Gå til innhold

Shameless US - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

shameless.jpg

Shameless US er en av de nyeste seriene fra Showtime. Samme kanalen som har gitt oss serier som Weeds, Californication, Episodes, Dexter og The Big C blant annet. Serien er som en blanding av Califorication og Weeds, satt til et fattig sted utenfor/i nærheten av Chicago.

 

Serien er løst basert på den engelske utgaven, men gjør en del endringer fra orginalen etter de første 2 episodene. Jeg har selv sett de to første sesongene av orginalen når jeg hørte de skulle lage en amerikansk utgave av denne. HBO var kanalen som skulle sende den egentlig, men rettighetene gikk over til Showtime istendefor. Men jeg må si at den amerikanske er langt langt bedre enn den engelske. Mye på grunn av mye bedre skuespill, bedre utgaver av hovedkarakterne og lite sensur(blant annet tenåring sex). Den amerikanske utgaven har allerede blitt sagt blant kritikerne at er Emmy-materiale, på grunn av skuespillern Emmy Rossum sine prestasjoner på serien. Sammen med Emmy-vinnern, og oscar-nominerte William H. Macy og de andre.

 

Blant gjesteskuespillerne i første sesongen har serien gjeteskuespillere som Robert Knepper(Prison Break/Heroes), Amy Smart(Crank), Andy Anderson, og Brad William Henke(Justified/Lost) blant annet.

 

Første sesongen er på 12 episoder, og har sesongfinale neste uke i statene. Serien fikk også kanalens beste seertall på en pilot siden 2003. En sesong 2 ble annonsert i februar. Hver episode er på rundt 40-60 minutter.

 

Serien er svært god. Den har vært ukas favoritt de siste måndene, da det er perfekt som en serie som sendes ved siden av den andre elskverdige serien, Californication.

 

Plottet

Serien handler i hovedprinsippet om familien Gallagher, og menneskene rundt denne familien. En fargerik gruppe barn ledet an av pappa Frank "The Plank" (William H. Macy), hvis ambisjoner om å være en god familiefar daglig begrenses av konstant promille, tillegg til å være schizofren. Men egentlig er det dattern hans, Fiona(Emmy Rossum) som er familens far og mor samtidig. Etter at moren forlot dem.

 

Familien inneholder ellers de to eldste guttene Philip "Lip" som er familiens klokeste, og Ian som vil ha en karriere i militæret(samt noe mer). Lillsøstern Debbie som samler inn penger til fattig barn, mens hun selv tar deler av profitten. Lillebroren Carl som liker å se ting sprenge. Å den minste lillebroren, Liam som er av en helt annen hudfarge enn de andre i familien. Andre serien fokuserer på er naboene Kevin og Veronica. Å Karen, bestevennen til Philip og hennes mor, Sheila som har fobi mot å gå ut døra. Å kjærlighets-intressen til Fiona, Steve.

 

Casten

* William H. Macy as Frank Gallagher

* Emmy Rossum as Fiona Gallagher

* Justin Chatwin as Steve / Jimmy Lishman

* Cameron Monaghan as Ian Gallagher

* Jeremy Allen White as Phillip "Lip" Gallagher

* Shanola Hampton as Veronica Fisher

* Steve Howey as Kevin "Kev" Ball

* Ethan Cutkosky as Carl Gallagher

* Emma Kenney as Debbie Gallagher

* Laura Slade Wiggins as Karen Jackson

* Joan Cusack as Sheila Jackson

 

Trailer

http://www.youtube.com/watch?v=HjTFzhs2S2Q

 

Seriens intro

http://www.youtube.com/watch?v=ciFzoaZS7T8

 

Diskuter serien her

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kun sett to episoder av serien, men kvaliteten skinner igjennom, og jeg digger den så langt. Jeg er en stor fan av weeds ( sesong 1 og 6 ihvertfall) og tror absolutt at Shameless kan erstatte weeds som er ferdig i sommer. Mulig jeg er kjapp i avtrekkeren, men dette kan være årets nest beste serie. Bak terriers naturligvis. Joda, personlig tar denne både walking dead, og boardwalk empire ganske lett.

