Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med flyplassen i Bucharest, Romania? 

Jeg lander der på lørdag i 23:00 draget, og tenker å ta en leiebil fra sixt til Vama Veche direkte for å møte noen venner. 

Den turen ser okay ut, rundt tre timer men er redd for at jeg kan få problemer med å rekke leiebil avtalen kl da skranken stenger ved midnatt. Har aldri vært på denne flyplassen før å vet ikke hvor lang tid jeg må forvente å bruke på å komme meg til SIxt kontoret.

Hertz vet jeg fra erfaring kan være fleksible med åpningstider hvis man sier ifra på forhånd, men Sixt kjenner jeg ikke til og servicen deres fra en kjapp googling gjør meg ikke kjempetrygg.

 

Jeg har egentlig ikke et direkte spørsmål da jeg mer eller mindre har bestemt meg for å prøve på denne løsningen uansett, men hvis noen har erfaringer eller kan kome med noen tips eller råd til hva jeg kan forvente så hadde jeg satt kjempe pris på det! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg landet selv der i November og syntes det gikk radig. Det var mange passkontrollører så ventetiden der var kort, jeg ventet heller ikke lenge på bagasjen. Så +- en time på å komme seg til leiebil tror jeg ikke skal være noe problem. Det vil være en fordel å være på første av to busser inn til terminalen da. Skulle passkøen være ille så er det jo mulig å høre med en vakt om du kan få lov til å hoppe foran.

Lenke til kommentar

http://www.nettavisen.no/nyheter/bjrnar-har-reist-ni-ar-med-dette-passet--onsdag-fant-tyrkisk-toll-ut-at-det-er-falskt/3422784356.html

 

Stusset over denne saken i dag. Hvordan er det mulig å få utlevert et falskt pass fra politiet? Jeg har hørt om at man kan kjøpe dem på det svarte markedet eller få dem laget hos lyssky aktører, men hvorfor skulle en instans som allerede lager de lovlige passene ta seg bryet med å lage en falsk kopi? Enten har det skjedd en helt merkelig glipp, eller så er det noen som ikke forteller sannheten.

 

Ser også ut som det er lettere å komme inn i Tyrkia enn mange vil ha det til. Det har vært mye prat i det siste om at det ikke lenger er mulig å komme inn i Tyrkia med nødpass, eller med et pass som har mindre enn 6 måneders gyldighet, men kommer man inn med et pass som er beviselig falskt så må man da jammen komme inn med alt mulig annet og. Dro selv til Tyrkia med nødpass i april i fjor og bortsett fra at de brukte litt lenger tid til å se på passet så var det ingen problemer.

Lenke til kommentar

Jeg landet selv der i November og syntes det gikk radig. Det var mange passkontrollører så ventetiden der var kort, jeg ventet heller ikke lenge på bagasjen. Så +- en time på å komme seg til leiebil tror jeg ikke skal være noe problem. Det vil være en fordel å være på første av to busser inn til terminalen da. Skulle passkøen være ille så er det jo mulig å høre med en vakt om du kan få lov til å hoppe foran.

 

 

Mener jeg brukte 15 minutter gjennom alt sist juni, men det er mulig jeg husker feil. Hadde ikke innsjekket bagasje.

 

Takk gutta kan bekrefte at det gikk smertefritt! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har vært borte i tripsta.no? Ble videresendt dit fra finn.no.

 

De la på et gebyr som så vidt jeg kunne se kun fremkom på kvitteringa. Er veldig nøye på slikt...

 

Ikke helt god kritikk på tripadvisor heller: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g1-i10702-k7273000-o20-Beware_using_Tripsta_Poor_site_customer_service-Air_Travel.html

 

Har jeg noen mulighet til å "tvinge" dette fillebeløpet tilbake? Sperre kort?

 

Blir så jævla irritert hver gang noen lurer meg, selv for småsummer  :nei:

Lenke til kommentar

Noen som har vært borte i tripsta.no? Ble videresendt dit fra finn.no.

 

De la på et gebyr som så vidt jeg kunne se kun fremkom på kvitteringa. Er veldig nøye på slikt...

 

Ikke helt god kritikk på tripadvisor heller: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g1-i10702-k7273000-o20-Beware_using_Tripsta_Poor_site_customer_service-Air_Travel.html

 

Har jeg noen mulighet til å "tvinge" dette fillebeløpet tilbake? Sperre kort?

 

Blir så jævla irritert hver gang noen lurer meg, selv for småsummer  :nei:

Forstår deg godt, spiller ingen rolle hvor mye det er snakk om.

