Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

7d24607fbe4a9ed6db267e972ff0bf749d7073ba_large.jpg

 

Bare lurte på om det er noen andre her inne som forsatt spiller EVE Online?

Har selv nettopp begynt og tror det hadde vært litt gøyere hvis jeg hadde mulighet å spille med noen andre som kanskje kan gi meg råd og slikt om spillet.

 

EVEMon is a lightweight, easy-to-use standalone Windows application designed to assist you in keeping track of your EVE Online character progression. You can view your current skills and attributes, what you're currently training, and your ISK balance. EVEMon can track multiple characters across multiple accounts, so all your alts can be monitored through the same, simple interface.

Link: EVE-Mon

 

 

Forklaring på High and Low sec i EVE.

 

Det er tre typer space det snakkes om i Eve...

 

High-sec: 1.0 -&--#62; 0.5

Her er du forholdsvis trygg. Concord vil komme til unnsetning hvis du blir angrepet av andre spillere.

 

Low-sec: 0.4 -&--#62; 0.1

Her vil Concord ikke beskytte deg, men ved hver gate er det satt opp gateguns som vil skyte på den som angriper først. Aldri dra til low-sec uten å være klar for det!

 

0.0:

Her er det ingen regler, men kan være lurt og finne ut hvem som har Sovereignty i systemet. De fleste 0.0 alliancer er såkalt NBSI (Not Blue; Shoot It). Det vil si at du i de fleste tilfeller vil bli drept tongue.gif

 

 

Jeg driver selv med PvP i high-sec, og er hele tiden i krig med noen av de store alliansene. Fryktelig gøy, og jeg vil anbefale alle og starte med PvP så fort så mulig. Selv en T1 frigate med en Warp Disruptor er nyttige i kamper!

 

 

 

Nyttige linker/info:

www.eve-agents.com

http://www.eve-online.no/forum/

EVE New Citizens Q&A

http://www.eveonline.com/careerguide

 

Chatte kanalar:

Norwegian

Norge.no

 

Vidoer:

YouTube #2

Ugluuk`s nyeste video

http://triumvirate-alliance.com/?a=kill_de...p;kll_id=540808

http://triumvirate-alliance.com/?a=kill_de...p;kll_id=246380

http://triumvirate-alliance.com/?a=kill_re...p;kll_id=246380

http://dl.eve-files...._Triolation.mkv

http://dl.eve-files....Unbreakable.wmv

EVE Online - This is war

 

 

Hei, litt sent svar, men er jo en EVE Online topic, så må jo replye da :thumbup: .

 

Jeg har spillt EVE Online siden Februar-Mars 2004, så er noen år inni spillet nå.

 

Mitt ingame navn er da NightmareX, og kan MYE on PVP og Piracy, så har du noen spørsmål om det, så kan du bare spørre etter meg i Norwegian kanalen ingame. Så skal jeg svare på det jeg kan hvis du har noen spørsmål.

 

Ellers så er jeg i et konge bra PVP corp, det heter Quam Singulari og er i alliansen Triumvirate. Alliansen har ca 1300-1400 members nå, så er ikke for liten og heller ikke for stor for meg.

 

Var nylig noe tull og tøys i alliansen, så ca 250-300 stk forlot alliansen. Men problemene er nå i orden.

 

Og selvfølgelig, for å friste flere nye spillere til å starte med EVE Online, så vil jeg linke til noen veldig gode EVE Online filmer.

 

Ok, la oss starte med en film som er laget av en corp member som er i samme corp som jeg er i. Er mye capital skip i denne filmen, er også mange Motherships her.

 

Judgement Day

 

Denne filmen her er i fra en allianse som heter Mercenary Coalition. Dette er ikke en PVP film, er mere en 'Show Off' film :yes: . Men den er ganske kul da.

 

Tortuga - Lacrimosa

 

Denne filmen her er også i fra Mercenary Coalition, er samme type film som den over, men er litt annerledes da.

 

This Is EVE II

 

Dette er en mere propaganda film i fra alliansen Band of Brothers, men den er veldig bra. Han som har laget filmen er bare 16 år gammel smile.gif .

 

Relentless

 

Dette er en eye-candy film i fra EVE. Jeg liker denne veldig godt da, selv om det bare er med den gamle grafikken.

 

Just EVE Phase #3

 

Her er en film i fra det corp'et jeg var i før jeg joinet det corp'et jeg er i nå, her er det MYE PVP fights. Og legg merke til på første kampen i filmen, så ser du nede til høyre side, hvor gang listen er, og der kan du se mitt navn NightmareX der :new_woot: . Lagget som fy for meg, men jeg fikk meg en del kills der ja.

 

Damige Control II

 

Her har du enda en film som jeg synes er meget bra laget, det er en film i fra et corp som jeg ikke tror er aktive i dag. Men er også en Eye-candy film.

 

Coreli - The Exiled

 

Og ikke minst, så må vi ikke glemme den offisielle Trinity traileren til EVE.

 

EVE Online Trinity Trailer (1920x1080)

 

Noen av filmene kan være ganske store, altså dem kan ta en del MB.

 

Men jeg håper du liker filmene, for dem viser en god del av hvorden EVE er.

 

Hilsen Terminator 3 / NightmareX

 

Ahahah glemte å si at jeg og over 100 andre ble doomsday'et i går av Morsus Mihi sin Titan.

 

Du kan se alle killene Morsus Mihi fikk HER.

 

Du finner navnet mitt som er NightmareX lengere ned på listen, jeg er da i en Tempest.

 

Så var ikke akkurat en god dag for oss i går hehe laugh.gif .

