Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Når selv Nintendo NX har en pris på 9990kr tviler jeg sterkt på at dette er slutt prisen :)

http://cdon.no/spill/nintendo_nx-32887565

 

selvfølgelig blir den ikke så dyr,de setter alltid fantasipris på framtidige konsoller :)

 

Er som nevnt tidligere placeholdere og lagt ut for å starte en forhåndsbestillingskø. Man blir jo ikke belastet om man bestiller heller. Bare reservert. CDON har jo gjort dette tidligere og endret utsalgsprisen når den er klar og da betaler man den nye prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
 

 

 

 

Eneste Sony behøver å gjøre er å fortsette som dem gjør. Og etterhvert slippe en ny kraftigere utgave av PS4 for dem som vil ha diverse 4K innhold og bedre ytelse/oppløsning i spill.

 

PlayStation har spillene og momentum nok til å rett og slett ignorere Xbox og deres planer om "Play anywhere". For hvor MS nå konkurrerer innad i seg selv. Så har PS4 ingen konkurent som truer dem. Ihvertfall ikke før Scorpio og Neo slippes. 

 

 

nja, det er nok ønsketenkning fra din side, sånn jeg ser det nå så kan Sony ligge ganske tynt an

 

Nei sony ligger ikke tynt an, 

 

 

 

ikke vet jeg, derfor jeg sa kan, vi får vente å se hvordan dette går framover. monopol er ihvertfall ikke ønskelig

 

Ps LarZen å NIrD er bedre å forsette her, for mange år siden var det bare pc spill for microsoft da, men det var et stort problem for microsoft da, piratkopiering av nesten alle pc spill, det var  microsoft  begynte med Xboxen, men i dag vet microsoft det med piratkopiering men la windows 10 brukerene spille xbox spill i da.

Lenke til kommentar

Forøvrig så anbefales denne å se. De fleste spørsmålene folk har om Xbox One S og scorpio blir besvart. Hadde ikke fått med meg at Gears of war utvikleren hadde sagt at nye Xbox One S er litt kraftigere enn Xbox One som allerede er ute.

 

Blir snakket om scorpio, ytelse, 4k, vr etc etc

 

 

Blir forøvrig spennende å se forskjellen i Horizon 3 og i Gears Of War med HDR. Har 2 TVer, en med HDR og en uten, så her må det testes :p

 

Mektig imponert over  det MS sier her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er lettare småskjeptisk til det MS seie. XO sku da være sterk nok til 1080/60 men ved å la kunstnerisk frihet få styre på er fasiten 720/900. Spørs om det er native 4k eller oppskalering til 4k Scorpion skal ta seg. Ser ikkje for meg at 6 terraflops holder til native 4k spill. MS burde heller gå for 8-10 terraflops og faktisk legge press på at alle spill burde greie 4k/60 fps.

 

Men utan 4k TV er det forsatt lite å hente for di med 1080p TV. Det rimer dårlig med at spill på Scorpion og win10 skal nærme seg kvarandre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Ikke overaskende så blir nok BF1 også dessverre et 720p spill på XBO. Er vel 900p på PS4 om det ikke har blitt forandringer. 

 

Ikke så veldig imponert over konsollversjonene (mener ikke de ser dårlige ut men ikke som jeg hopper her i stolen heller). Skal du ha fet grafikk gå for pc.

 

 

Ser da ut som PS4 får 1080p/60fps og det syns jaffal eg er innafor. Spørs dog om spillet i seg sjølv er verdt å kjøpe.

 

Om man ynskjer mest mulig sminke-grafikk er det ingen vei utanom PC. Her får man og muligheten til større oppløsning osv viss man tek seg råd til det.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ser da ut som PS4 får 1080p/60fps og det syns jaffal eg er innafor. Spørs dog om spillet i seg sjølv er verdt å kjøpe.

 

Om man ynskjer mest mulig sminke-grafikk er det ingen vei utanom PC. Her får man og muligheten til større oppløsning osv viss man tek seg råd til det.

 

 

Forskjell på sminkegrafikk og "nødvendig" grafikk. Synes heller de burde kjørt 1080p 60 på begge konsoller, og så heller sunket litt på en del andre grafikkvalg. Når ting foregår på stor skala som i battlefield så har man behov for ekstra pixler for å gjøre fiender skarpere på avstand. 

