Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står : Vi gjør oppmerksom på at tilbudet gjelder spesifisert studiested. Det er ikke anledning til å bytte studiested.

 

 

Betyr dette i praksis at selv om jeg har en kompis som har kommet inn i Oslo, som er villig til å bytte med meg som kom inn i Kongsvinger ?? Jeg ønsker å bytte pga jeg har samboer, eier leilighet i Oslo og har hund . . noe som fører til at jeg får problemer med Kongsvinger . .

 

Mvh Kris

Lenke til kommentar

Grattis til alle som kom inn! For min del ble det skuffelse. Står på plass 54 på ventelista i Oslo. Da er det vel null sjans? Fælt til snitt det skulle bli i år! Eneste håpet jeg har er at mange forsvinner fra lista hvis de takker ja til plass i Bodø/Kongsvinger, som de har hatt som andrevalg. Selv søkte jeg kun Oslo. Prøvde å endre på dette i ettertid, men det var ikke mulig. Ser jo at jeg hadde kommet inn begge de andre stedene. Men da blir det ihvertfall neste år. Var 1,4 studiepoeng unna, og ble jo skikket.

Endret av Welozi
Lenke til kommentar
Grattis til alle som kom inn! For min del ble det skuffelse. Står på plass 54 på ventelista i Oslo. Da er det vel null sjans? Fælt til snitt det skulle bli i år! Eneste håpet jeg har er at mange forsvinner fra lista hvis de takker ja til plass i Bodø/Kongsvinger, som de har hatt som andrevalg. Selv søkte jeg kun Oslo. Prøvde å endre på dette i ettertid, men det var ikke mulig. Ser jo at jeg hadde kommet inn begge de andre stedene. Men da blir det ihvertfall neste år. Var 1,4 studiepoeng unna, og ble jo skikket.

 

Hmmm.. ja 54 er vel litt lang og komme seg inn på..... men du skrev fælt til sniitt..mener du det var høy da eller?

Det er vel strengt tatt det laveste det har vært på en stund .....

Bra du ble skikket! Du stiller kanskje sterkere neste år da!

lykke til! :yes:

Lenke til kommentar
Det står : Vi gjør oppmerksom på at tilbudet gjelder spesifisert studiested. Det er ikke anledning til å bytte studiested.

 

 

Betyr dette i praksis at selv om jeg har en kompis som har kommet inn i Oslo, som er villig til å bytte med meg som kom inn i Kongsvinger ?? Jeg ønsker å bytte pga jeg har samboer, eier leilighet i Oslo og har hund . . noe som fører til at jeg får problemer med Kongsvinger . .

 

Mvh Kris

 

Du er jo ikke den eneste som er i den situasjonen. Jeg har allerede snakket med flere som har samme problemet. Du kan jo bare pendle slik vi andre har planer om? Er jo ikke verre enn det . Det er jo bare dette året i første omgang.. Blir feil om du skal få byttet plass når det trolig er et tosifret antall andre som skal gå i Kongsvinger som er i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Oslo på meg :) noen som vet noe om pensum er tilgjengelig noe sted? Drar sørover om to dager så det hadde vært ålreit med litt lesestoff på turen!

 

 

Du får pensumliste ved studiestart. Bøkene får du kun kjøpt hos Ark Bokhandel på Majorstua i Oslo.

 

Du får ikke kjøpt politifaglige pensumbøker ennå. Ark må få en liste over hvem som er phs-studenter, før de selger det til dere!

 

Gratulerer så mye til alle dere som har kommet inn! Vi sees kanskje allerede til neste høst, når dere skal ut på praksis! :D

Lenke til kommentar

Jaja, da fikk jeg avlsag på søknaden min og etter det jeg ser så går jeg utifra at jeg gjorde ett dårlig intervju da jeg skulle ha nok poeng til å komme inn på skolen i Bodø.

 

Men hvilken skole skal jeg henvende meg til for å få en grunngivelse på avslaget? Spiller det noen rolle hvilken jeg ringer til?

Lenke til kommentar
Jaja, da fikk jeg avlsag på søknaden min og etter det jeg ser så går jeg utifra at jeg gjorde ett dårlig intervju da jeg skulle ha nok poeng til å komme inn på skolen i Bodø.

