Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ante meg :p

 

 

Noen anelse hvor mye jeg må bruke for å få kjørt bf3 på fullt? er bare hovedkort, cpu, ram og skjermkort som trengs, kanskje en ny harddisk

Fullt?

Nesten 10 000 kr, du skal visstnok være utenfor "faresonen" med GTX 580 SLI. Det er da antatt at du har en 750W+ PSU fra før av.

 

Ok får begrense meg litt da, har ikke 10 000 å bruke akkurat no.

 

 

Hva med denne handlelisten, noen ting jeg bør endre på? Uten att det blir mye dyrere.

 

https://prisguiden.no/liste/127236

 

 

Lenke til kommentar

Jeg druste på med et ati amd HIS HD 6990 skjermkort til MASSE penger denne måneden. Skjønner ikke hvorfor jeg gadd siden det faktiskt ikke klarer å kjøre alle spillene jeg vil på max grafikk, men det er kanskje resten av pcen min sin feil, ikke vet jeg. Når jeg er ferdig skal jeg ha følgene specs:

 

Intel extreeme 6 kjerne

Ati amd HD6990 i crossfire (seff ikke før til våren når det blir billig.)

16GB ddr3 ram

og en 250GB SSD disk for OS og div musikkprogrammer og spill!

 

Så når jeg er ferdig da rundt 10november skal jeg til slutt ha den feteste pcen jeg noen gang kommer til å ha, og den skal også være min siste siden jeg er 20år og ikke har utdanning XD For da har jeg nådd en ny BUNN i livet mitt ved å ha en ekstremt kraftig pc :p takk for det!

Lenke til kommentar

Jeg druste på med et ati amd HIS HD 6990 skjermkort til MASSE penger denne måneden. Skjønner ikke hvorfor jeg gadd siden det faktiskt ikke klarer å kjøre alle spillene jeg vil på max grafikk, men det er kanskje resten av pcen min sin feil, ikke vet jeg. Når jeg er ferdig skal jeg ha følgene specs:

 

Intel extreeme 6 kjerne

Ati amd HD6990 i crossfire (seff ikke før til våren når det blir billig.)

16GB ddr3 ram

og en 250GB SSD disk for OS og div musikkprogrammer og spill!

 

Så når jeg er ferdig da rundt 10november skal jeg til slutt ha den feteste pcen jeg noen gang kommer til å ha, og den skal også være min siste siden jeg er 20år og ikke har utdanning XD For da har jeg nådd en ny BUNN i livet mitt ved å ha en ekstremt kraftig pc :p takk for det!

Hvilket spec har du nå da? Høres ut som CPU'n din er for dårlig, og det er derfor pc'n din ikke yter optimalt. Btw du vil ikke trenge mere enn 8GB RAM.

Lenke til kommentar

Får forhåpentlig vis kjøpt inn og bygd ny PC før 28. Oktober.

ASUS Crosshair V Forumula Hovedkort

AMD Phenom II x4 980 BE 3.7GHz CPU

2x Sapphire Radeon 6870 1GB skjermkort i Crossfire

16 GB minne (Corsair Vengeance 4GB brikker)

Corsair Force Series GT 120GB (Eller 240GB) SSD

Tre 24" skjermer, for å spille i Eyefinity (Forutsatt at BF3 støtter Eyefinity)


  1.  
  2. Det er idioti å kjøpe en Phenom II X4 980 med et dyrt 990FX-kort når du kan få over 50% bedre ytelse med i5-2500k og et bra Z68-kort som P8Z68-V PRO og samtidig spare penger.
  3. 16 GB RAM for spill er meningsløst.
  4. 1GB VRAM for eyefinity blir for lite.
  5. Corsair Force 3/GT har fortsatt problemer med BSOD og datakorrupsjon. Crucial M4 gir 95% av ytelsen med 1% av problemene.

 

1. Ser ikke helt hvordan du kommer fram til at en i5-2500K på 3.3 GHz (3.7 GHz i turbo) er 50% mer enn en x4 980 på 3.7GHz. Kan være jeg ikke vet alt som er å vite om prosessorer, men utifra tallene jeg ser, er det ihvertfall ikke noe bedre ytelse på et i5-2500K. Kan også nevne at grunnen til at jeg kjøper Crossfire V, over f. eks. Crossfire IV eller et annet billigere kort, er enkelt og greit at AM3+ er, etter min forsåelse klar for AMDs eight-core prosessorer, når de engang kommer, og jeg vil ha muligheten til og oppgradere.