Lenke til kommentar

Problemet med å droppe sminke er at de potensielt mister mer kunder med å droppe det enn å sette ned oppløsningen. Se på battlefield 4 som mange mener har en av de beste grafikkene på konsoll til nå. Da snakker jeg ikke om folk som har peiling på grafikk men folk som snakket ut fra hva de ser på skjermen uten at de teller piksler og sammenligner fps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The order ? Synes grafikken der ikke er noe særlig jeg. Det er så sykt lineært og lite du kan gjøre og brettdesignen finnes ikke interaktiv på noen som helst måte så da imponerer jeg ikke mye, selv om de har fin bevegelse i klær i the order. Heller ikke samboeren var særlig imponert av the order og hun er sånn typisk grafikkelsker som vil spille spill for de enten ser morsomme ut eller pene ut.

 

Men så synes jeg de fleste spill av nyere dato på maks knuser alt som finnes på konsoll. Sitter å spiller uncharted 4 nå og irriterer meg over dårlig grafikk på selve personene. Vegetasjon ser bra ut mens selve karakterene er dårlige i forhold til mye annet.

Lenke til kommentar

Personlig klarer jeg ikke begripe at folk er så opphengt i grafikk. Man snevrer jo inn opplevelsene veldig hvis grafikk er det viktigste. Hvis man irriterer seg over små grafiske detaljer så har det gått for langt.

 

Gameplay må jo være det viktigste, så betyr grafikk kanskje de siste 5-10%.Et bra spill er bra, uavhengig av grafikken.

 

Er grafikk så sinnsykt viktig, så se på film.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ikke overaskende så blir nok BF1 også dessverre et 720p spill på XBO. Er vel 900p på PS4 om det ikke har blitt forandringer.

 

https://www.youtube.com/watch?v=bsvD_g_UsCA

Ikke så veldig imponert over konsollversjonene (mener ikke de ser dårlige ut men ikke som jeg hopper her i stolen heller). Skal du ha fet grafikk gå for pc.

Ser da ut som PS4 får 1080p/60fps og det syns jaffal eg er innafor. Spørs dog om spillet i seg sjølv er verdt å kjøpe.

 

Om man ynskjer mest mulig sminke-grafikk er det ingen vei utanom PC. Her får man og muligheten til større oppløsning osv viss man tek seg råd til det.

900p på ps4 og 720p på xbone. Standarden for Dice.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-hands-on-with-battlefield-1-on-console

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke overaskende så blir nok BF1 også dessverre et 720p spill på XBO. Er vel 900p på PS4 om det ikke har blitt forandringer.

 

Ikke så veldig imponert over konsollversjonene (mener ikke de ser dårlige ut men ikke som jeg hopper her i stolen heller). Skal du ha fet grafikk gå for pc.

Ser da ut som PS4 får 1080p/60fps og det syns jaffal eg er innafor. Spørs dog om spillet i seg sjølv er verdt å kjøpe.

 

Om man ynskjer mest mulig sminke-grafikk er det ingen vei utanom PC. Her får man og muligheten til større oppløsning osv viss man tek seg råd til det.

900p på ps4 og 720p på xbone. Standarden for Dice.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-hands-on-with-battlefield-1-on-console

 

 

Yepp, du har rett. Da er det bare PC versjonen som når opp.

Lenke til kommentar

Personlig klarer jeg ikke begripe at folk er så opphengt i grafikk. Man snevrer jo inn opplevelsene veldig hvis grafikk er det viktigste. Hvis man irriterer seg over små grafiske detaljer så har det gått for langt.

 

Gameplay må jo være det viktigste, så betyr grafikk kanskje de siste 5-10%.Et bra spill er bra, uavhengig av grafikken.

 

Er grafikk så sinnsykt viktig, så se på film.

 

En snevrer inn opplevelsen og ikke minst hobbyen som du sier om grafikk er det eneste en bryr seg om ja. Men samtidig så kan en berike spill opplevelsen betraktelig med bra grafikk.

 

Å si som du gjør at "et bra spill er bra, uavhengig av grafikken". Er bare å fordumme diskusjonen. Et spill er bra pga flere faktorer. Et kjempe bra spill har klart å få på plass alle faktorene (om vi tenker generelt AA-AAA spill). Gameplay betyr ikke 90%. Akkurat som grafikk ikke betyr 90%. 

 

 

Om grafikk bare betyr 5-10% som du skriver. Så betyr det at du kan jo like greit spille dette.

 

 

Isteden for dette.... 

 

 

Gameplay er stort sett det samme. Men noe sier meg du vil velge BF1. Så grafikk betyr bare 5-10% sier du?  :)

 

En behøver ikke å se på en film for bra grafikk idag. Om du har lyst så kan du få bra grafikk. Alt utifra interessen og lommeboka....

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...