Gå til innhold

Guttetur til USA august 2015 - trenger TIPS og RÅD!


Anbefalte innlegg

Valg av fly: Finn beste kombinasjon av kort reisetid, færrest mulig stopp og lavest pris. Jeg har reist med både KLM, Air France, Lufthansa, United og flere andre, og det er ikke store forskjellen. Eneste unntaket er billigste klasse på Lufthansa sin Airbus 380, den er veldig trang (smale seter og dårlig benplass).

 

Valg av bil: Cab er ikke å anbefale når det er varmt og/eller man skal på lang tur. Har kjørt cab i Arizona/Nevada, og når temp er godt over 40*C i skyggen, blir det ubehagelig i en bil uten tak, selv med fartsvinden. Har de siste gangene jeg har vært der hatt både vanlig Full-Size (stort flak med V8), minivan (7-seter) og SUV på lange turer, men foretrekker en romslig SUV, selv om de koster litt mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Enig med zanta, men vil legge til at Frankfurt er en flyplass jeg ikke oppsøker uten at jeg må. (Rotete og lange avstander).

 

SUV gir også bedre oversikt. Er faktisk i Houston nå og kjører som vanlig SUV. Denne gangen RAV4. Noen mindre er rett og slett ikke aktuelt. GPS er nødvendig om en ikke har en god kartleser. Telefon holder ikke.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

GPS er nødvendig om en ikke har en god kartleser. Telefon holder ikke.

De siste 4-5 gangene jeg har vært på roadtrip der har jeg kun hatt med mobil som GPS, og det har funket fint for meg, selv om skjermen er i minste laget (4"). Hadde også med et 8" nettbrett med bilholder i fjor (kjørte hele vestkysten og var i Canada), men syntes den ble for stor, så den ble pakket ned. Bruker selvsagt navi-app med nedlastede kart, slik at jeg ikke streamer på LTE når jeg kjører. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Shopping (det blir det):
Det lønner seg vanligvis å handle: Trenigstøy, skinn (belter etc.) bommulsklær.
Outlets har en del billige merkevarer, gjerne fra i fjor, men også spesiallaget for slike butikker og dermed enklere i utførsel.

 

Glem elektronikk. Det er like billig her hjemme. Unntaket er ting som tas inn her i små mengder eller ikke tas inn.
 

Lenke til kommentar

Apple-produkter kan være litt rimeligere i USA, da disse koster omtrent samme i hele verden, med kun lokal moms i tillegg. I Norge er denne som kjent 25%, og i USA varierer, noen stater har 0. Kjøpte toppmodell MacBook Pro for ca 14.500 og iPhone 5 for 4.200 sist jeg var der, i en stat med 0% mva. Dersom man vil ha Mac med norsk tastatur, må man forhåndsbestille på apple.com, og betale med gavekort (som man må kjøpe på forhånd på en Apple Store (man kan ikke handle på apple.com i USA med annet enn US kredittkort, men gavekort kan man betale med norsk kredittkort)).

Lenke til kommentar

Apple kan være et viktig unntak ja. Hovedregelen er uansett å ikke handle uten å sjekke prisen hjemme.
 

Et eksempel på noe somer armerikansk "produsert" og en skulle tro var noe billigere i USA enn her hjemme. BOSE Hodtelefoner, QuietComfort 25.

Komplett.no 2 395,-
Best Buy: $ 299,- x 8,00 = 2 392,-
KLM (på flyet) € 269,- = 8,50 = 2 286,- 
 

og det med den forholdsvis svake kronen vi har i dag.

(Kurs brukt er ca. midt mellom kontanter og overføring hos DNB. På et kredittkort vil den antagelig være dårligere.)

 

Garanti og reklamasjonsrett er selvsagt også en faktor en bør ha i bakholdet.

 

https://www.komplett.no/bose-quietcomfort-25-hovedtelefon/823822
http://www.bestbuy.com/site/bose-quietcomfort-25-acoustic-noise-cancelling-headphones-black/8323098.p?id=1219323747659&skuId=8323098
https://shop.klm.com/nl_en/bose-quietcomfortr-25-headphones.html

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Hei. Var på en lignende tur for 2 år siden. Vi hadde 19 dager på oss og besøkte, NY, SF; LA og LV. Vi hadde 5 dager i NY, fløy til SF hvor vi var  i 4 dager, så en tur ned til LA med bil før vi videre dro til LV. Vi hadde akkurat passe med tid på denne turen, men skulle selvfølgelig ønsket oss mer tid i alle byene.