I bunn og grunn er det nok 'personal preference' at jeg kjøper AMD og ikke Intel.

2. 16 GB RAM er for mer en spill, og hovedsaklig fordi jeg kan, og egentlig ingen mer grunn enn det. Kjører 4GB idag, og selvom jeg sjeldent ligger på 100%, ligger den jevnlig på 60 til 80%, og merker at minne er en liten flaskehals etterhvert.

3. Det har du kanskje rett i. Kan godt være jeg kjøper ett bedre kort, enn to kort. Hovedgrunnen til at jeg vurderer to kort er fordi jeg har ett 6870 fra før av.

4. Bare sånn enkelt og greit (Fordi jeg ikke har tid til mer), utifra komentarer på Komplett vil en firmware oppdatering fikse problemene, men skal google litt rundt i kveld og se.

 

Takk for tips...

Lenke til kommentar

1. Ser ikke helt hvordan du kommer fram til at en i5-2500K på 3.3 GHz (3.7 GHz i turbo) er 50% mer enn en x4 980 på 3.7GHz. Kan være jeg ikke vet alt som er å vite om prosessorer, men utifra tallene jeg ser, er det ihvertfall ikke noe bedre ytelse på et i5-2500K. Kan også nevne at grunnen til at jeg kjøper Crossfire V, over f. eks. Crossfire IV eller et annet billigere kort, er enkelt og greit at AM3+ er, etter min forsåelse klar for AMDs eight-core prosessorer, når de engang kommer, og jeg vil ha muligheten til og oppgradere.

I bunn og grunn er det nok 'personal preference' at jeg kjøper AMD og ikke Intel.

2. 16 GB RAM er for mer en spill, og hovedsaklig fordi jeg kan, og egentlig ingen mer grunn enn det. Kjører 4GB idag, og selvom jeg sjeldent ligger på 100%, ligger den jevnlig på 60 til 80%, og merker at minne er en liten flaskehals etterhvert.

3. Det har du kanskje rett i. Kan godt være jeg kjøper ett bedre kort, enn to kort. Hovedgrunnen til at jeg vurderer to kort er fordi jeg har ett 6870 fra før av.

4. Bare sånn enkelt og greit (Fordi jeg ikke har tid til mer), utifra komentarer på Komplett vil en firmware oppdatering fikse problemene, men skal google litt rundt i kveld og se.

 

Takk for tips...

AMD & Intels topprosessorer i spill stock og overklokket, i spill som er flaskehalset av CPU er i5-2500k ca 50% raskere enn en Phenom II X6. Det er mer ved prosessorer enn MHz og kjerner, og den viktigste faktoren for ytelse er arkitektur. AMDs arkitektur kom ut i april 2003 og fikk en veldig liten oppdatering i februar 2007, Intels arkitektur i i5-2500k kom ut i januar 2011.

AMD skal lansere en ny prosessorarkitektur snart, men det vil koste deg mer å gå denne veien, du satser også på at AMD klarer å levere en konkurransedyktig prosessor til markedet, videre har denn blitt utsatt så mange ganger nå og prisen på prosessoren er ryktet å være veldig lav for å være åtte kjerner som får meg til å tro at den ikke vil være særlig god til noe annet enn programmer som bruker åtte kjerner. Til oppløysning er antallet spill som benytter fire kjerner fortsatt under 50, og over fire kjerner kan du telle på en hånd.

Det er ingen gode grunner for å kjøpe et nytt AMD-oppsett i denne prisklassen du er i.

 

2. Så du skal "fremtidssikre" deg med 16GB RAM? Det er dine penger og 400 kr ekstra, så det er ikke så ille. En AMD-prosessor vil nok ha problemer med å kjøre RAMen på høyere hastighet enn 1333MHz, men det er ikke så ille siden den har problemer med å utnytte båndbredde over 1000MHz DDR uten overklokking,

 

3. Hvis du har et 6870 fra før av har jeg ingen problemer med dette, AMD-prosessorer vil flaskehalse et såpass kraftig oppsett grunnet arkitektur igjen. Vær obs på at det er mange problemer med CFX eller SLI, microstutter, grafiske artifakter og strømforbruk er de mest merkbare.

