Gå til innhold

Metal Gear Solid - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, MGS3 er forhistorien til hele greia, med Big Boss. Om det er viktig eller ikke kommer vel helt an på om du er interessert i forhistorien eller ikke.

 

@JT_NIKO: Ja, opprinnelig var det sagt 2010, men sånne utgivelsesplaner blir flyttet hele tiden. Nå er det sagt 2011, og grunnen til at det sto 480 dager på den siden du nevnte, er enkelt og greit bare fordi det er så lenge det er igjen før 2011 er slutt. Altså vil spillet ha kommet ut INNEN de neste 480-something dagene.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Vel, MGS3 er forhistorien til hele greia, med Big Boss. Om det er viktig eller ikke kommer vel helt an på om du er interessert i forhistorien eller ikke.

 

@JT_NIKO: Ja, opprinnelig var det sagt 2010, men sånne utgivelsesplaner blir flyttet hele tiden. Nå er det sagt 2011, og grunnen til at det sto 480 dager på den siden du nevnte, er enkelt og greit bare fordi det er så lenge det er igjen før 2011 er slutt. Altså vil spillet ha kommet ut INNEN de neste 480-something dagene.

Ok. Tenkte litt på om det kunne være det etter jeg hadde postet det nå. Takk for svaret :p

Lenke til kommentar

Vel, MGS3 er forhistorien til hele greia, med Big Boss. Om det er viktig eller ikke kommer vel helt an på om du er interessert i forhistorien eller ikke.

 

 

Eg gav opp Snake Eater ved første spilling, og hadde utrolig vansker med å plukke det opp igjen. Det hjalp jo heller ikkje på at "alle" sa at man ikkje trengte å spille dette for å nyte MGS4(dette var før lansering) Men eg endte opp med å spille igjennom spillet etter at eg skaffet med samleboksen med MGS1-3 fra VGP. Og ved endt MGS4 gjennomgang angret eg definitivt ikkje på at eg tok meg tid til å fullføre Snake Eater :)

 

Den første verjonen har jo helt håpløs kameraføring også, i samleboks versjonen var dette fikset på og det hjalp jo en del.

Lenke til kommentar

Siden Rising ikke kommer før til neste år tenkte jeg litt på å muligens kjøpe MGS Portable Ops eller noe sånt. Men er det noe bra? Også er jeg litt bekymra for hvordan det er å styre personen kamera o.l på PSP. Peace Walker skal jeg nok ikke kjøpe, grunnet at man ikke kan aime i First-Person, og det er dyrere en Portable Ops. Men så noen som har Portable Ops? Og hva syntes dere om det?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
Den første verjonen har jo helt håpløs kameraføring også, i samleboks versjonen var dette fikset på og det hjalp jo en del.

Så sannelig. Verste kameraet jeg har opplevd i noe spill, noen gang :p Umulig å få et overblikk av annet enn bakken. I subsistance var det bra.

 

Skal absolutt ha MGS HD collection :D Can't wait!!

Lenke til kommentar

Alle PSP spill som prøver å simulere en lignende kamerakontroll som en får med to analogspaker har sine problemer, men Portable Ops synes jeg faktisk er et bra spill pga. den åpne oppdragstrukturen.

 

Problemet med mange av spillene i hovedserien er at en egentlig ikke har muligheten til å utnytte de grunnleggende gameplayelementene mer enn i en brøkdel av spillet. Særlig er dette et problem i MGS4 der en etter andre act aldri får lov til å snike seg skikkelig. Først er det den halvhjerta forkledningssekvensen i begynnelsen av tredje act, så skal en snike seg forbi roboter i 4 fjerde act, før en igjen får en ørliten mer eller mindre normal snikesekvens i 5. act. Ellers er det kun action, bosser og kuttscener(masse kuttscener). I portable ops derimot har en muligheten til å snike seg fram, teste forskjellige strategier og bruke hele utvalget av våpen, CQC osv. mer eller mindre hele tiden. Ikke noe ekstra kluss.

 

Som en helhetlig pakke kan ikke spillet måle seg med MGS1-3, men når jeg bare har lyst til å bruke de grunnleggende spillelementene er Portable ops blant de beste alternativene.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Jeg er enig i flere av dere her, tenkte på å kjøpe Portable Ops, så jeg prøvde demoen. Og grunnen til at jeg ikke kjøpte det var jeg syntes det rett og slett var UMULIG å bruke kontrollsystemet de hadde satt opp. Kan hende at andre klarte å bruke det eller å vende seg til det, men jeg syntes det var så vanskelig å aime osv, tok bare mye ekstra tid.

 

 

EDIT: Oi, post nr. 1000 :w00t:

Endret av PrideCake
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig synes jeg kanskje gameplayet er MGS sitt svakeste punkt og at det er helt greit at det er mye fokus på eksposisjonen. Stealth-delen fungerer som regel bra og jeg koser meg når jeg sniker meg rundt, men actionkontrollene synes jeg alltid er vært knotete og det var nesten verre enn noen gang i MGS4. I Portable Ops fungerte ikke snikingen for meg pga. den dårlige sikten og storyen interesserte meg heller ikke, så det spillet satt ikke lenge i PSPen.

Lenke til kommentar

Denne posten har nok dødd litt ut, men vil bringe den opp igjen, nå som Metal Gear Solid HD Collection kommer ut :) Noen som skal ha ? :D

 

Og en ting til: Noen som har hørt noe om release-dato på Metal Gear: Rising?

 

Skal selvfølgelig ha denne pakken, kjøpes nok 99% sikkert på PS3 med mindre det viser seg at 360 utgaven på mirakuløst vis er bedre :p Føler spillene hører hjemme på Sony maskinene.

 

Rising, ser 100% jalla ut etter min mening. Selve sjangeren er jeg ingen fan av, og å blande MG bort noe slikt ser helt merkelig ut. Men for all del, det kan sikkert fungere som ett isolert spill utenfor serien.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Skal selvfølgelig ha denne pakken, kjøpes nok 99% sikkert på PS3 med mindre det viser seg at 360 utgaven på mirakuløst vis er bedre :p Føler spillene hører hjemme på Sony maskinene.

 

Rising, ser 100% jalla ut etter min mening. Selve sjangeren er jeg ingen fan av, og å blande MG bort noe slikt ser helt merkelig ut. Men for all del, det kan sikkert fungere som ett isolert spill utenfor serien.

Jepp, det er kanskje godt at det er satt som et spill utenfor serien, først virket det jo som at det skulle være neste spill i serien, men så ga de prosjektet videre til en annen spillutvikler om jeg ikke tar helt feil?

Lenke til kommentar

Denne posten har nok dødd litt ut, men vil bringe den opp igjen, nå som Metal Gear Solid HD Collection kommer ut :) Noen som skal ha ? :D

 

Og en ting til: Noen som har hørt noe om release-dato på Metal Gear: Rising?

 

Har hatt min MGS Collection (PS3) siden desember 2011. Spiller Snake Eater i disse dager :)

Høh? Åssen? Det har ikke kommet i norske butikker enda? Bestilt fra et sted du eller?

 

Forresten, jeg har MGS: Substance her, men får ikke spilt det, tror det er fordi det 32bit versjon eller noe sånt, noen som vet hva jeg kan gjøre? Eller må jeg spille på en "dårligere" pc, f.eks min bærbare maskin med Vista, vil det funke på den kanskje?

Endret av PrideCake
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...