Gå til innhold

Stavanger - Tenerife med mellomlanding i Oslo. Hva skjer hvis det blir forsinkelser?


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å bestille fly fra Stavanger til Tenerife.

 

Når jeg går inn på Norwegian så får jeg opp at jeg skal mellomlande i Oslo og skifte fly.

Greit nok det, men hva skjer hvis flyet fra Stavanger blir forsinket og vi ikke rekker flyet videre til Tenerife ?

 

Mister jeg denne billetten da og må betale for ny billett fra Oslo til Tenerife ?

 

Hvis neste fly ikke går før neste dag, hvem betaler for 1 natt på hotell ?

 

Hvilke rettigheter har jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis neste fly ikke går før neste dag, hvem betaler for 1 natt på hotell ?

 

Hvilke rettigheter har jeg?

Hvilke rettigheter har jeg ved flyforsinkelser?

 

Rettighetene dine slår inn når forsinkelsen er:

  • mer enn to timer for flygninger på 1500 km eller mindre, eller
  • mer enn tre timer innen EU- og EØS området for flygninger over 1500 km, eller
  • mer enn tre timer utenfor EU- og EØS-området på under 3500 km, eller
  • mer enn fire timer på alle flygninger over 3500 km.

Dette har du krav på

Dersom ett av disse vilkårene er oppfylt, har du, uansett årsaken til forsinkelsen, krav på:

  • Skriftlig melding fra flyselskapet om dine rettigheter
  • Måltider og forfriskninger som står i rimelig forhold til ventetiden
  • To gratis telefonsamtaler eller liknende
  • Gratis hotellovernatting dersom den nye avgangen først blir dagen etter det planlagte avgangstidspunktet
  • Gratis transport mellom flyplassen og overnattingsstedet

 

http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/flyrettigheter

Endret av dovifte
Lenke til kommentar

Jeg greier ikke helt å tolke reglene.

 

Det som er greia i mitt tilfelle er at jeg går inn på Norwegian sin nettside og legger inn tur Stavanger til Tenerife. Og da er det Norwegian som lager ruten med fly skifte i Oslo.

 

Det som jeg ikke helt greier å tolke regelverket du linket til er hvis flyet fra Stavanger blir forsinket, har jeg da krav på ny billett til neste fly fra Oslo til Tenerife uten å måtte betale for det ?

Lenke til kommentar

Jeg greier ikke helt å tolke reglene.

 

Det som er greia i mitt tilfelle er at jeg går inn på Norwegian sin nettside og legger inn tur Stavanger til Tenerife. Og da er det Norwegian som lager ruten med fly skifte i Oslo.

 

Det som jeg ikke helt greier å tolke regelverket du linket til er hvis flyet fra Stavanger blir forsinket, har jeg da krav på ny billett til neste fly fra Oslo til Tenerife uten å måtte betale for det ?

Hvis jeg forstår deg riktig så er problemstillingen din slik:

 

Du bestiller fly fra Stavanger til Tenerife igjennom Norwegian.

Norwegian setter opp reise med mellomlanding i Oslo.

 

Du lurer på om hvis flyet fra Stavanger blir forsinket, hva har du krav på?

 

Reiseruten er satt opp av Norwegian. Alle flyginger blir utført av Norwegian. Norwegian har skylden om flyet fra Stavanger er forsinket.

 

Du, som kunde, bestilte denne turen igjennom Norwegian. Du har betalt for en tur som er satt opp av Norwegian med flyginger bare igjennom Norwegian. Hvis Norwegian ikke kan levere produktet de selger, er det deres feil.

Lenke til kommentar

Ikke noe å si på svaret fra forrige taler: så lenge du kjøper én billett er det flyselskapets problem.

 

Men om flyselskapet har et problem kan du fort bli sittende med et problem selv: Norwegian har ikke samarbeid med andre selskaper, og en kan risikere at det er ganske lenge til neste gang Norwegian har en avgang til Tenerife. Jeg ville likevel ikke vært alt for skepsis om transfertiden på Gardermoen er grei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...