Gå til innhold

Salg av trygdeleilighet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For snart 5 år siden kjøpte jeg en leilighet. Den er i utgangspunktet en trygdeleilighet, men tidligere eier fikk ikke solgt den til den prisen som var satt. Etter et halvt år uten å få solgt den, søkte hun styret i borettslaget om dispensasjon til å få selge den på det åpne markedet, altså til folk som ikke er trygdede. Jeg er ikke trygdet, og kjøpte dermed leiligheten.

 

Nå vil jeg selge leiligheten igjen, og etter å ha pusset den opp har den gått opp nærmere 700.000kr., dette hvis jeg får solgt den på det åpne markedet. Styret derimot sier at den må selges som en trygdebolig, til trygdepris. Dermed tjener jeg bare 100.000kr. Jeg reagerte på dette, og vil gjøre det samme som tidligere eier. Jeg har fått beskjed om å forsøke å selge den, og hvis det ikke går etter en viss tid så kan jeg søke styret på nytt om å selge den på det åpne markedet. Jeg derimot vil ikke risikere å selge den som en trygdebolig til 600.000kr mindre enn det jeg kan tjene om jeg selger den på det åpne markedet.

 

Spørsmålet er dermed:

1. Kan jeg legge den ut som en trygdebolig, avslå evt. bud jeg får mens jeg venter på at tiden går, og så søke om å selge den på det åpne markedet med den begrunnelse om at jeg ikke har fått solgt den?

2. Er det lovlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...