Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

White Nokia Lumia 800 available this February.

 

http://press.nokia.com/2012/02/06/white-nokia-lumia-800-available-this-february/

 

:)

 

Den var stilig!

 

Heldigvis kan man bytte farge på mobilen, dersom man blir lei av den man har. Silikonskinnene (i alle fall slik som det som følger med) finnes i flere farger, og dekker hele telefonen, med unntak av høyttalergrillen og feltet rundt usb-kontakt og hodetelefonkontakt.

 

Jeg har den svarte utgaven, så dersom jeg vil gå for en annen farge, ser det lyst ut. En annen sak er det dersom man f.eks har en magentarød Lumia og vil ha på et cyanblått skin. Da vil den røde fargen vise gjennom de nevnte åpningene. Det blir vel en viss Moods of Norway-faktor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteriet mitt er mye bedre etter oppdateringen, ser det i alle fall ut til. Jeg resatte mobilen etter installert oppdatering though. Skummelt å se at alle apps jeg hadde kjøpt hadde en "Buy" knapp på market, helt til jeg forstod at når man trykker "Buy" oppdager market at man har kjøpt det tidligere og gir deg valget å installere. :)

 

Godt å høre :)

 

Har tenkt å oppdatere straks en ny oppdatering foreligger. Skal da ta sikkerhetskopi av telefonen med Windows Phone 7 Connector, som jeg bruker på Mac.

 

Noen som vet om sikkerhetskopieringen med ovennevnte program også tar kopi av samtalelogg, meldinger og bokmerker?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har hatt min sorte Nokia Lumia 800 en ukes tid nå og er stort sett veldig fornøyd.

 

Dog er det en ting som irriterer grenseløst som jeg ikke har funnet noen løsning på.

 

Hvis jeg skriver hei retter telefonen dette til hdi av en eller annen merkelig grunn. Jeg har kun norsk språk valgt i ordlisten, og jeg har forsøkt å merke hei, trykke på +hei i listen over ord for å legge dette ordet til i ordlisten. Allikevel retter telefonen hei til hdi neste gang. Hei dukker ikke en gang opp som ordforslag.

 

Flere med samme problem som meg ? Evt noen som har en løsning på dette ?

 

Jeg har OS versjon 7.10.8107.79 og firmware versjon 1600.2483.8107.11501. Begge oppdatert i følge telefonen selv.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har hatt min sorte Nokia Lumia 800 en ukes tid nå og er stort sett veldig fornøyd.

 

Dog er det en ting som irriterer grenseløst som jeg ikke har funnet noen løsning på.

 

Hvis jeg skriver hei retter telefonen dette til hdi av en eller annen merkelig grunn. Jeg har kun norsk språk valgt i ordlisten, og jeg har forsøkt å merke hei, trykke på +hei i listen over ord for å legge dette ordet til i ordlisten. Allikevel retter telefonen hei til hdi neste gang. Hei dukker ikke en gang opp som ordforslag.

 

Flere med samme problem som meg ? Evt noen som har en løsning på dette ?

 

Jeg har OS versjon 7.10.8107.79 og firmware versjon 1600.2483.8107.11501. Begge oppdatert i følge telefonen selv.

 

Du er ikke den eneste. Ordlisten er litt rar til tider. Det fikser du enkelt ved å slå av automatisk retting av ord. Du beholder selvsagt valgmulighetene for ord osv. Du finner det under innstillinger som omhandler tastatur og språk.

Lenke til kommentar

Har samme problemet. Funker med en gang jeg har lagt det til, men avslutter meldingsappen - så er det back to scratch.

 

Samme her. Slo like godt av hele greia. Det samme gjorde jeg på iPhone i sin tid.

 

Ellers synes jeg tastaturet er litt lite, men det er mer presist enn størrelsen skulle tilsi. Man kan holde nede taster og få bokstaver med aksenter. Det er bra!

 

Savner likevel tastaturet og ordboka til Android, men ingen mobiler er perfekte :)

Lenke til kommentar

Har samme problemet. Funker med en gang jeg har lagt det til, men avslutter meldingsappen - så er det back to scratch.

 

Samme her. Slo like godt av hele greia. Det samme gjorde jeg på iPhone i sin tid.

 

Ellers synes jeg tastaturet er litt lite, men det er mer presist enn størrelsen skulle tilsi. Man kan holde nede taster og få bokstaver med aksenter. Det er bra!

 

Savner likevel tastaturet og ordboka til Android, men ingen mobiler er perfekte :)

 

Jeg synes WP tastaturet satt opp mot orginaltastaturet til Android er way bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Investerte i Nokia Play 360 Wireless Speaker i dag.

 

Hadde lest tester av dem, og de så greie ut. Styrken til høyttaleren er at den:

 

- er relativt liten, men stor nok til at den kan gi greit med bass.

