Gå til innhold

Hjelp til å fjerne reklame-popups.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, og velkommen tilbake om du får behov for det. :thumbup:

 

Ang. nettleser: Du trenger ikke å bytte nettleser. Du kjører IE 7, som er en fin og god nettleser. Bruker selv Opera, men det er mest fordi jeg alltid har brukt den og ser ingen grunn til å bruke IE 7 (utover at noen nettsider faktisk krever bruk av IE)

 

Ang. programmer: Hvis du en gang har kjør en full scan med antivirusprogrammet du har på pc'n skal det i utg.pkt ikke være nødvendig å kjøre scanning da det normal skal ha kontroll på hva som ligger på maskinen og hva som kommer inn (auto-protect). Nå er det kanskje default i en del antivirusprog. at de kjører en scan automatisk etter en viss tid.

 

Med spyware er det litt annerledes. Kjør gjerne en scan hver 14.dag eller oftere om du føler behov for det.

I tillegg er CCleaner et fint program å bruke når du skal fjerne temp.-filer m.fl. Det kan du kjøre til du blir blå :D

 

Det finnes noen gode forebyggende programmer, som f.eks. IE-SpyAd, men jeg tror at det har veldig mye med brukerens adferd å gjøre hvilke programmer man må/bør/kan ha på pc'n.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Har et par spørsmål til.

 

Når jeg kjører CCleaner, skal jeg slette alt den finner? Evt hvilke innstillinger for scan er å anbefale?

 

Hvordan kan en vite hvilke filer som bør slettes, som den filen du fant i min hjt-logg?

Lenke til kommentar

CCleaner:

Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer......."

Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'.

 

Hva du velger å rense er opp til deg (se under fanen Windows og under fanen Programmer. Fjern avmerkingen hvis det er noen av punktene du ikke vil skal bli slettet)

 

Funksjonen 'Saker', vil fjerne filer som ikke lengre har noen tilknytning til programmer etc. Første gang du kjører denne vil den kanskje finne en del. Senere vil du se at de ikke er så mange filer. Derfor er det kanskje ikke nødvendig å kjøre 'Saker' så ofte.

 

Hvordan du skal vite hva du skal fjerne fra en HJT-logg, er litt avhengig av hvor mye tid du bruker på å lese HJT-logger(finnes en del av dem på nett) og ut fra det kan begynne å gjenkjenne linjer som er knyttet til infeksjoner. Google er selvfølgelig et nyttig verktøy. Dette er i allefall en god start :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...