær vennlig å ikke sett tråden som "løst", da den kan være til hjelp også for andre også et stykke inn i framtiden. Det kommer andre og flere alternativer etterhvert, og diskusjonen kan gjerne fortsette.

 

det kan hende det er en 1060 på vei ;)  setter selvfølgelig ikke tråden som løst! 

Så får vi bare håpe den holder mål og MC leverer! ellers blir det grining utover hele forumet her ^^

Lenke til kommentar

 

Konklusjonen overlater jeg til deg. Selv ville jeg ha brukt kraftigere språkbruk enn "relativt ålreit" :)

 

Jeg er enig med OC-Freak når han sier at det sannsynligvis er et av de beste kjøpene, kanskje det beste, for en som skal ha en relativt kompakt, lett og slank 15-tommer som er skikkelig god på spilling. Pris vs ytelse er i hvert fall temmelig uslåelig her til lands.

 

PS. Når du som trådstarter får bestemt deg for hvilken maskin du vil gå for, vær vennlig å ikke sett tråden som "løst", da den kan være til hjelp også for andre også et stykke inn i framtiden. Det kommer andre og flere alternativer etterhvert, og diskusjonen kan gjerne fortsette.

 

det kan hende det er en 1060 på vei ;)  setter selvfølgelig ikke tråden som løst! 

Så får vi bare håpe den holder mål og MC leverer! ellers blir det grining utover hele forumet her ^^

 

 

Send dem en lenke til denne tråden og si at de får se og oppføre seg som folk, ellers ... :ninja:

 

Det kan jo hende at du må belage deg på å vente litt ...det ser ut som det er en populær vare; bare 1 stk. på lager av den billigste uten SSD akkurat nå, ser jeg, de andre er utsolgt ...

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Håper at Dell XPS 15 snart blir oppdatert til 1060. Vil ha en kompakt og tilnærmet lydløs 14-15" med bra ytelse og skjerm, er villig å betale 20k+ for den rette maskinen, men har foreløpig ikke funnet den. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet til det kommer flere alternativer utover høsten.

Lenke til kommentar

Håper at Dell XPS 15 snart blir oppdatert til 1060. Vil ha en kompakt og tilnærmet lydløs 14-15" med bra ytelse og skjerm, er villig å betale 20k+ for den rette maskinen, men har foreløpig ikke funnet den. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet til det kommer flere alternativer utover høsten.

 

Det er lite sannsynlig. XPS 15 har ikke kjølesystem/strømforsyning som er dimensjonert for strømtrekket og varmen i GTX 1060. Med mindre Dell omdesigner XPS 15 helt da. GTX 1060 er nok forbeholdt typiske "gaming" laptoper, noe XPS 15 ikke er. Men kanskje GTX 1050 eller GTX 1050Ti ?

Endret av thomit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er på utkikk etter en 1060 laptop, og fordi jeg trenger den ganske snart har jeg sett på denne: http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c/p10634636.

Ville helst kjøpt den til 12 795,- med "Bare" i7-6700, men trenger den ganske snart pga universitet...

Er det noen grunn til å ikke gå for den? 

 

Lurte også litt på om jeg vil ha 15" eller 17", men siden de bare har 15" på lager (under 20k vel og merke) så gjorde de det valget enkelt for meg vertfall :D

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter en 1060 laptop, og fordi jeg trenger den ganske snart har jeg sett på denne: http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c/p10634636.

Ville helst kjøpt den til 12 795,- med "Bare" i7-6700, men trenger den ganske snart pga universitet...

Er det noen grunn til å ikke gå for den? 

 

Lurte også litt på om jeg vil ha 15" eller 17", men siden de bare har 15" på lager (under 20k vel og merke) så gjorde de det valget enkelt for meg vertfall :D

 

Test av fjorårets P651RE viste at i7 6820HK var bortkastede penger i dette chassiset. Den klarte ikke å utnytte prosessor-turboen like godt som lillebror i7 6700HQ. Jeg tipper at dette gjelder for seneste versjon også, siden selve chassiset er så godt som uforandret. Det kan hende at Clevo har justert på strømforsyning og prosessorstyring, selvsagt.