- Har innebyhhet, oppladbaret batteri, som gir full plasseringsfrihet.

- Ser pen ut. Fås i flere farger. Høyttalergrillen rundt er pyyt. Høyttaleren er plassert på

toppen og dekket av stoff.

- Kan bruke både strøm via USB, Bluetooth og 3,5 mm kabel.

- USB-vegglader og 3,5 mm lydkabel følger med.

- Den kan aktiveres med NFC. Denne teknologien er ennå lite utbredt, men kommer.

 

Tilkoblingen gikk flint, og vips var jeg oppe å gå. Bassen var ikke noe å hoppe i taket av, men, da jeg skiftet fra Lumia 800 til en HTC Sensation med equalizer og mer bass, ble det bra. Alt høyttalerens størrelse tatt i betraktning. Her kan man gi og ta litt ut fra høyttalerens plassering.

 

Jeg er fornøyd med produktet. Kjøpte like godt to, men har ennå ikke prøvd begge. Da blir det stereo, eller at jeg f.eks kan ha en på soverommet og en på kjøkkenet eller... ja mulighetene er mange. Hadde avtale med butikken om at jeg kunne levere tilbake dersom ikke fornøyd, men retur er ikke aktuelt.

 

Negativt? Ikke mye. Hender av og til at den misser på en tone. Altså at lyden henger brøkdelen av et sekund, med høyttalerne plassert ca 1 m fra telefonen. Jeg vet ikke om man kan forvente det, for jeg har ikke brukt bluetooth-lydutstyr før.

 

Har i tillegg bestilt Nokia Bluetooth-headset BH-220 og Nokia Purity stereoheadset av Monster. Begge er i blått. Bestilte på nettet, på Spaceworld.no . Gleder meg til de kommer!!

 

Høyttalerne kjøpte jeg i butikk, på Expert, for de hadde de ikke disse på Spaceworld.no eller i Spaceworldbutikkene i Haugesund.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

bla bla bla ordliste problemer

 

Du er ikke den eneste. Ordlisten er litt rar til tider. Det fikser du enkelt ved å slå av automatisk retting av ord. Du beholder selvsagt valgmulighetene for ord osv. Du finner det under innstillinger som omhandler tastatur og språk.

 

Takker for tipset. Var ikke i tankene engang at man kunne slå av dette.

 

Har for øvrig fått tilbakemelding fra Nokia Care vedrørende problemet. De har testet dette selv og konkludert med at de vil ta dette videre med deres utviklere.

 

Ikke at jeg ser for meg dette omtalt i releasenotes ved neste oppdatering, men det er lov å håpe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er WP7 eller Nokia som er skyld i en svett ordbok/autokorrektur vet jeg ikke, men samtlige av mine tidligere erfaringer med Nokia er at ordboken SUGER :p F.eks så måtte jeg alltid legge inn ordet "grille" støtt og stadig på mine gamle N telefoner. Noen modeller godtok det og lagret det, noen tok det kun i perioder før det ble borte (!) mens andre nektet å lagre det i det hele tatt.

 

Skal forøvrig hente en 800 Black på posten senere i dag, bare synd at jeg hadde glemt at jeg kastet micro-simet mit og bestilte nytt siden min nåværende HTC Sensation ikke taklet microsimet (selv om det satt i brakett) så derfor må jeg vente til over helgen før jeg får brukte den. Meh.

Lenke til kommentar

Om det er WP7 eller Nokia som er skyld i en svett ordbok/autokorrektur vet jeg ikke, men samtlige av mine tidligere erfaringer med Nokia er at ordboken SUGER :p F.eks så måtte jeg alltid legge inn ordet "grille" støtt og stadig på mine gamle N telefoner. Noen modeller godtok det og lagret det, noen tok det kun i perioder før det ble borte (!) mens andre nektet å lagre det i det hele tatt.

 

Skal forøvrig hente en 800 Black på posten senere i dag, bare synd at jeg hadde glemt at jeg kastet micro-simet mit og bestilte nytt siden min nåværende HTC Sensation ikke taklet microsimet (selv om det satt i brakett) så derfor må jeg vente til over helgen før jeg får brukte den. Meh.

 

Nei, du må nødvendigvis ikke det om du har et vanlig sim. Det er latterlig enkelt å bare klippe til. Finn et bilde på nett, mål litt i microsim holderen til telefonen og klipp deg sakte innover mens du måler til.

 

Har gjort det på 2 Lumia i det siste. Funker fjell :p

Lenke til kommentar

Min Lumia driver nå å legger inn siste oppdatering. Den har stått på steg 6 av 10 temmelig lenge nå ("starter telefonen på nytt"). Hvor lang tid tok dette for dere?

 

EDIT: Er muligens ikke siste oppdatering. Stod ingenting om batterifiks. Fikk nettopp telefonen.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...