Fly:  bestilte vi ca 5 mnd før, men du finner fortsatt noen ganske ålreite noen til de fleste store byene i USA. Et alternativ for dere kan være å fly til SF eller LA og starte turen der før dere drar til Houston for er periode. Men jeg tror 3 uker for hele turen hadde passet mye bedre.

Bil: I flere av stedene vi var så var vi ordentlig glade for at vi ikke valgte cab. Det blir rett og slett for varmt, spesielt i LV og LA. Vi valgte oss Camaro SS og Jeep Grand Cherokee, et valg vi var veldig fornøyde med!

Hotell: Vi bestilte hotell for alle byene på forhånd, noe som var deilig, men låste oss litt mtp rute og tid.

Budsjett: Totalt på reise, bil og hotell brukte vi 15k per pers. Og lommepenger gikk fra 10k til 20k blant oss, og det var med en del shopping (reiste ned med 10 kg koffert og hjem med 24 kg).  

 

Vil anbefale å anskaffe et SIM kort, vi betalte ca 35 USD for tlf og data i 19 dager og det funket helt perfekt!
 

Vi hadde det fantastisk, og ønsker dere god tur :)

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tid for en update:

 

Da har jeg bestilt og betalt billetter for to av oss  :D Den siste personen bestiller de nærmeste dagene. Vi blir altså bare 3 som drar, på besøk til den 4.

Avreise 2 august, hjemreise 21. Reiseruten blir Værnes --> Amsterdam --> Houston, og samme på retur. Flyr med KLM, billettene ble 10 500kr pr pers. Litt dyrt, men måtte reise på disse datoene, og kort reisetid og kun én mellomlanding drar opp prisen.

 

Planen er å være 2-3 dager i Houston, for så å fly til San Francisco. Kjører HW1 ned til LA og kanskje San Diego. Bør vi dra over til Tijuana? Ender opp i Las Vegas som nevnt. Leiebil er ikke bestilt enda, begynte å bli usikker på om vi skal gå for cab.. Er vel bare å ta opp taket om det blir for varmt? Fant forøvrig ikke biler som Camaro SS o.l på f.eks Avis.com ?

Lenke til kommentar

Hei. Var på en lignende tur for 2 år siden. Vi hadde 19 dager på oss og besøkte, NY, SF; LA og LV. Vi hadde 5 dager i NY, fløy til SF hvor vi var  i 4 dager, så en tur ned til LA med bil før vi videre dro til LV. Vi hadde akkurat passe med tid på denne turen, men skulle selvfølgelig ønsket oss mer tid i alle byene.

Fly:  bestilte vi ca 5 mnd før, men du finner fortsatt noen ganske ålreite noen til de fleste store byene i USA. Et alternativ for dere kan være å fly til SF eller LA og starte turen der før dere drar til Houston for er periode. Men jeg tror 3 uker for hele turen hadde passet mye bedre.

 

Bil: I flere av stedene vi var så var vi ordentlig glade for at vi ikke valgte cab. Det blir rett og slett for varmt, spesielt i LV og LA. Vi valgte oss Camaro SS og Jeep Grand Cherokee, et valg vi var veldig fornøyde med!

Hotell: Vi bestilte hotell for alle byene på forhånd, noe som var deilig, men låste oss litt mtp rute og tid.

 

Budsjett: Totalt på reise, bil og hotell brukte vi 15k per pers. Og lommepenger gikk fra 10k til 20k blant oss, og det var med en del shopping (reiste ned med 10 kg koffert og hjem med 24 kg).  

 

Vil anbefale å anskaffe et SIM kort, vi betalte ca 35 USD for tlf og data i 19 dager og det funket helt perfekt!

 

Vi hadde det fantastisk, og ønsker dere god tur :)

 

 

 

Takk for et veldig godt og utfyllende svar  :thumbs:

 

Har noen flere spørsmål basert på svaret ditt :)

 

1. Dere hadde ca 14 (?) dager når NY ikke er tatt med, noe som er ganske likt vår tur.

Hvor anbefaler du at vi bruker mest tid? Blir forflytningen mellom byene bare transport, eller stopper man et døgn her og der?