"Den til 12.795,-" er for øyeblikket Norges beste kjøp for den som er ute etter en laptop som det skal spillles på med meget godt resultat, etter min mening ... hvis man da ikke har SSD fra før; da er den til 11k-og-noe et enda bedre kjøp.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

 

Er på utkikk etter en 1060 laptop, og fordi jeg trenger den ganske snart har jeg sett på denne: http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c/p10634636.

Ville helst kjøpt den til 12 795,- med "Bare" i7-6700, men trenger den ganske snart pga universitet...

Er det noen grunn til å ikke gå for den? 

 

Lurte også litt på om jeg vil ha 15" eller 17", men siden de bare har 15" på lager (under 20k vel og merke) så gjorde de det valget enkelt for meg vertfall :D

 

Test av fjorårets P651RE viste at i7 6820HK var bortkastede penger i dette chassiset. Den klarte ikke å utnytte turboen like godt som lillebror i7 6700HQ. Jeg tipper at dette gjelder for seneste versjon også, siden selve chassiset er så godt som uforandret. Det kan hende at Clevo har justert på strømforsyning og prosessorstyring, selvsagt.

"Den til 12.795,-" er for øyeblikket Norges beste kjøp for den som er ute etter en laptop som det skal spillles på med meget godt resultat, etter min mening.

 

Ganske enig i det ja, men problemet er at det er den eneste av de som er på lager nå. Har egentlig ikke mulighet til å vente tre uker før de sender den :/

 

Edit: Er utolmodig av natur, så bestilte den med 6820HK allikevel. Kan vel ikke være noe dårligere enn 6700HQ? Litt ekstra Ghz burde ikke skade, så får jeg heller ta på et godt headsett og sette viftene helt på maks når det trengs

 

Edit 2: Microsoft har forøvrig et greit "Cashback" system nå, hvis man kjøper en laptop med Intel CPU og W10 Home før 22.09.16 får man opp til 2000,- tilbake hvis man sender kvittering til Microsoft mellom 30 og 60 dager etter kjøp. (http://www.multicom.no/Article.aspx?q=sk:1217)

Endret av Fairlight
Lenke til kommentar

Du bør undervolte 6820, ellers får du lite ut av det. Flere har greid å undervolte 6700HQ ned mellom -80 og -185. I praksis gir dette 2-8C lavere temp avhengig av type spill. 6700HQ kjører med turbo hele tiden der det trengs med undervolt :)

Vil man få bedre batteritid da også? Og hva hvis man skrur av noen av kjernene (hvis det går i det heletatt i laptop bios...), vil det gi bedre batteritid?

Er ikke så farlig med god batteritid til vanlig, men feks ved lange flyturer osv er det greit å kunne se film ekstra lenge.

 

Leste forresten at man ikke får brukt Intel sin strømsparefunksjon (den som bytter til integrert gpu når 1060 ikke trengs) så lenge G-sync er aktivert, men man kan deaktivere 1060 i bios (eller skru av gsync tror jeg) så får man bedre batteritid de gangene man trenger det

Endret av Fairlight
Lenke til kommentar

 

Du bør undervolte 6820, ellers får du lite ut av det. Flere har greid å undervolte 6700HQ ned mellom -80 og -185. I praksis gir dette 2-8C lavere temp avhengig av type spill. 6700HQ kjører med turbo hele tiden der det trengs med undervolt :)

Vil man få bedre batteritid da også? Og hva hvis man skrur av noen av kjernene (hvis det går i det heletatt i laptop bios...), vil det gi bedre batteritid?

Er ikke så farlig med god batteritid til vanlig, men feks ved lange flyturer osv er det greit å kunne se film ekstra lenge.

 

Leste forresten at man ikke får brukt Intel sin strømsparefunksjon (den som bytter til integrert gpu når 1060 ikke trengs) så lenge G-sync er aktivert, men man kan deaktivere 1060 i bios (eller skru av gsync tror jeg) så får man bedre batteritid de gangene man trenger det

 

Hei, undervolting gir bedre batterilevetid da cpu bruker mindre. På fly ville jeg uansett satt på hybridmodus som du kan med Multicom sine, da lever batteriet lenge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...