Gå til innhold

Hvilken konsoll til 7-åring?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe konsoll til 7-åringen min, som har veldig lyst på LEGO Jurassic World-spillet. Fant ut at dette spillet er tilgjengelig for mange konsoller.

 

Hva burde jeg velge av Playstation 3, Playstation 4, WII? Jeg vet så lite om dette, og trenger noen råd.

 

Jeg vet imidlertid at singstar finnes på playstation (3 eller 4?), et spill jeg også kunne tenke meg å kjøpe.

 

Hvilken konsoll burde jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Tja, Wii U er uten tvil den mest barnevennlige konsollen på markedet, men du vil få mest igjen for å kjøpe en ps4/xb1, Alle de nye lego spillene finnes på samtlige av dagens konsoller.

Lenke til kommentar

Tja, Wii U er uten tvil den mest barnevennlige konsollen på markedet, men du vil få mest igjen for å kjøpe en ps4/xb1, Alle de nye lego spillene finnes på samtlige av dagens konsoller.

 

ah, ja, visste jeg glemte noe -Xbox.

 

Uff, dette er vanskelig.

 

Han er primært interessert i Jurassic World-spillet, og så har jeg en datter på 5 som kanskje etter hvert vil ha noen my little pony-spill e.l.

 

Hvordan er WII u(?) den mest barnevennlige konsollen? Og, hvorfor vil jeg få mest for pengene ved å kjøpe ps4 eller xb1?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Wii u er mest barnevennlig mtp mario spillene, som passer alle aldre, mens man vil få en større tilgang ved å velge enten ps4 eller xb1. Som sagt, lego spillene kan fåes på alle plattformer, mens man er låst til kun spilling på Wii U så har man også flere multimedia muligheter som netflix, viaplay etc. på ps4/xb1. Hvis pris også er en faktor så er Xbox one den billigste maskinen på markedet i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Tja, Wii U er uten tvil den mest barnevennlige konsollen på markedet, men du vil få mest igjen for å kjøpe en ps4/xb1, Alle de nye lego spillene finnes på samtlige av dagens konsoller.

 

PS: Hva er forskjellen på Wii og Wii U?

 

Wii produseres ikke lenger, og det kommer også minimalt med spill samt, den har i mine øyne den dummeste kontrollen som noen sinne er blitt funnet opp til en spill konsoll :) pekepinner :p  Wii U er den nyeste konsollen til Nintendo, dog Nintendo kommer med en ny konsoll neste år, vi i spillmiljøet er bare usikre på hvorvidt det er en tv, eller håndholdt maskin :) Se her for forskjell mellom Wii og Wii u https://www.nintendo.com/wiiu/features/compare/

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Tja, Wii U er uten tvil den mest barnevennlige konsollen på markedet, men du vil få mest igjen for å kjøpe en ps4/xb1, Alle de nye lego spillene finnes på samtlige av dagens konsoller.

 

PS: Hva er forskjellen på Wii og Wii U?

 

Wii produseres ikke lenger, og det kommer også minimalt med spill samt, den har i mine øyne den dummeste kontrollen som noen sinne er blitt funnet opp til en spill konsoll :) pekepinner :p  Wii U er den nyeste konsollen til Nintendo, dog Nintendo kommer med en ny konsoll neste år, vi i spillmiljøet er bare usikre på hvorvidt det er en tv, eller håndholdt maskin :) Se her for forskjell mellom Wii og Wii u https://www.nintendo.com/wiiu/features/compare/

 

 

 

 

Ok, så wii er ut.

 

Men finnes Mario-spillene kun på wii u, og ikke på ps3/ps4?

Lenke til kommentar

 

Ok, så wii er ut.

 

Men finnes Mario-spillene kun på wii u, og ikke på ps3/ps4?

 

 

Jupp, Mario er eid av Nintendo som lager Wii U så de spillene finnes kun på Nintendo konsoller. (Altså ikke på hverken ps3/ps4 eller xbox 360/xbox one)

 

 

Ville du da valgt wii u pga. det med Mario-spillene, eller er det andre og bedre spill til ps3/4?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Gjør det litt enkelt, ta de med på nærmeste spill butikk, om du har noen i nærheten av deg og få ungen/ene til å teste de håndkontrollene som er tilgjengelig for de forskjellige nåværende plattformene slik at de kan finne den som passer de best. Wii U har kanskje best barnespill utvalg, men kontrollen som følger med er basicly et mellomstort nettbrett.

Lenke til kommentar

Gjør det litt enkelt, ta de med på nærmeste spill butikk, om du har noen i nærheten av deg og få ungen/ene til å teste de håndkontrollene som er tilgjengelig for de forskjellige nåværende plattformene slik at de kan finne den som passer de best. Wii U har kanskje best barnespill utvalg, men kontrollen som følger med er basicly et mellomstort nettbrett.