 

4. Godt mulig oppdateringen har fikset en del av problemene, men det er fortsatt utallige mennesker som sliter med disse SSDene. M4 har ikke hatt noe i nærheten av samme problem og de har en aktiv kundeservice som jobber aktivt for å fikse problemene, nok en gang vil dette spare deg for problemer.

Lenke til kommentar

Jeg har også et spørsmål angående skjermkort. jeg har for tiden disse komponentene:

i7 CPU 920 @3,00GHz

6 GB RAM

HD4870 skjermkort.

SSD til system

 

Kjøpte med vilje et litt dårligere skjermkort enn resten med tanke på å oppgradere, men nå er det tid for å gjøre det.

Så vidt jeg kan se skal CPU og RAM holde..? Men hvilket skjermkort anbefaler dere? Vil altså ha noe som passer med resten, er ikke noe vits å kjøpe det beste hvis CPU/RAM holder igjen uansett..

Lenke til kommentar

Intel® Core? i7-2600K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W, Boxed

 

ASUS P8P67 B3, Socket-1155

ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, Crossfire, SATA 6G

 

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB

Kit w/2x 4GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, for Core i3/i5/

 

ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, Displa

 

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

 

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

 

Maxed eller vanlig grafikk ?

Lenke til kommentar

Jeg har også et spørsmål angående skjermkort. jeg har for tiden disse komponentene:

i7 CPU 920 @3,00GHz

6 GB RAM

HD4870 skjermkort.

SSD til system

 

Kjøpte med vilje et litt dårligere skjermkort enn resten med tanke på å oppgradere, men nå er det tid for å gjøre det.

Så vidt jeg kan se skal CPU og RAM holde..? Men hvilket skjermkort anbefaler dere? Vil altså ha noe som passer med resten, er ikke noe vits å kjøpe det beste hvis CPU/RAM holder igjen uansett..

HD 6870, GTX 560 Ti eller 6950 vil alle gi deg et hopp til rundt 2x ytelse avhengig av kortvalg.

 

Intel® Core? i7-2600K Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W, Boxed

 

ASUS P8P67 B3, Socket-1155

ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, Crossfire, SATA 6G

 

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB

Kit w/2x 4GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, for Core i3/i5/

 

ZOTAC GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, Displa

 

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

 

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

 

Maxed eller vanlig grafikk ?

Nærme max vil jeg regne med, men det vil nok være et par funksjoner du ikke kan kjøre med.

Lenke til kommentar

Nå er det vel ingen av oss som har testet BF3 i "Ultra" settings.

 

Selv klarte min CPU\GPU BF3 Alpha på "high" uten problemer, så regner med min maskin vil klare ultra greit. Om ikke, så er high mer en god grafikk for min del.

 

jeg betalte 10 000 og det var en ekspert som hjalp meg, og når jeg ser hva Bad company 2 trenger så trur jeg at min vil klare max, trur folk sier at den vil nesten klare max , fordi de tør ikke gjette og la den personen tru at han kan få max uansett , og så bli skuffet. :p

 

Men du får uansett bedre grafikk en konsoll versjonen XP

Lenke til kommentar

Det er ikke bra for kropp og sjel å se på slike ting når ikke økonomien strekker til...

 

Intel Core i7-990x

Trist at det finnes mennesker som kjøper slikt. i5-2500k er faktisk en del bedre enn den CPU'n... Og er langt billigere (1500kr.-)

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619274#reviews

 

Kilde:

 

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core-i7-2600k-990x_9.html

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Hvordan i huleste kan en CPU til 8000kr være dårligere enn en til 1500kr egentlig? :dontgetit:

 

Nå har jeg forresten en Intel firekjerners 2,66ghz CPU, og må nok oppgradere til BF, jeg så forresten på i5-2500k i stad. Vil du anbefale den? :)

Absolutt, den kan lett klokkes til 4.3 Ghz med vanlig viftekjøling. Kjører også alle spill på max grafikk :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...