Gå til innhold

Bøter i utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt noen rykter om at man f.eks. ikke trenger å betale parkeringsbøter i Sverige fordi det ikke finnes noe samarbeid over landegrense angående dette.

 

Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg har blitt kalt inn til et politiavhør pga en fotoboks i København...

 

Derfor hadde det jo vært dritakuli om jeg ikke måtte betale :smile:

 

Sure penger ihvertfall....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-17 21:33, Guybrush skrev:

Jeg har hørt noen rykter om at man f.eks. ikke trenger å betale parkeringsbøter i Sverige fordi det ikke finnes noe samarbeid over landegrense angående dette.


 

Å nei du.

 

Skandinavia (og det meste av Europa faktisk) har et meget godt sammarbeid sånn sett. Det tar bare litt tid før noe skjer. Og da skjer det gjerne også.

 

been there, done that! :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 07:19, Dan Hansen skrev:


Å nei du.


Skandinavia (og det meste av Europa faktisk) har et meget godt sammarbeid sånn sett. Det tar bare litt tid før noe skjer. Og da skjer det gjerne også.


been there, done that!
:sad:


 

Merkelig, fordi jeg leste en artikkel om nordmenn som skydlte flere millioner i parkeringsgebyr i Strömstad. Og svenskene regnet ikke med å få igjen disse pengene...

 

Men OK da, jeg får nok bite i det sure eplet...

Lenke til kommentar

Hvor stor er boten?

 

Dette har ganske mye å si for hvorvidt kreditor tar seg bryet med å kreve det inn (jobbet en stund som saksbehandler i lindorff). Jeg jobbet ikke med internasjonale saker, men vi hadde noen lister med beløpsgrenser sett i forhold til hvor skyldner oppholdt seg.

Jeg mener at det kravet måtte være over en fem ti tusen før vi gikk til retslig inkasso i sverige. (husker ikke helt, så ta det med en klype salt).

 

-d

 

[ Denne Melding var redigert av: dosto på 2002-06-18 20:18 ]

Lenke til kommentar

Her må det skilles mellom sakene. Det som har med trafikkovertredelser, fart, promille, kjøring mot rødt lys etc, er POLITI-saker. DET kommer du aldri fra, de sender kravet til den Norske innkrevningssentralen, og de tar deg hvis du ikke betaler. Dette samarbeidet er mellom de fleste Europeiske land. Vedr. parkeringsbøter, så er det en helt annen sak, det er komunale saker, og dermed kommer det ikke inn under politiets avtaler. Da må i så fall hver enkelt komune inngå avtaler med andre lands komuner, ENKELTVIS, og DET skulle bli litt av et papirarbeid. Så hvis du er blitt tatt i fotoboks, må du nok punge ut. Ble tatt i Finland for noen år siden i 67 i 60-sonen, og fikk 240,- nkr i bot :smile:

Den måtte jeg nok pent betale, (billig) men er en del i sør-Finland, og de gir ikke bot i byene der til utenlandske biler som står ulovlig parkert. De vet at de ikke kommer til å få pengene likevel.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-06-19 01:11 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-06-19 01:16 ]

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...