Gå til innhold

One Call utvider Folkepakka


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg beholder nok mitt Faktura abonnementet også. Men hvor lenge kan vi det, før vi blir tvunget til å finne noe nytt? Jeg har alltid brukt mobilen lite (60 sms, 5 MMS, og kanskje 100 min ringe tid). Det jeg bruker mest er kommunikasjon gjennom nettet (Skype etc.) der jeg vanligvis har ca. 300 MB i måneden. Et rimelig abonnement for oss med slik bruksmønster hadde vært fint.

Lenke til kommentar

Jeg beholder nok mitt Faktura abonnementet også. Men hvor lenge kan vi det, før vi blir tvunget til å finne noe nytt? Jeg har alltid brukt mobilen lite (60 sms, 5 MMS, og kanskje 100 min ringe tid). Det jeg bruker mest er kommunikasjon gjennom nettet (Skype etc.) der jeg vanligvis har ca. 300 MB i måneden. Et rimelig abonnement for oss med slik bruksmønster hadde vært fint.

 

Talkmore Link med datapakken Ekstra Data 500 dekker behovet ditt for rundt 150 kroner per måned:

 

http://ringepriser.mobilen.no/calculate/samtaler_eget/20/tid_eget/40/samtaler_andre/15/tid_andre/30/samtaler_fast/15/tid_fast/30/sms/60/mms/0/data_mb/300/data_dager/30/typer/abonnement%20kontant%20bedrift/operatorer/

 

Men enig i at det er litt tynt med gode alternativer for de som bruker mobilen "lite" nå som Mobil Faktura også forsvinner...

 

Lenke til kommentar

Takk og pris at jeg får behold Faktura. Erstattningen høres dyrere ut!

 

Det kommer helt an på forbruket ditt - eksempelet i forumtråden inkluderer en datapakke på 500 MB per måned. Men det er klart at Mobil Faktura var billigst for mange av de som bruker mobilen lite.

 

Har vel en månedspris på 20-35,- i mnd. der meste er oppstartsavgift og spesialnumre.

Lenke til kommentar

nå som jeg akkurat hadde tenkt til å skaffe meg faktura abbonement, ettersom det er mye billigere for meg som bruker telefonen lite.

 

ifølge ringepriser så må jeg bruke dobbelt så mye penger på neste billigste alternativ istedenfor faktura.

Endret av Robot92
Lenke til kommentar

Jeg mottok nettopp en e-post fra OneCall ang. Faktura. De beholder navnet, men har en månedsavgift på 50 kr. Det forblir samme abonnementet, men med 50 MB inkludert (eller 50 sms ekstra i mnd om du velger dette).

 

Kjære Faktura-kunde, mobilnummer xxxxxxxxx.

I april 2007 lanserte One Call som aller første operatør "Gratis mobiltelefoni" i Norge. Vi kalte abonnementet Faktura og utvidet det etter hvert til å inkludere 120 ringeminutter og 90 SMS for kroner null. Det ble naturligvis et veldig populært produkt, og flere av konkurrentene våre kom etter med sine kopier.

Nå, fem år senere, er mye forandret. EU/EØS har innført omfattende prisreguleringer, mobildata brukes nå daglig, telefonene er avanserte og vi betaler betydelig mer enn forventet for å leie plass i Telenors mobilnett over hele Norge. Våre konkurrenter har avviklet sine Faktura-kopier og One Call har holdt ut lengst av alle.

For å kunne opprettholde markedets beste tilbud til våre eksisterende Faktura-kunder, må vi nå gjennomføre en mindre justering av produktet: Vi innfører fra og med 1. juni i år en fast månedsbetaling på kr 49,- og utvider samtidig Fakturaabonnementet til også å inkludere 50 MB mobildata. - Alternativt 50 ekstra SMS, etter ditt eget valg.

Alle som er Faktura-kunder i dag blir alene om dette tilbudet. Fra og med nå er Faktura ikke lenger i salg, og man kan heller ikke endre fra et annet One Call-abonnement til Faktura.

Faktura fra og med 1. juni 2012:

Oppstartsavgift og alle andre priser forblir uendret.

• Du får automatisk Faktura med 50 MB Data

• Du kan velge det andre alternativet, Faktura med 50 ekstra SMS ved å sende en tekstmelding med kodeordet SMS til 04300.

Husk å velge før 1. juni, dersom du vil ha SMS i stedet for data.

Fremtidig kan du bytte mellom alternativene på Mine sider. Ditt mobilnummer er ditt brukernavn ved innlogging.

Jeg håper du vil fortsette å være kunde hos oss og at du trives med "nye" Faktura. Skulle du nå velge å ikke følge oss videre, informerer jeg om at det ikke er bindingstid på Faktura og at du vederlagsfritt kan avslutte kundeforholdet ved å kontakte vår kundeservice. Vil du ta med nummeret ditt til en annen operatør, kontakter du den operatøren direkte.

Bruker du mer enn hva du får i det nye Faktura, bør du ta en titt på våre pakkeabonnement. Her får du blant annet større mengder forbruk inkludert, også ved trafikk til våre nordiske naboland. Du får SMS-varsel når du bruker ut over det inkluderte forbruket og har full kontroll på kostnadene.

- Valget er ditt. Har du spørsmål eller trenger hjelp, når du kundeservice enklest på tlf 04300 eller [email protected].

Vennlig hilsen

Øistein Eriksen

Sjef i One Call

Endret av Noxe
Lenke til kommentar
Kjære Faktura-kunde

 

For å kunne opprettholde markedets beste tilbud til våre eksisterende Faktura-kunder, må vi nå gjennomføre en mindre justering av produktet: Vi innfører fra og med 1. juni i år en fast månedsbetaling på kr 49,-

Vennlig hilsen

Øistein Eriksen

Sjef i One Call

 

ARGH, det betyr for min del at jeg må betale mer i mnd enn jeg nå gjør i året :(

 

Nærmeste alternativet jeg har funnet via ringepriser er chilimobil kontroll.

Lenke til kommentar

Ringepriser viser feil for Chili Kontroll. Man må nemlig bruke minst 200 kr. pr. måned med det. Hvis man bruker mindre enn 200 kr. overføres overskytende til neste mnd. Dumt abb. hvis man gjennomsnittlig bruker under 200 kr. pr. mnd...

 

Ville heller prøvd meg på det vanlige kontantkortet til Chili. 500 kr. gratis på kontantkortet hvis man porterer fra en annen operatør.

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

ja greit med den one call at man må betale 49 kroner i måneden, men litt kjipt at hvis jeg hadde kjøpt faktura før den forsvant så hadde jeg betalt rundt 10 kroner måneden. nå må jeg betale 49. så litt usikker om jeg gidder å bytte til one call eller hva jeg skal.

Lenke til kommentar

ja greit med den one call at man må betale 49 kroner i måneden, men litt kjipt at hvis jeg hadde kjøpt faktura før den forsvant så hadde jeg betalt rundt 10 kroner måneden. nå må jeg betale 49. så litt usikker om jeg gidder å bytte til one call eller hva jeg skal.

 

Det hadde ikke hjulpet å kjøpe faktura før den forsvant. Alle som i dag har faktura må betale 49 pr. mnd. fra 1. juni. Man får enten 50 MB ekstra eller 50 SMS for de 49 kronene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...