Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

 

 

Tror Martinair kun er en sammarbedispartner til klm og ikke et datterselskap. Har fløyet Martinair på klm-billetter så de flyr vel "operated by...". De hadde ihvertfall hyggelig personale og god service... Noe det er en stund siden jeg har kunnet si om SAS. Greit nok at det er dårlig på økonomi, men på business synes jeg de burde skjerpe seg. Når det gjelder frequent-flyer er jeg kun grunnmedlem hos Star Alliance, da jeg som regel flyr på pappas tilsynelatende uttømmelige bonuspoengkonto. Derfor har jeg ordnet meg et dinerskort for de tilfellene hvor jeg ikke flyr business eller first. Under håpløse flyplasser kan vel også kastrup få en plass... Ganske masete med dårlig tid til neste fly når du lander ytterst på A og skal videre fra ytterst på C.

5925264[/snapback]

Kastrup er håpløs. Samme er SAS_loungen. Dog, de gjør det de skal, men er som å snakke til roboter.

 

Martinair er vel ihvertfall i sammarbeid med KLM. Mener at det var noe med at eierskapet delvis var det samme - og såvidt jeg kan se av martinaris hjemmeside ble sammarbeidet delvis stoppet av EUs konkurranse-myndigheter. Ihvertfall har jeg oppfattet Martinair som et fullserviceselskap som konkurrerer mer på service og denslags, enn pris. Flyene til Florida gikk alltid vidre til Sør-Amerika, så de var alltid fulle av Sør-Amerikanere. I dag er det visst blitt for vanskelig (Og det sier jeg overhodet ikke noe på - TSA er vanskelige!) å skulle fly via USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ah! Korrekt! Er det ikke 100 kundene som reiser oftest i løpet av 3 år (eller var det 5?) som får det?

5925489[/snapback]

Innnbilte meg det var 200, men er noe i den duren.

5925552[/snapback]

Googlet litt og for å få EB*P må man være blant de kundene som generer mest. Dvs. at du må ha mange full-flex C-class billetter i løpet av en viss periode. Det er ingen "poenggrense", for så si det slik, men du bør ha rundt 250.000 - 300.000 pr. år.

 

EB*P har en del koselige goder, som f.eks. kaste vekk andre (selv EB*G) fra sine seter. :)

Lenke til kommentar

Selv benytter jeg meg oftest av svært så eksklusive biletter, nemlig "Crew". På den måten får jeg 99% av gangene jeg flyr, sitte i cockpit, hvor man har best utsikt, og de hyggeligste "medreisende".

 

Mitt favorittselskap må nok være Aleks_r Airlines, flyr kun ett fly (L23) og kun dit der hvor nesa peker. Det er også bare plass til en passasjer.

Lenke til kommentar
Ah! Korrekt! Er det ikke 100 kundene som reiser oftest i løpet av 3 år (eller var det 5?) som får det?

5925489[/snapback]

Innnbilte meg det var 200, men er noe i den duren.

5925552[/snapback]

 

Synes å huske det var det jeg leste i dn ja...

 

Edit: Artikkelen jeg leste om det: Link

Endret av Hefla
Lenke til kommentar
Ah! Korrekt! Er det ikke 100 kundene som reiser oftest i løpet av 3 år (eller var det 5?) som får det?

5925489[/snapback]

Innnbilte meg det var 200, men er noe i den duren.

5925552[/snapback]

 

Synes å huske det var det jeg leste i dn ja...

5925839[/snapback]

Fant litt mer info, er visst satt en maks-grense på 900 -- worldwide limit. Alle EB*P medlemmer skal også plukkes ut for hånd og godkjennes av CEO. Videre heter det at "The Pandion membership is not a fourth level in SAS EuroBonus program. The definition is EuroBonus Gold member with Pandion status."

Lenke til kommentar
Fant litt mer info, er visst satt en maks-grense på 900 -- worldwide limit. Alle EB*P medlemmer skal også plukkes ut for hånd og godkjennes av CEO. Videre heter det at "The Pandion membership is not a fourth level in SAS EuroBonus program. The definition is EuroBonus Gold member with Pandion status."