 

2. Hvordan er f.eks. en Camaro SS prismessig i forhold til andre biltyper? Cab er ganske rimelig egentlig, SUV osv blir en del dyrere igjen ser jeg.

 

3. Hotell tenkte vi å ta på sparket, spørsmålet er bare om det kan være fullt mange steder..?

 

4. Budsjettet blir for min del ca 30k som skal dekke overnatting og aktiviteter/lommepenger/mat og drikke/shopping etc. Satser på at det holder.

Lenke til kommentar

Bestilte selv fly direkte OSL-LAX i dag, og leiebil. Reiser i slutten av juli, blir i 3 uker. Har hatt noen mil med cab der tidligere, men leier nå kun SUV. Kraftig sol og tildels høy varme gjør at man som regel må ha caben lukket. Litt mer utsatt for innbrudd er det også. Har også hatt full size noen ganger, da får man ofte en V8. Man sitter lavt, og får et upraktisk bagasjerom som er 2 m langt, 2 m bredt og 10 cm høyt. Velger man SUV i passe størrelse sitter alle godt, man sitter like høyt som de fleste amerikanere (som også kjører SUV), og har OK plass til bagasje. Som regel bestiller man en gitt klasse, og så får man velge bil når man henter en på flyplassen, Hadde Jeep Cherokee i fjor sommer, helt grei bil til 4 personer, kunne også velge både Nissan og Chevy m. fl. på pick-upområdet.

 

Hoteller tar vi alltid på sparket, unntatt i store byer. Underveis bestiller vi samme dag, gjerne ved frokost eller lunch, og tar et kjapt søk for aktuelle byer på de mest vanlige bookingsidene + hotwire.com. Dersom man er fleksibel ift beliggenhet, er det nesten aldri problemer å finne noe.

 

Vi planlegger grovt, og tar ting på sparket. Mellom byer, hvor det ikke er noe interessant å se langs veie, blir det HWY og god driv, klarer fint 600-800 miles på en dag. Så parkerer vi bilen når vi er fremme, og tar det helt med ro en dag eller 3-4, helt til vi er klare til å dra videre til neste sted. Blir veldig slitsomt å kjøre noen timer hver dag, bedre å planlegge lange transportetapper, og så chille helt når man er fremme. Synes jeg da...

Lenke til kommentar

 

...

 

 

Takk for et veldig godt og utfyllende svar  :thumbs:

 

Har noen flere spørsmål basert på svaret ditt :)

 

1. Dere hadde ca 14 (?) dager når NY ikke er tatt med, noe som er ganske likt vår tur.

Hvor anbefaler du at vi bruker mest tid? Blir forflytningen mellom byene bare transport, eller stopper man et døgn her og der?

 

2. Hvordan er f.eks. en Camaro SS prismessig i forhold til andre biltyper? Cab er ganske rimelig egentlig, SUV osv blir en del dyrere igjen ser jeg.

 

3. Hotell tenkte vi å ta på sparket, spørsmålet er bare om det kan være fullt mange steder..?

 

4. Budsjettet blir for min del ca 30k som skal dekke overnatting og aktiviteter/lommepenger/mat og drikke/shopping etc. Satser på at det holder.

 

 

1. Dette er egentlig veldig individuelt, hvis du ønsker å virkelig se mye i LA så er dette en stor by med store avstander. I SF likte jeg meg veldig godt, så kunne gjerne hatt litt lengre tid her. LV var fantastisk, men vi var da i prime feste alder og dro på mange konserter, pool parties etc. Men jeg syns vi hadde god nok tid her, inkludert en dag til Grand Canyon.

 

2. Prismessig koster det litt mer en Mustang, men også en kraftigere/morsommere bil.

 

3. Bare å ta det på sparket, men i de større byene kan det være vanskeligere og ofte dyrere å ikke ha dette klart.

 

4. 30k skal holde helt fint. Jeg "sløste" en del penger her og der, så var veldig glad vi ikke startet med LV. For her er det gode muligheter for å gjøre seg en god del fattigere!