 

Men hvilken skole skal jeg henvende meg til for å få en grunngivelse på avslaget? Spiller det noen rolle hvilken jeg ringer til?

 

 

Ring til politihøgskolen og sjekk hvordan du får begrunnelse. Nr'et finner du på www.phs.no

Lenke til kommentar

Hvis noen av dere som kom inn på PHS i Oslo nå til høsten trenger en plass å bo, så er leiligheten jeg hadde første året mitt på PHS ledig. 35m2, 1 soverom, bad, kombinert kjøkken og stue, innlagt bredbånd & tv, egen utgang (kjeller leilighet) med hage, ligger rett ved Stabekk stasjon, 20min fra skolen. 3500kr i leie pr måned (leies bare ut til phs studenter). Send meg en melding her på forumet hvis du er interessert :)

Lenke til kommentar

Ville bare nevne igjen at jeg setter ufattelig stor pris på hvis noen vil bytte plass med meg..Jeg kom inn i Kongsvinger men vil til Oslo pga Eier leilighet her, har samboer som studerer i oslo og har en hund som trenger meg . . .

 

 

Ta gjere kontakt ! ! ! ! !! !

 

Mvh

Kristoffer

Lenke til kommentar
Ville bare nevne igjen at jeg setter ufattelig stor pris på hvis noen vil bytte plass med meg..Jeg kom inn i Kongsvinger men vil til Oslo pga Eier leilighet her, har samboer som studerer i oslo og har en hund som trenger meg . . .

 

 

Ta gjere kontakt ! ! ! ! !! !

 

Mvh

Kristoffer

 

Tror rett å slett du ikke har god nok grunn. Jeg har hus, mann og 3 barn i skole/barnehage og belager meg å pendle hver dag oslo/kongsvinger.

Lenke til kommentar
Ville bare nevne igjen at jeg setter ufattelig stor pris på hvis noen vil bytte plass med meg..Jeg kom inn i Kongsvinger men vil til Oslo pga Eier leilighet her, har samboer som studerer i oslo og har en hund som trenger meg . . .

 

 

Ta gjere kontakt ! ! ! ! !! !

 

Mvh

Kristoffer

 

Tror rett å slett du ikke har god nok grunn. Jeg har hus, mann og 3 barn i skole/barnehage og belager meg å pendle hver dag oslo/kongsvinger.

 

Er helt enig med deg, Linn! Du går hvertfall frem som et godt eksempel på at man klarer det man går inn for, og at hindringer kan overvinnes hvis man prøver å finne alternative løsninger. Man kan jo enten pendle eller leie seg et rimelig rom som man kan bo på de dagene skolen starter tidlig, f. eks på den lokale folkehøgskolen eller oas.no sine nye studentboliger :)

Endret av sløn
Lenke til kommentar
Noen som har sjekket tog avganger fra Oslo til kongsvinger ?

 

Eneste jeg finner er avganger fra 0823... og det blir vel i seneste laget ?

 

God Søndags kveld = )

 

Ser dårlig ut med tog :hrm:

Ser at det går buss fra bussterminalen kl 05.55. Er da i Kongsvinger kl 07.40.

Lenke til kommentar
Noen som har sjekket tog avganger fra Oslo til kongsvinger ?

 

Eneste jeg finner er avganger fra 0823... og det blir vel i seneste laget ?

 

God Søndags kveld = )

 

Ser dårlig ut med tog :hrm:

Ser at det går buss fra bussterminalen kl 05.55. Er da i Kongsvinger kl 07.40.

 

Jeg skal blant annet kjøre flere ganger, har sikkert ledig i bilen :)

Lenke til kommentar
Noen som har sjekket tog avganger fra Oslo til kongsvinger ?

 

Eneste jeg finner er avganger fra 0823... og det blir vel i seneste laget ?

 

God Søndags kveld = )

 

Ser dårlig ut med tog :hrm:

Ser at det går buss fra bussterminalen kl 05.55. Er da i Kongsvinger kl 07.40.

 

Hvor lang tid tar det å pendle fra Kongsvinger til Oslo? Pendler selv fra Nesodden til Oslo, men det tar litt under en time. Herlig! :new_woot:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...