5925855[/snapback]

Nettopp. Det er vel heller ikke spesielle poenggrenser - det er vel rett og slett at du reiser mye og er god kunde av SAS. Min kjære pappa har ihvertfall _hatt_ et slikt kort - men jeg er usikker på om han fortsatt har, etter at han har tatt en del "jobber" for konsernet. Dog er vi sterke motstandere av Service-ticket-greiene flyselskapsansatte kan få - ufleksibel dritt du kan risikere å bli kastet av opprinnelige flyet for å dreetter fly omveier som ikke ligner grisen... Nei, skal man først fly billig kan man likegjerne fly Norwegian eller andre lavkostselskaper. Servicen på SAS, og særlig SAS Braathens er jo blitt tilsvarende lavprisselskapenes(dog hjelper det godt å ha med pappa)...

Lenke til kommentar

Jeg reiser veldig ofte med fly, spesielt til USA. SAS har aldri vært valget mitt, pga servicen. Valget har generelt falt på KLM, Air France og Lufthansa når jeg er ute å reiser. Så jeg vurderer å starte opp med frequent flyer-program, men er veldig usikker på hvilken. Har vurdert Flying Blue (Air France & KLM), men Lufthansa Miles & More er også å foretrekke pga Star Alliance.

 

Noen som kan komme med innspill på fordeler og benefits på hvilken FF program jeg bør velge? :)

Lenke til kommentar
Jeg reiser veldig ofte med fly, spesielt til USA. SAS har aldri vært valget mitt, pga servicen. Valget har generelt falt på KLM, Air France og Lufthansa når jeg er ute å reiser. Så jeg vurderer å starte opp med frequent flyer-program, men er veldig usikker på hvilken. Har vurdert Flying Blue (Air France & KLM), men Lufthansa Miles & More er også å foretrekke pga Star Alliance.

 

Noen som kan komme med innspill på fordeler og benefits på hvilken FF program jeg bør velge?  :)

5926041[/snapback]

Begge to - i såfall blir du jo godt dekket! :)

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Jeg reiser veldig ofte med fly, spesielt til USA. SAS har aldri vært valget mitt, pga servicen. Valget har generelt falt på KLM, Air France og Lufthansa når jeg er ute å reiser. Så jeg vurderer å starte opp med frequent flyer-program, men er veldig usikker på hvilken. Har vurdert Flying Blue (Air France & KLM), men Lufthansa Miles & More er også å foretrekke pga Star Alliance.

 

Noen som kan komme med innspill på fordeler og benefits på hvilken FF program jeg bør velge?  :)

5926041[/snapback]

Begge to - i såfall blir du jo godt dekket! :)

5926047[/snapback]

Helt riktig.

 

Skaff deg et kort hos Sky Team (som vil dekke AF og KL/NW) og et for Star Alliance (som da dekker LH og SK). Det er alltid praktisk å ha et kort i begge "de store" -- sannsynligheten er stor for at du klarer deg livet ut kun med to kort. Jeg er selv sølvkunde i begge (ofret gull i Star Alliance for å bli sølv i Sky Team), noe som er ganske lurt med tanke på oppgraderinger -- ikke bare flyseter, men også hotellrom o.l. Ikke glem heller at *S eller *G status hos SK gjelder også hos bl.a. UA, som er, by far, mye bedre enn SK.

Lenke til kommentar
Da går jeg for begge to. Forøvig foretrekker jeg Schiphol i Amsterdam fremfor Charles de Gaulle i Paris. Schiphol er i en klasse for seg selv når det kommer til gate-bruk, spisesteder, tax'free og best av seg selv: spotting av fly.

5926072[/snapback]

Enig med du (og uenig med Joachim, hihi). Den beste huben i Europa er etter min mening AMS og kanskje også LHR. Jeg klarer også CPH (om jeg må) -- FRA og CDG hater jeg intenst.

Lenke til kommentar
Husker jeg ble ganske fasinert av pandion da jeg leste Wonderboy...

5925881[/snapback]

Spesielt morsomt er det når han beskriver ting fra Schibsted-bygget. Kjenner meg litt igjen, ja. :)

5925911[/snapback]

 

Henrik Langeland jobbet vel der så vidt jeg husker?

5926080[/snapback]

Jepp, han var Schibsted-trainee i konsernet før han skrev boken. Om alt går etter planen er også jeg trainee om ikke så alt for lenge. :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...