Gå til innhold

Australia, visum, passet er gone


Anbefalte innlegg

Hei,

 

I starten av februar skal jeg til Australia og jeg prøver å søke visum på nettsidene dems nå men mangler essentsiel informasjon som står i passet. Planen er å dra ned til politistasjonen imorgen å bestille nytt men det tar vel gjerne 12 dager?

Hvor lang tid tar det å få ordnet visum?

 

NOen gode forslag til løsning her?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I lavsesong tar det ofte kortere tid å få pass, typisk en uke. Visum til Australia søker du om på nett og det tar ikke lang tid, de beskriver det som "instant processing".

 

Men let veldig godt før du går til politiet og rapporterer passet mistet, de ser ganske alvorlig på tap av pass..

 

 

Hva skjer eventuelt når jeg rapporterer passet mistet?

Får det konsekvenser eller blir de bare grinete?

Lenke til kommentar

De blir grinete hvis du ikke rapporterere at passet er mistet (som du har plikt til å gjøre). Nytt pass (ved vanlig fornyelse) har jeg opplevd at tar svært kort tid. Besøk passkontoret om morgenen og har nytt pass i postkassen neste dag. I høysesong er det selvfølgelig anderledes.

 

EDIT:

jeg håper du ikke skal til Queensland. Her vil det fortsatt være store flomskader og vanskeligt å ta seg frem. De trenegr store deler av året for å komme seg opp på bena igjen.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...