Gå til innhold

Tilbringe julen alene i Storbritannia


Jovjo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen av dere som har reist litt rundt i Storbritannia alene i julen? Har fått tilbud om billige kampbilletter fra en kollega så vurderer å dra over i juleferien. Tenker da å reise nedover 22. desember og være der til 2. januar, for så å reise litt rundt og se fotball og oppleve andre ting. Er dog litt skeptisk, Norge er jo ikke ett land man reise til i juletider, da det meste er stengt eller har begrenset åpningstid. Noen som vet om det er slik i Storbritannia?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å ødlegge men slutten av advent til 1/2 juledag er tiden da familier er sammen, stresser med julepresangkjøp, forbereder og feirer julen og ikke nødvendigvis gjør så mange andre sosiale aktiviteter som å gå ut osv. Så kan kanskje følest litt tomt ut selv i storbyer. Jeg ville dradd 1 eller 2 juledag og blitt der over nyttårsaften. Da pleier folk å komme litt tilbake.

Lenke til kommentar

Ikke for å ødlegge men slutten av advent til 1/2 juledag er tiden da familier er sammen, stresser med julepresangkjøp, forbereder og feirer julen og ikke nødvendigvis gjør så mange andre sosiale aktiviteter som å gå ut osv. Så kan kanskje følest litt tomt ut selv i storbyer. Jeg ville dradd 1 eller 2 juledag og blitt der over nyttårsaften. Da pleier folk å komme litt tilbake.

 

Sant det, julestresset ja, glemte det :p. Du har sikkert et godt poeng der. Er vel ikke en vanlig tid å reise til andre land på dette :p. Flere tips?

Lenke til kommentar

Kor skal du i Storbritannia? På første juledag bruker flesteparten av butikkane å vere stengt og eg trur også mesteparten det offentlige trafikknettet bruker også å vere stengt (spesielt i London), men bør ikkje vere noko serlig stress dei andre dagane trur eg. Kjenner du nokon i Storbritannia? Kan vere litt einsam å vere åleine på første juledag (er da dei ferier jul i Storbritannia). Eg ville også ha dratt litt seinare.

Lenke til kommentar

Kor skal du i Storbritannia? På første juledag bruker flesteparten av butikkane å vere stengt og eg trur også mesteparten det offentlige trafikknettet bruker også å vere stengt (spesielt i London), men bør ikkje vere noko serlig stress dei andre dagane trur eg. Kjenner du nokon i Storbritannia? Kan vere litt einsam å vere åleine på første juledag (er da dei ferier jul i Storbritannia). Eg ville også ha dratt litt seinare.

Kjenner ingen i Storbritannia nei. Har tenkt på Skottland, nærmere bestemt Edinborough. Regner med at første juledag er litt rolig ja, men kan gå med på en rolig dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...