Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hei. Jeg har bluetooth hodetelefoner og vil rippe fra CD og omforme til AAC formatet. Jeg har Prøvd men støtt på et par problemer med at spilleren Huawei mobilen leser av noen AAC filer, mens den ikke spiller andre filer selvom de gjenkjenner den som AAC.

 

Hvilket program trenger jeg? Kan jeg bruke noe gratisvare?

 

Kan iTunes rippe til AAC? Kona har iphone....

 

Takknemmlig for hjelp.

 

AAC er jo det iTunes foretrekker å rippe til. Og det er veldig høy kvalitet.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Ja jeg sletta den ganske raskt. Opplevde ikke noe særlig strømforbruk, men effekten var ganske Nille i forhold til det jeg er vant med.

 

Men må si førsteinntrykket av S7 Edge er helt, helt nydelig! Nå skrev jeg her inne i en annen tråd at jeg kom til å holde på iPhone 6 frem til i hvertfall oktober..men ble så lei av å gjete batteriet mitt hele jævla dagen. Så ikke overraskende er batterihverdagen en helt annen med S7 :) Og Android som OS har jo vokst enormt siden sist dypdykk, helt klasse! Men som vanlig føles apps hakket mindre gjennomførte og mangler den siste touchen i forhold til iOS. Ikke noe krise, men det merkes likevel.

 

Er jævlig fornøyd så langt, og jeg håper det bare fortsetter!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har et utrolig plagsomt problem. 

 

Får denne popupen med jevne mellomrome i Google Chrome. 

Har slettet alt historikk, cache osv.. men kommer tilbake. 

 

Trykte på "tilbakeknappen" et par ganger og havnet plutselig på "Go Security" Antivirus i Google Play. 

Mistenker at det henger igjen noe gammel moro fra da jeg hadde den appen installert, og at det er bygd inn malware i selve appen. Usikker.. 

 

Men er det noen smarte hoder med noen bra ideer?

post-24279-0-24011000-1468233070_thumb.png

Lenke til kommentar

Har et utrolig plagsomt problem. 

 

Får denne popupen med jevne mellomrome i Google Chrome. 

Har slettet alt historikk, cache osv.. men kommer tilbake. 

 

Trykte på "tilbakeknappen" et par ganger og havnet plutselig på "Go Security" Antivirus i Google Play. 

Mistenker at det henger igjen noe gammel moro fra da jeg hadde den appen installert, og at det er bygd inn malware i selve appen. Usikker.. 

 

Men er det noen smarte hoder med noen bra ideer?

Du kan lese litt her: http://www.datahjelperne.no/virusvarsler-pa-android/

 

Uansett så må du ikke finne på å installere disse "antivirusprogrammene". De er som regel laget for å samle inn mest mulig informasjon fra deg som de kan selge videre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter at jeg gikk fra Samsung S5 til Huawei Honor 7 har jeg problemer med varsling ol. Jeg har bla. 180.no appen installert, den kom alltid opp før når jeg mottok samtaler, denne dukker ikke opp lengre. Mistenker at det er noe sikkherts greier i Android 6.0 event noe i Huawei programvaren. Noen tips?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle ta å roote og legge inn custom rom på en Galaxy S4 jeg har fått. Jeg er ute etter noe som er stabilt og virker. Er det fremdels Cyogenmod som er kongen på haugen?

Grunnen er at jeg har hatt S3/S4 i mange år nå og begynner å bli lei touchwiz, pluss at det så ut som det var noen minitatyr forskjeller mellom den S4en jeg fikk og den jeg har så det virket ikke som jeg kunne få helt likt oppsett. Dermed tenkte jeg at jeg like greit kunne teste noe nytt ut.

 

Vil gjerne ha siste android versjon og som fortsatt blir oppdatert og som er stabilt så jeg slipper å surre med det etter jeg har satt telefonen opp første gang. Så kom med forslag om de beste romene som passer meg.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle ta å roote og legge inn custom rom på en Galaxy S4 jeg har fått. Jeg er ute etter noe som er stabilt og virker. Er det fremdels Cyogenmod som er kongen på haugen?

Grunnen er at jeg har hatt S3/S4 i mange år nå og begynner å bli lei touchwiz, pluss at det så ut som det var noen minitatyr forskjeller mellom den S4en jeg fikk og den jeg har så det virket ikke som jeg kunne få helt likt oppsett. Dermed tenkte jeg at jeg like greit kunne teste noe nytt ut.

 

Vil gjerne ha siste android versjon og som fortsatt blir oppdatert og som er stabilt så jeg slipper å surre med det etter jeg har satt telefonen opp første gang. Så kom med forslag om de beste romene som passer meg.

 

Cyanogenmod er nok det beste i forhold til oppdateringer. Nightlies blir oppdatert hele tiden, men du kan oppleve bugs underveis. Min erfaring er at CM nightlies er veldig stabilt.

 

Men hvis du ikke er redd for å teste ut ting, ville jeg startet med CM og så event. sjekket ut andre hvis du ikke er helt fornøyd.

Sjekk XDA, der finner du alt du trenger å vite.

 

Jeg har en Nexus 5x og etter litt prøving av forskjellige roms, landet jeg på Pure Nexus, da jeg ikke var helt fornøyd med CM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker Twilight, og synes den gjør nytten, selv om den er noe rødere skinn enn på iOS. En fordel her er automatisk justering ved soloppgang og solnedgang, som på iOS. Juster den en sen kveld, og bruk den en stund, så vil du nok erfare at den er brukbar. Det blir aldri som den innebygde funksjonen i iOS, som funker perfekt, men som sagt: Den gjør nytten.

 

Fikk grei omtale her: http://www.cnet.com/how-to/how-to-get-ios-9-3s-night-shift-mode-on-android/

 

Dersom noen finner en som er like stabil, og som automatisk tilpasser seg hvor man er, og som har en effekt tilsvarende iOS, er jeg klar for å bytte. Venter i spenning :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...