 

Syns ellers tanken om å ta 1 dag av gangen er veldig frigjørende, vi valgte å booke for alle de større byene på forhånd. Men som sagt låste det oss, noe som gjorde at det bare ble dagsturer ut fra byen vi da var i. Kunne like greit bare kjørt rundt å kose oss på destinasjonene istedenfor.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

2 mnd siden forrige innlegg, får vel legge inn en oppdatering.

 

13 dager til avreise!!  :w00t:

 

Følgende har blitt bestemt/erfart gjennom prosessen:

 

California-turen blir noe kortere, 10 dager istedenfor 14. Hovedsaklig grunnet lite muilghet til fri fra jobb for vår venn i Houston, men også av økonomiske hensyn

Ble et rimelig hotell i San Francisco, 4 i samme rom. Skal være der fredag til søndag, så derfor gikk vi for billig da det var enda dyrere en Vegas.

 

I Los Angeles valgte vi en 4-stjerners leilighet med 2 soverom på Sunset blvd. Ikke hotell, selvbetjent greier. Valgte dette pga beliggenhet (Hollywood) og mulighet for klesvask osv. Ganske bra pris til tross for beliggenhet, 8800kr for 3 netter, 4 stk i 2 soverom.

 

Hotell i Las Vegas fra torsdag til mandag ble dyrt. Endte opp med 4 i samme rom på MGM Grand. Queen grand view room 2 queen beds. Ser bra ut. Vurderte Aria, og Wynn, men ble noen tusen dyrere. Noen ganger er det billigere på sidene til selve hotellet, noen ganger billigere på f.eks. Hotels.com eller Finn.no. Ble anbefalt av en kompis å ringe for å få ekstra god pris. Prøvde ikke dette.

 

Leiebil var vi altfor sent ute med dessverre  :confused:  Da vi så på det et par mnd før avreise var prisene for 2 Ford Mustang cab. OK. Nå, 3 uker før avreise fikk vi såvidt tak i èn stk. hvis vi ville.  5 dager for 10 600kr hos Avis. Hertz skulle ha 22 000kr for det samme... Top tip: Vær tidlig ute! Escalade, Navigator, Tahoe etc. var også utsolgt eller heroinpriser på. Vi endte opp med èn Ford Explorer eller lignende for 5800kr for 7 dager. Blir rimelig delt på 4. Brukte Eurobonus-kortet og fikk en veldig bra pris (rabatt)!

 

Reiseruten blir Houston-San Francisco - HW1 til LA, så til Vegas. Fly innenlands i USA er ganske dyrt, gjerne norske priser eller dyrere med mindre du er tidlig ute eller finner veldig gode tilbud. Vi flyr direkte fra Houston til SF for 1450kr per pers. Økonomiklasse.

LV til Houston igjen ble 2100kr direkte. Selvfølgelig mulig å få billigere billetter, men da må man reise midt på natta osv, eller sykt lang reisetid.

 

Skal oppdatere når jeg kommer hjem for å konkludere med hvordan det faktisk ble  :)

Endret av Gandulf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg var i Houston for en mnd siden. Litt for stor by etter min mening, og umulig å gjøre noe uten bil. Men sikkert kult hvis dere har en kompis som er kjent. 

 

Når det gjelder Californiakysten bør dere stoppe innom Santa Cruz, Monterey, detour til Yosemite, tilbake til Monterey, Carmel, San Louis Obispo (prøv å bo på Madonna Inn), sjekk ut Solvang, Santa Barbara, og så er du nesten i Los Angeles. Stikk innom Six Flags rett nord for LA. Spis middag på Rainbow Bar&Grill, Hollywood er oppskrytt, forresten. Kjør gjennom Death Valley på vei til LV. 

 

Sjekk ellers Yelp og Tripadvisor for de beste stedene å spise. Autentisk mexican og tex-mex er digg. Prøv å finne bra BBQ også. Ribs, brisket og pulled pork (ikke sånn dritt du får i norge). Og steaks i Texas. God burger fast food kjede er Five Guys, hvis dere finner det. 

 

God tur, og god ferie!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da var vi ankommet norge etter 3 fantastiske uker i USA. Jetlagen var ikke gitt seg før jeg ønsket meg tilbake igjen  :ohmy:  :grin:

 

Appropos bra app; Uber er en genial app for å få billig taxi (privatpersoner som kjører med egne biler). Helt lovlig og ganske utbredt, men fantes ikke i Vegas. Regn med å betale 1/3 til 1/2 av prisen som en taxi koster. 