 

Men du kan nok glemme de pengene der om det allerede er trukket fra konto.

 

Straff dem heller ved ikke å handle derifra igjen. :hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brukte tripsta.co.uk i fjor sommer. 

1OcWa88.png

Ca 20 kroner "service fee"

Det var 90 kroner service fee "honorar". Uansett så spiller ikke beløpet noen rolle, det er prinsippet det handler om. Jeg tapte 60 kroner fordi jeg ville tjene 30 kroner på å bestille fra de i stedet for rett fra SAS.

 

Edit: @Countryman: Jeg kommer nok aldri til å velge de igjen, nei. Og så håper jeg at litt negativ omtale her gjør at de blir valgt bort av noen flere  :)

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Hm, litt utenom temaet fra de siste innlegg her, men tenkte å fylle inn på Flytråden her med min egen erfaring. For en eller annen grunn, det første jeg tenkte på var turen jeg hadde tatt fra Gdansk flyplass til hotellet i Sopot i fjor. Det var så overraskende billig i Polen, men denne taxien var veldig fin og stille i tillegg. Kan sammenliknes med den gode norske standarden, men prisen er jo så rimeligere! ShuttleGdansk het operatøren - anbefales!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå som forholdet mellom Cuba og USA er bedre, er det mulig å komme seg direkte fra Florida til Cuba med fly eller båt?

Foreløpig er det såvidt jeg vet kun et dyrt ukentlig fly mellom New York og Havanna. Enklest og billigst for nordmenn er fortsatt å fly via Canada eller Amsterdam.

Lenke til kommentar

2 spørsmål!

 

-Skal til Gardermoen på onsdag - Noen som vet om veistrekningen jeg skal kjøre vil bli preget av dette veiarbeidet?

Kjører i fra retning Moss.

 

-Kommer fra Bangkok og mellomlander i København. Har så 60minutter på å komme meg på neste fly til Gardermoen.

Har ikke vært på denne flyplassen før og lurer på om det er noen som vet om 60min er "god tid" her?

Lenke til kommentar

Burde ikke være spesielt påvirket siden det bare er en tunnel som stenger idag og det er på andre siden av byen.

 

60 min i CPH burde holde fint, regner med du har gjennomgående billett (altså, du har bare kjøpt reise OSL-BKK-OSL på nett). Er uansett flyselskapet sitt ansvar å få deg med, skulle du av en eller annen rar grunn ikke rekke det så går det fly til Oslo HELE tiden omtrent

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde ikke være spesielt påvirket siden det bare er en tunnel som stenger idag og det er på andre siden av byen.

 

60 min i CPH burde holde fint, regner med du har gjennomgående billett (altså, du har bare kjøpt reise OSL-BKK-OSL på nett). Er uansett flyselskapet sitt ansvar å få deg med, skulle du av en eller annen rar grunn ikke rekke det så går det fly til Oslo HELE tiden omtrent

 

Ok takk skal du ha!

Er overhodet ikke kjent i Oslo og omegn og har ikke peil om det er ring 2 eller 3 jeg skal inn på når jeg kjører mot Trondheim/Gardermoen.

Godt å vite at jeg ikke trenger å kjøre 8 timer før avgang da.

 

Ja gjennomgående flybillett.

Norwegian...av en eller annen grunn måtte det bli en mellomlanding på vei hjem. Pleier å være direkte.

Lenke til kommentar

Fra Moss så heter det vel E6 hele veien, kan jo være greit å sjekke trafikkmeldinger på tirsdag for å se om det er noe problemer på den siden av byen

Ja det er det. Mener jeg kjører Ring3 på vei ut av Oslo og traqffikkaoset er meldt på Ring2 slik jeg forstod det. Da skal det ikke være noen hindring bortsett fra det vanlige..

 

Noen god side man kan sette opp en reiserute på for å sjekke? ev. slik at man kan sette opp alternativ rute på forhånd?

 

Beklager litt off topic, men det er jo tross alt et fly jeg skal rekke da :)

Lenke til kommentar

http://i.imgur.com/WxB7f57.png

 

Eneste man skal "gjennom" Oslo mellom  Moss og OSL. Tunellen som stenger idag er på Smestad, som er der 168 krysser Ring3 helt på venstre side av bildet.

 

Vurdert tog?

Takk :)

 

Jeg tar rett og slett å unngår all motorvei jeg, velger RV22 gjennom lillestrøm og kommer ut ved Skedsmokorset. Det tar 20-30min lenger tid men det er det verdt.

Hater å sitte i kø i Oslo`s omegn når jeg skal rekke fly. Blir vanvittig stressa når jeg står i kø.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...