 

Hvordan er kontrollene til ps3 eller ps4?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Sitter på tlf nå, men det er bare å søke opp dualshocker 4, xbox one controller og det samme med wii u så får du bilder av hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar

Hi har WiiU og fungerer supert til vår 7år pode.

 

Lego spillene er mest pop. Spillene kjøpes med kort på konsoll online. Kan reinstalleres. Ekstra 64 gig USB er nødvendig enda vi har WiiU premium med større lagring. Ikke kjøp basic versjon.

 

Spillene er koster opp til 499 kr. På steam (pc) koster de mye mye mindre :(

 

Netflix app har ubrukelig bibliotek. Tips: Bruk søkefunksjon.

 

Ingen andre interessante apper.

 

Ekstra controllere til 499 kr trengs. Super Mario på 5 player er hysterisk! Billige uorg kontrollere på ebay med variabel kvalitet og stort batteriforbruk.

Lenke til kommentar

Hi har WiiU og fungerer supert til vår 7år pode.

 

Lego spillene er mest pop. Spillene kjøpes med kort på konsoll online. Kan reinstalleres. Ekstra 64 gig USB er nødvendig enda vi har WiiU premium med større lagring. Ikke kjøp basic versjon.

 

Spillene er koster opp til 499 kr. På steam (pc) koster de mye mye mindre :(

 

Netflix app har ubrukelig bibliotek. Tips: Bruk søkefunksjon.

 

Ingen andre interessante apper.

 

Ekstra controllere til 499 kr trengs. Super Mario på 5 player er hysterisk! Billige uorg kontrollere på ebay med variabel kvalitet og stort batteriforbruk.

 

AAgh.

 

Hadde mer eller mindre landet på ps4......Å ha beslutningsvegring er ingen spøk. :)

 

Hva er fordelene og ulempene ved wii u i forhold til ps4? Utenom at kun wii u har Super Mario-spillene.

Lenke til kommentar

 

Jeg ville garantert kjøpt på Wii U. Xbox er det siste jeg ville kjøpt, siden den har for stor kontroller til de fleste barnehender.

 

Hvorfor ville du ha kjøpt wii U?

 

Den har flest barnevennlige spill.

 

Jeg har XBox360, Playstation3, Xbox One selv, og min datter på snart 7 år synes det er vanskelig å bruke disse kontrollerne. Klart, hun vil jo få store nok hender snart, men jeg kommer ikke unna at det er flere spill hun kan spille på Wii U.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Hi har WiiU og fungerer supert til vår 7år pode.

 

Lego spillene er mest pop. Spillene kjøpes med kort på konsoll online. Kan reinstalleres. Ekstra 64 gig USB er nødvendig enda vi har WiiU premium med større lagring. Ikke kjøp basic versjon.

 

Spillene er koster opp til 499 kr. På steam (pc) koster de mye mye mindre :(

 

Netflix app har ubrukelig bibliotek. Tips: Bruk søkefunksjon.

 

Ingen andre interessante apper.

 

Ekstra controllere til 499 kr trengs. Super Mario på 5 player er hysterisk! Billige uorg kontrollere på ebay med variabel kvalitet og stort batteriforbruk.

AAgh.

 

Hadde mer eller mindre landet på ps4......Å ha beslutningsvegring er ingen spøk. :)

 

Hva er fordelene og ulempene ved wii u i forhold til ps4? Utenom at kun wii u har Super Mario-spillene.

Utenom mario spillene har ikke wii u noen som helst fordeler ovenfor ps4

Lenke til kommentar

 

 

Hi har WiiU og fungerer supert til vår 7år pode.

 

Lego spillene er mest pop. Spillene kjøpes med kort på konsoll online. Kan reinstalleres. Ekstra 64 gig USB er nødvendig enda vi har WiiU premium med større lagring. Ikke kjøp basic versjon.

 

Spillene er koster opp til 499 kr. På steam (pc) koster de mye mye mindre :(

 

Netflix app har ubrukelig bibliotek. Tips: Bruk søkefunksjon.

 

Ingen andre interessante apper.

 

Ekstra controllere til 499 kr trengs. Super Mario på 5 player er hysterisk! Billige uorg kontrollere på ebay med variabel kvalitet og stort batteriforbruk.

AAgh.

 

Hadde mer eller mindre landet på ps4......Å ha beslutningsvegring er ingen spøk. :)

 

Hva er fordelene og ulempene ved wii u i forhold til ps4? Utenom at kun wii u har Super Mario-spillene.

Utenom mario spillene har ikke wii u noen som helst fordeler ovenfor ps4

 

 

Og hva er forskjellen på ps3 og ps4 (utover prisen)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...