 

Får prøve å svare på det jeg selv lurte på før vi dro, og i denne tråden.

 

 

Tidsmessig var 10 dager på SF-LA-Vegas passelig. Ble litt lite tid i LA (2 døgn + en ettermiddag).

 

San Francisco var småkjølig (18-20 grader) i forhold til varme Texas (35-45) grader. Alcatraz fikk vi ikke med oss da det er flere uker kø på billetter. Golden gate bridge, gamle trikker, kjørte ned Lombard street, mye bra uteliv osv. 2-stjerners hotell (Presidio Inn & Suites) frarådes på det sterkeste!!! Det var skittent og jævlig, vi stakk etter 5 minutter og fant Park Central (4-stjerners) ved Union Square til en bra pris på Hotels.com. Bra utsikt fra 26 etasje. Hotellet anbefales, og bare noen hundre kr dyrere per døgn per pers enn 2-stjerners hotell. Vi kommer ikke til å booke billig hotell med få stjerner flere gang...

Kjørte noen mil nordover til Muir Woods redwoodpark. Umulig å finne parkering, vi parkerte på en lomme reservert for brannbil, og endte opp med ei bot vi slapp unna fordi vi var norsk  :tease:

 

Highway 1 fra SF til LA var helt OK. Kanskje litt mer spesielt for folk som ikke er vant med kyst, fjell og svingete veier (les: typisk norsk landskap). En del kø og litt havskodde de første milene. Så Bixby bridge, og sjøløvene et lite stykke før Hearst Castle. Slottet fikk vi ikke med oss/tok oss ikke tid til. Kjørte i 11tia fra SF og var framme i Santa Barbara i 19-20 tia. Best Western et eller annet sted, helt kurant til en rimelig penge. Såpass nært LA at det bare tok 2-3 timer før vi var fremme.

 

Los Angeles var mye liv og røre! Stor by. Var innom Santa Monica Beach og pieren der. Leide sykkel der og syklet til Venice Beach (Muscle Beach). Det var kult og anbefales  :thumbup:  Vi bodde på Hollywood Boulevard, mye trafikk, festing, støy og liv til langt på nattmorran. Men vi er i rette alderen så det var ikke noe problem, hadde ørepropper også. Mest småbarer o.l. i denne gaten, nesten litt sydenpreg over det. En eventuell neste gang bor vi nok et sted med litt større og mer finere utesteder.

Universal Studios var veldig kult  :grin2: Dyre billetter, normale koster ca 800kr, vi betalte 1600kr for "Front of the line tickets". Dyrt, men absolutt verdt det! Når køene på samtlige attraksjoner er mellom 30-65 minutter (står opplyst ventetid på hver) er du glad du betalte 800kr ekstra for å kun ha 5 minutt kø i 40+ grader. Var sykt digg å gå forbi alle i en egen kø og bare se blikkene deres :D Hadde aldri rukket over absolutt alle attraksjoner hadde vi ikke hatt disse billettene.

Tok en guidet tur for å se kjendishusene osv. men det var lite å se, nesten kun porter og gjerder.

Stakk til Rodeo Drive med leiebilen. Gikk i fine butikker, så fine biler, men ingen kjendiser. Satt oss ned på en uterestaurant og drakk champis mens vi kikket på biler og folk som gikk forbi, det var nice!  :new_woot:

 

Turen til Las Vegas var helt ok, en del strekninger med kø og saktekjøring, tok 4-5 timer. Stoppet i Barstow og tanket og kjøpte vann. rundt 40-45 grader hele turen så ha med litt vann. Stoppet i Baker og så verdens høyeste termometer. Der var det 46 grader. Var innom den kjente Peggy Sue's Diner i Yermo og spiste burger, kul 50-talls diner.

Opplevde noe så sjeldent som regn i ørkenen mellom Yemo og Vegas, og når vi kom til Vegas regnet det!  :omg:

 

I Las Vegas besøkte vi World Famous Gold & Silver Pawn Shop, kjent fra TV. Så ikke Rick eller de andre, men kjøpte en liten ting som et minne fra besøket.

