Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Estoc og rapiers scaler mest med dex og fungerer spesielt bra i dette spillet pga. poise.

 

det vet jeg, men de gjør så lite damage, at man må slå og slå og slå

 

Desuten er de jo låst opp så tidlig i spillet? finnes det ingen bra dex våpen man kan se frem til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var bra i Dark Souls 1 og Dark Souls 2 før en viss patch som nerfet den. Jeg ville ikke gått for en rendyrket faith-build i DS3, men det finnes mange nyttige miracles så det kan være en ide å kombinere med en mer fysisk stat som man også fokuserer på. Selvfølgelig kan man også finne våpen som scaler med faith, eller modifisere dem så de gjør det (mine våpen scaler alle med int). I dette spillet så bidrar også faith til å styrke pyromancy, så det er en mulig kombinasjon (men da må du også ha en del int).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tok en pause for å spille gjennom Uncharted 4 da det kom, så havnet litt på "etterskudd" selv om jeg begynte på release.

 

Alt i alt meget fornøyd med DS3. Jeg likte det bedre enn DS2, som var mer kvantitet enn kvalitet, og synes også det tåler sammenligning med DS1. Verdenen er kanskje ikke like elegant sammenføyd som i DS1, men designet er det ikke noe å si på, og mange av bossene her er blant de kuleste i serien. Jeg synes også det er et pluss at man ikke kunne oppgradere rustninger her, for da blir man veldig fleksibel ift å bytte rustning til forskjellige situasjoner.

 

Om jeg skal kritisere noe må det være at det er et utrolig stort utvalg av spells i dette spillet men bare et lite mindretall av dem er brukbare. Det var 2-3 spells som var de klart mest effektive mot de aller fleste av fiendene og bossene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har man runnet Dark Souls 3 etter 3 måneder. Brukte 170 timer. Med litt pvp etc. Weapon forsking osv. Waaaaay to long time sier sikkert alle. Men har hatt det utrolig gøy. What a magnificient game. Begynte på Dark Souls 2. Elsket den. 3a er bedre. From now on I am a From Soft fan.

Endret av Kwesi2
Lenke til kommentar

PvP kan man bruke mye tid på. Jeg brukte i overkant av 70 timer selv på å runde DS3, men da nesten helt uten PvP.

 

Jeg begynte på NG+ men for min del blir det fort kjedelig når alt er kjent og jeg pløyer gjennom all motstand. For meg er dette spill jeg kjører gjennom en gang og er ferdig. Bloodborne neste.

Lenke til kommentar

Kunne trengt litt hjelp her. Begynner å bli rimelig lei fiender som finner ut at de skal være superhelter, fyker av gårde med lysets hastighet fra et eller annet gjemmested jeg ikke har sjans å finne og denger meg seks, syv ganger før jeg rekker reagere. Når det er to eller tre fiender som gjør dette på en gang blir det for dumt. Har ikke sjanse til å reagere før jeg er død. Og dette er med helt vanlige fiender jeg har drept over et dusin ganger. Vanligvis er de helt enkle å drepe, men av og til virker det mer som om det er helt andre fiender, eventuelt en metode for å hindre at jeg "jusker" ved å farme de samme fiendene om og om igjen. Er det noe jeg kan gjøre for å slippe dette maset?

 

Sliter også med en liten boss, eller hva man kaller det. Er svært tidlig i spillet, klatret ned en stige og skal over noen tak. Men etter et stykke ut på taket dukker en svær fiende opp og dreper meg uten at jeg kan gjøre noe for å hindre det. Noen tips? Litt vanskelig å forklare hvor det er, men det er tidlig i Dark Souls 3. Andre område, andre Bonfire når man reiser.

Lenke til kommentar

Når det kommer til å bli overfalt av mange fiender så er det ofte en dødsdom. Det gjelder å gå forsiktig frem, være obs på bakhold (mye av dem i DS3) og lese meldingene som andre spillere har lagt igjen. Det jeg pleier å gjøre for å spille safe er å lokke en og en fiende imot meg ved å gå forsiktig fremover slik at jeg kun berører "trigger"-feltet til den ene fienden jeg vil slåss med, og sånn kan man utslette grupper uten å måtte slåss med alle på en gang. Også gjelder det selvfølgelig at man ikke blir for selvsikker bare fordi man har klarert et område før og buser fram; da går det alltid galt i DS.

 

Angående disse svarte demonene som noen zombier forvandler seg til så kan den forvandlingen stoppes ved at du dreper zombien før forvandlingen har begynt. Hvis du ikke klarer det så er disse demonene veldig svake mot ild; hvis de får ild på seg så blir de ustø og begynner å kave. Da blir de mye lettere å slåss med, selv om de nok uansett er ganske vanskelige å hanskes med tidlig i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne trengt litt hjelp her. Begynner å bli rimelig lei fiender som finner ut at de skal være superhelter, fyker av gårde med lysets hastighet fra et eller annet gjemmested jeg ikke har sjans å finne og denger meg seks, syv ganger før jeg rekker reagere. Når det er to eller tre fiender som gjør dette på en gang blir det for dumt. Har ikke sjanse til å reagere før jeg er død. Og dette er med helt vanlige fiender jeg har drept over et dusin ganger. Vanligvis er de helt enkle å drepe, men av og til virker det mer som om det er helt andre fiender, eventuelt en metode for å hindre at jeg "jusker" ved å farme de samme fiendene om og om igjen. Er det noe jeg kan gjøre for å slippe dette maset?

 

Sliter også med en liten boss, eller hva man kaller det. Er svært tidlig i spillet, klatret ned en stige og skal over noen tak. Men etter et stykke ut på taket dukker en svær fiende opp og dreper meg uten at jeg kan gjøre noe for å hindre det. Noen tips? Litt vanskelig å forklare hvor det er, men det er tidlig i Dark Souls 3. Andre område, andre Bonfire når man reiser.

 

Du må ikke drepe alt.

Lenke til kommentar

Du er tidleg i spelet og etter det du skriv å dømme ikkje så erfaren med Dark Souls-serien. Du vil få taket på det etter kvart. Dei store fiendane er vanskelege å ta. Serien er kjent for å ha vanskelege fiendar tidleg i spelet. Alt må ikkje drepast, men det er god trening om du går for det. Så lenge du kjem deg framover kan du evt. gå tilbake når du er blitt betre og sterkare.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å drepe mest mulig, rett og slett fordi man alltid trenger mer souls. Unntaket er når jeg bare vil komme meg til bossen fortest mulig; da er det bare å spurte forbi alt. Det er egentlig utrolig hvor mye man kan løpe rett forbi i dette spillet.

 

Schreiber: Et tips er å drepe sverdmannen som er utenfor Firelink Shrine. Det kan hjelpe deg med neste boss...

Lenke til kommentar

Jeg pleier å drepe mest mulig, rett og slett fordi man alltid trenger mer souls. Unntaket er når jeg bare vil komme meg til bossen fortest mulig; da er det bare å spurte forbi alt. Det er egentlig utrolig hvor mye man kan løpe rett forbi i dette spillet.

 

Schreiber: Et tips er å drepe sverdmannen som er utenfor Firelink Shrine. Det kan hjelpe deg med neste boss...

 

nei  det er ett dårlig tips.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...