Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Satt forøvrig på bussen i dag og så en kar som konsekvent tvangsavsluttet alle Android-appene han brukte. Håper alle her inne vet at det er totalt unødvendig og virker egentlig mot sin hensikt. Dagens rant. :)

 

Vet at jeg graver opp en litt gammel post nå, men jeg vil med all respekt melde meg uenig med deg ^^ Jeg er også en motstanter av task killers, og å generelt tvinge apps i senk. Som du sier så er det unødvendig, og det vil kreve mer batteri (minimalt for de fleste apps, men greit) å starte de opp igjen. Det vil også forsinke tiden det tar å åpne programmene igjen.

 

Når det er sagt, så forutsetter denne mentaliteten at apps er kodet på en skikkelig måte, og at systemet ikke gjør feil. Det er ikke alltid tilfellet, og det hender apps blir "hengende", og da renner batteriet ut i alle ender av telefonen. Wakelocks som det også heter, holder telefonen våken slik at prosessoren kjører på en unødvendig høy frekvens. Eksempelet under er fra Snapchat, men jeg har også opplevd det samme med andre store apps som Facebook. Google sine apps fungerer i min erfaring, naturlig nok en del bedre :)

 

1Y7ZTa7l.png

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

 

Satt forøvrig på bussen i dag og så en kar som konsekvent tvangsavsluttet alle Android-appene han brukte. Håper alle her inne vet at det er totalt unødvendig og virker egentlig mot sin hensikt. Dagens rant. :)

 

Vet at jeg graver opp en litt gammel post nå, men jeg vil med all respekt melde meg uenig med deg ^^ Jeg er også en motstanter av task killers, og å generelt tvinge apps i senk. Som du sier så er det unødvendig, og det vil kreve mer batteri (minimalt for de fleste apps, men greit) å starte de opp igjen. Det vil også forsinke tiden det tar å åpne programmene igjen.

 

Når det er sagt, så forutsetter denne mentaliteten at apps er kodet på en skikkelig måte, og at systemet ikke gjør feil. Det er ikke alltid tilfellet, og det hender apps blir "hengende", og da renner batteriet ut i alle ender av telefonen. Wakelocks som det også heter, holder telefonen våken slik at prosessoren kjører på en unødvendig høy frekvens. Eksempelet under er fra Snapchat, men jeg har også opplevd det samme med andre store apps som Facebook. Google sine apps fungerer i min erfaring, naturlig nok en del bedre :)

 

1Y7ZTa7l.png

 

 

Da er vi vel forsåvidt enige da. Den eneste gangen man trenger å tvangsavslutte applikasjoner er når de ikke oppfører seg som de skal. ;)

Lenke til kommentar

Og for mange applikasjoner kan det være greit å være føre-vár. Som med snapchat ble jo telefonen varm, men ettersom den lå på pulten merket jeg ingenting før etter en time når jeg sjekket den. Mange Android brukere vet jo heller ikke hvordan jeg har fått frem skjermen jeg har tatt screenshot av, og da er det ofte greiere å lukke alle apps, enn å gjøre som oss å lukke bestemte problem-apps :)

Lenke til kommentar

 

Satt forøvrig på bussen i dag og så en kar som konsekvent tvangsavsluttet alle Android-appene han brukte. Håper alle her inne vet at det er totalt unødvendig og virker egentlig mot sin hensikt. Dagens rant. :)

 

Vet at jeg graver opp en litt gammel post nå, men jeg vil med all respekt melde meg uenig med deg ^^ Jeg er også en motstanter av task killers, og å generelt tvinge apps i senk. Som du sier så er det unødvendig, og det vil kreve mer batteri (minimalt for de fleste apps, men greit) å starte de opp igjen. Det vil også forsinke tiden det tar å åpne programmene igjen.

 

Når det er sagt, så forutsetter denne mentaliteten at apps er kodet på en skikkelig måte, og at systemet ikke gjør feil. Det er ikke alltid tilfellet, og det hender apps blir "hengende", og da renner batteriet ut i alle ender av telefonen. Wakelocks som det også heter, holder telefonen våken slik at prosessoren kjører på en unødvendig høy frekvens. Eksempelet under er fra Snapchat, men jeg har også opplevd det samme med andre store apps som Facebook. Google sine apps fungerer i min erfaring, naturlig nok en del bedre :)

 

1Y7ZTa7l.png

 

 

Dette har jeg ikke greie på, så nå spør jeg for å lære. :) Hva på dette bildet er det som viser at Snapchat-appen bruker unødig batteri? Jeg ser det står "Keep awake - 26s", det hadde jeg tolket som 26 sekunder og ikke noe jeg hadde brydd meg om?

Lenke til kommentar

CPU-total 57 min, CPU-foreground 1min. Dvs appen har brukt prosessoren i nesten en time, selv om jeg bare har brukt appen i ett minutt. Sånn sett er dette værre enn en vanlig wakelock ettersom den ikke bare holder prosessoren over dvale-frekvenser, men har løftet den en del over det igjen fordi den brukes aktivt.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er kjent, men fikk nettopp Gravity filmen gratis av Google.. Så en post om det på r/movies, og etter å ha gått på "My movies" fikk jeg tilbudet å legge den til biblioteket mitt.

 

Ikke mitt bilde, men samme valget kom opp.

 

 

si1OvcL.jpg

 

 

Endret av skifyr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg og madammen har til nå delt en spotify konto.

Nå har vi fått en konto til hver av oss.

 

Er det noen som vet hvordan jeg får til å exportere hennes spillelister over på hennes nye konto ?

 

Er det mulig å få Spotify appen til å lagre musikken på minnekortet i stedet for lokalt på telefonen ?

Lenke til kommentar

Jeg og madammen har til nå delt en spotify konto.

Nå har vi fått en konto til hver av oss.

 

Er det noen som vet hvordan jeg får til å exportere hennes spillelister over på hennes nye konto ?

 

Er det mulig å få Spotify appen til å lagre musikken på minnekortet i stedet for lokalt på telefonen ?

 

Tok et søk på google, og det virker som at de sperret for dette (offline på minnekortet) da de lanserte den nye versjonen av spotify for noen måneder tilbake.. men jeg så også noen tips og triks for hvordan du kunne få offline-listene lagret på minnekortet selv med den nye versjonen. Utrolig irriterende at noen apper sperrer for å bruke minnekortet!!

Endret av johnsen87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...