Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må man normalt sett legge inn all tap/fortjeneste selv i selvangivelsen? I min er det kun utbytte som er ført inn, ikke noen av fortjenestene mine på de jeg har solgt i 2013.

 

Og hva med kurtasje/gebyrer? Skal det automatisk ligge inne i prisene? Og handlet en del i et unortert selskap i 2013 som jeg måtte betale 300kr for hvert kjøp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser i selvangivelsen min at det står UKJENT i Skattepliktig gevinst i RF-1088F skjemaet, og ettersom jeg har gevinster fra i fjor så regner jeg med at jeg må finne ut dette beløpet og sette det inn.

 

Jeg har også handlet(kun kjøpt) en del aksjer i et selskap som ikke er på børs, og har da betalt ca 400kr pr transaksjon i kurtasje, kan jeg trekke disse 400kr(total kurtasjen er høyere) av den totale gevinsten min før jeg legger inn gevinsten?

Lenke til kommentar

Iox her og... Sittet på den alt for lenge til ingen nytte. Nå blir det å skru ned risikoen hos meg

Hva mener du med det da?

Jeg har snitt på 2,10 hadde ikke vært så dumt å kjøpt mer nå egentlig, er i hvertfall billig nå :p

Jaja, jeg får legge de i skuffen så lenge, hvem vet, kanskje de står i 10kr igjen om noen år..

Lenke til kommentar

 

Iox her og... Sittet på den alt for lenge til ingen nytte. Nå blir det å skru ned risikoen hos meg

Hva mener du med det da?

Jeg har snitt på 2,10 hadde ikke vært så dumt å kjøpt mer nå egentlig, er i hvertfall billig nå :p

Jaja, jeg får legge de i skuffen så lenge, hvem vet, kanskje de står i 10kr igjen om noen år..

 

 

Mener med å skru ned risikoen, eller sittet på lenge til ingen nytte?

 

Jeg hater å tape penger, så skal skru ned risikoen en del. Iox har vært en berg og dalbane lenge som jeg har vært med på, og nå helt ned hit. Får håpe 2kr er innen rekkevidde..

 

Er så vanskelig å legge noen aksjer i skuffen :p Selv om man burde gjort det noen ganger.

Lenke til kommentar

Ja, du kan handel i USA (og Canada) med Nordnet. Du kan handle på NASDAQ, NYSE og, hvis jeg ikke tar helt feil AMEX.

 

Antar du kan kjøpe "penny stocks" via de fleste meglere som tilbyr handel i USA. Hos Nordent kan man i alle fall kjøpe det som er notert på NASDAQ, NYSE og AMEX. Spiller ingen rolle om det er BRK-A eller MJNA.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser i selvangivelsen min at det står UKJENT i Skattepliktig gevinst i RF-1088F skjemaet, og ettersom jeg har gevinster fra i fjor så regner jeg med at jeg må finne ut dette beløpet og sette det inn.

 

Jeg har også handlet(kun kjøpt) en del aksjer i et selskap som ikke er på børs, og har da betalt ca 400kr pr transaksjon i kurtasje, kan jeg trekke disse 400kr(total kurtasjen er høyere) av den totale gevinsten min før jeg legger inn gevinsten?

Transaksjonskostnadene går inn som en del av kostpris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noen muligheter for å opprette en Amerikansk aksje-konto?

 

Firstrade.com er en fin amerikansk børsmegler (noe liknende Nordnet). Enkelt å opprette konto, men skal du ha ut pengene så må du sørge for at din bank har en personlig SWIFT kode. En del av de mindre bankene her i landet gå igjennom DNBNOR sin Swift, og da blir det trøbbel med pengeoverføringen tilbake til din konto.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...