Lenke til kommentar

Personelig så passer Shameless US meg bedre, men jeg synes alikevel The Walking Dead er bedre. Kanskje fordi TWD har et lite forsprang i det at faktisk fungerer så bra med et zombie-drama? Men jeg snakker ikke nødvendig bedre sånn alt i alt, fordi Shameless US er virkelig spot-on synes jeg. Er ikke noe jeg klager over, selv i de 2 episodene jeg ikke synes det har skjedd noe særlig.

 

Men greia med Shameless US når det kommer til meg er at det fenger meg noe veldig. Jeg liker karakterne alltid, selv ungene på serien som også fungerer spot-on mesteparten av tiden. Spesielt Ian og Lip. Noe jeg finner litt uvanlig egentlig.

 

Samtidig som den amerikanske utgaven klart overgår den britiske spør du meg. Siden den orginale britiske har ikke vært like god som den amerikanske har vært til nå i den første sesongen. Det finner jeg til å være en sjelden gave i slike amerikanske remakes av britiske serier.

Lenke til kommentar

Har ikke sett den britiske, så skal ikke uttale meg noe om den, men jeg tror på deg når du sier at den amerikanske er bedre.

 

Liker serien veldig godt. Er noe med sammensetningen av karakterene som gjør at det hele virker litt harmonisk midt oppi kaoset, og når serien i tillegg går over flere plan -- det grunne humorplanet samtidig som det er inne på et dypere plan med hvordan det er å leve i fattigdom er dette absolutt en av de beste seriene som går på TV nå.

Lenke til kommentar

Blir litt spenndene å se hva som skjer med Steve i sesongfinalen. Det er stor mulighet for at kanskje forlater serien, noe som ville vært litt dårlig siden jeg liker kjemien Fiona og Steve har.

 

Jeg må si Karen virkelig ble ødelagt av at faren hennes kalte hun en hore på det ballet. Haha, det er skummelt å tro av skuespillern er 16-17 hele tiden, når skuespillern er rundt 20-22.

 

I den orginale piloten så spilte Allison Jenny(The West Wing) da Shelia, men det endte opp med å bli Joan Cusack(som er søstern til John Cusack) som fikk rollen istede.

300shamelesslc071210.jpg

Lenke til kommentar

Denne serien her passer meg perfekt! Frank sine påfunn gir alltid en latter, særlig episode tre. Emmys egenskaper som skuespiller har forbedret seg noe enormt, synes jeg. Fiona er grunnpilaren i huset, og holder ting i en viss orden. Scenene med Steve er heller ikke å forakte. Så må man ikke glemme attityden til Lip, føler han er skikkelig arrogant og han er faktisk en ganske glup person/karakter.

Lenke til kommentar

Berre for å irritere litt so kan eg sei at eg begynner på episode 1 i helga, gleder meg :)

 

Velger å vente til helga, siden eg har klart meg i eit halvt år uten fravær, og er stygt redd for at denne serie vil ødelegge den statistikken.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Berre for å irritere litt so kan eg sei at eg begynner på episode 1 i helga, gleder meg :)

 

Velger å vente til helga, siden eg har klart meg i eit halvt år uten fravær, og er stygt redd for at denne serie vil ødelegge den statistikken.

 

Haha såg ikkje traileren før no, klarer ikkje vente, får berre sette igang...:)

Lenke til kommentar

Huff. Vanskelig å vente på en ny episode (sesong) av en så god serie som dette. Hadde ikke store forventninger, men dæven for en positiv overraskelse som kom meg i mot.

Får presse inn andre serier for og få tiden til å gå :)

Småtrist slutt dog, og håper det ordner seg for Steve, evt. at vi får se mer av han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...