Dagen etter stakk jeg og en annen til Skydive Las Vegas og hoppet i fallskjerm. Helt rått!! Anbefales virkelig  :woot: Så Hoover Dam fra flyet. Gikk nedover stripen, det er LANGT. Var innom Bellagio og Caesar's Palace. Så fonteneshowet til Bellagio, det er et must. Vi bodde på MGM Grand i 22 etasje. Bra rom med utsikt over stripen. ENORMT hotell med alt av restauranter man kan ønske seg. Full rulle hele døgnet, det er faktisk akkurat like mye liv enten klokka er 12 på kvelden eller 7 på mårran.. MGM har jævlig bra bassengområde med sikkert rundt 10 forskjellige basseng og ei elv som flyter rundt hvor man kan ligge på en badering og drikke  ;)

Fikk ikke sjekket ut Wet Republic, der er det inngang også. Sjekket ut Hakkasan hvor Tiësto spilte. Bra klubb, dyr drikke. Dagen etter sjekket vi ut XS Nightclub på Wynn, hvor Skrillex spilte. Meget strøkent hotell, og klubben er SVÆR. Vi kom kl 22.30 og sto 1time i kø for billetter (så bestill på forhånd).

Tok også en guidet helikoptertur gjennom Grand Canyon, så Colorado River og Hoover Dam. Landet i et indianderreservat i 15 min. 2 souvenirbutikker der, lite annet å se. Turen var fin da  :)  Kostet ca 3000kr per pers.

Hadde 3,5 dag i Vegas, og det var bare akkurat nok, skulle gjerne hatt en dag eller to til. Fikk ikke sett gamle vegas, golden nugget etc.

 

Houston og omegn var bedre enn forventet, men vi hadde leiebil og fartet rundt. Var på flere outlets og handlet veldig billige merkeklær a la Ralph Lauren, CK osv. Stakk til Galveston en dag der vi badet i havet (varmt!), så en gammel ubåt og en krysser som lå på land som et museum. Kjørte til Hennesey Performance noen mil utenfor Houston der vi så noen fete biler, blant annet Venom GT (270,4mph). Fikk ingen omvisning dessverre.

Selve Houston er svært, må nesten ha bil. Mye god mat, spesielt skikkelig amerikansk BBQ og ordentlig Tex-Mex (ikke Nor-Mex slik vi har i norge...) Siste kvelden var vi på en vaskeekte "cowboy-bar" med linedance og hele pakken. Mye fine damer i korte dongerishortser og boots  :grin2:

 

Neste gang vi drar til USA blir det antakeligvis 2 uker med base i Houston. Da må vi få opplevd mer av det typiske Texas og cowboy-kulturen der. Da kan man også stikke på en helgetur til Lousiana og New Orleans.

 

Summa summarum en kanontur, hadde lett gjort den på nytt  :)  Skal tilbake til USA i hvertfall.

 

Kostnadsmessig havnet samtlige som reiste fra norge på litt over 50k.

Endret av Gandulf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nice. Takk for feedback - jeg sitter jo med reiseplaner med 3 kompiser neste høst. Starter i LV, reiser til LA og avslutter i SF. Leiebil med fri km er et krav og vi er i startfasen mtp hva vi skal fylle dagene med. Alcatraz, helikoptertur og party i LV er garantert. universal også, men jeg ser fort at man blåser 20 lapper bare på events på en sånn tur..

Lenke til kommentar

Nice. Takk for feedback - jeg sitter jo med reiseplaner med 3 kompiser neste høst. Starter i LV, reiser til LA og avslutter i SF. Leiebil med fri km er et krav og vi er i startfasen mtp hva vi skal fylle dagene med. Alcatraz, helikoptertur og party i LV er garantert. universal også, men jeg ser fort at man blåser 20 lapper bare på events på en sånn tur..

 

Det anbefales at man kjører HW1 sørover. Da kjører man nærmest havet og har god utsikt. Mye lettere å svinge av også. Fri km er det stort sett på alle biler i alle selskap. 20k på events var litt vel mye. Helikopter var 3000, fallskjerm 2500, Front of the line til Universal 1600. Og så er det jo inngang i nattklubber, parker, valet parking, etc. 15k i events hvis man gjør MYE. Og resten i shopping og drikking etc.

 

Vegas kan man godt gjøre unna i ukedagene, mye billigere hotell enn helgene. Men ingen kjente artister som spiller da. Tror også at store klubber som Hakkasan osv. kun er åpne i helgene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...