 

Ble også podded, så noen heldige jævler fikk min bounty på 35.1 mill isk :whistle: , så noen ble litt rikere i går.

 

Heisann igjen.

 

Jeg må bare si i fra at jeg har laget en flash web side som er litt om meg og byen jeg bor i, men er for det meste om EVE Online.

 

Jeg har en topic om siden på EVE forumet, og den kan du se her.

 

Hvis du ikke skulle klare å komme deg inn på den siden der, så kan du gå direkte til siden min her. Siden blir nesten hele tiden oppdatert for å få de siste detaljene finpusset.

 

Har ikke fått den registrert på en skikkelig host enda, men det er fordi om 17 dager så drar jeg i militæret, og blir borte i 1 år da.

 

 

 

EVE Reqruitment:

corp-en min trenger alltid nye slav.... ehm... medlemmer. Vi er et lite selskap, bedriver for det meste mining og mission running, har ambisjoner om PVP, men har ikke giddi enda. er med i caldari faction warfare, opererer fra caldari space. hovedkvarter er i Haatomo.

 

Viss dere er interessert i litt nybegynnerstøtte, hjelp til å få tilgang til gode lv 3 og 4 agenter så kan vi hjelpe.

 

Ta kontakt med Jack Carnifex eller Masuke

 

Ingame Nick:

Petrice - Gallente

Lunar Gretz

 

Nyttig info fra brukere her på forumet:

 

 

 

Må kommentere siden jeg ser at det er mange som driver med mining her; mining er best som en AFK aktivitet, tjene litt isk mens man driver med andre ting (oog). Personlig synes jeg mining er gørr kjedelig (har minet max 30 minutter totalt i min EVE karriere), men noen synes det er morsomt.

 

Poenget med EVE er at du har det så morsomt som du selv gjør det til. Det er utrolig mye å gjøre i EVE, se bare på oversikten denne karen har laget: Diagram of things to do in EVE

 

For nybegynnere vil jeg anbefale karriereagentene. De gir bra betaling (skip, skills, isk) for en nybegynner, pluss innføring i sentrale aspekter av spillet. Her er en oversikt over karriereagentene: Career Agents - EVE Wiki

 

Det finnes et meget bra corp som spesialiserer seg på å hjelpe nybegynnere å komme i gang: Eve University

 

Får håpe det hjalp litt for de som strever med å finne ut av ting. Ellers finnes det utrolig mange og bra guides for alle aspekter av EVE Online. Skal prøve å finne frem ting og poste de her senere.

 

 

 

 

(Linker/quotes, er tatt ifra folk som har postet i denne tråden, prøver ikke å ta creditt for de^^

Side 9

Endret av -Léon-
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan man ikke betale via ingame cash eller noe?

Og hvordan fungerer det? Er det vanskelig å opptjene seg nok til å kjøpe det?

 

Ja, du kan kjøpe GTC (spilletid) koder for ISK (myntenheten i EVE), fullt lovlig i forumet. De har et eget system for dette, for å sikre at kjøper ikke blir svindlet.

 

Hvorvidt det er vanskelig eller ikke å tjene nok ISK til å kjøpe disse kodene, avhenger av mange faktorer, og det er jeg altfor trøtt til å komme inn på. Dessuten er jeg en newbie selv, men jeg har tilbragt mange timer i EVE-forumet for å få inn det grunnleggende, og jeg anbefaler alle som er interessert i spillet å lese litt der: EVE New Citizens Q&A

 

Vil bare si avslutningsvis at EVE er veldig spesielt, og det er _enormt_. Det er utrolig mye å lære, og måten du trener opp skills betyr at "powerleveling" ikke eksisterer i EVE. En annen flott egenskap er at selv relativt nye spillere kan grisebanke erfarne spillere i PvP, avhengig av situasjonen, utstyr, skills og faktiske skills + kanskje litt flaks. Det er veldig mange faktorer som spiller inn der, og det er mange corps i EVE som underviser spesielt i PvP, da mulighetene for utstyrkombinasjoner på skipene i spillet er bortimot uendelige. En er ikke bundet til å måtte holde på med PvP, heller. Business og tradeskills utgjør en stor del av EVE.

Lenke til kommentar

Nå har jeg foreløbig ingen med erfaring fra PvP, og det er en smule vanskelig å forklare hvordan det fungerer i EVE, men jeg kan prøve:

 

Har aldri spilt WoW eller X-spillene, men du kan styre skipene i EVE selv i form av at du dobbelklikker hvor du vil de skal gå. Dette er et taktisk element i PvP, påstås det. Du kan dessverre ikke styre de med joystick, og ingenting hinter om at utviklerene vil gjøre det i fremtiden, da systemet fungerer godt slik det er nå.

 

PvP foregår både i low-sec og high-sec i EVE. Low-sec er områder med sikkerhetsstatus mellom 0.0 og 0.4, og du er stort sett fritt vilt der. High-sec er fra 0.5 og opp til 1.0, som er den høyeste sikkerhetsstatusen for et system. Militærmakten Concord vil gripe inn og gi deg ris på stumpen om du angriper andre piloter uprovosert i high-sec. Hvor raskt de kommer avhenger av sec status rating (høyere = raskere ankomst).

 

Dette forhindrer ikke f.eks. can-flippers og suicide gankers å ta for seg i high-sec, så en er absolutt aldri trygg med mindre en er dokket i en stasjon.

 

En typisk PvP-situasjon:

 

Du kommer med din rimelige Rifter gjennom en stargate fra high til low-sec. Du har ikke sjekket på forhånd via det svært detaljerte kartsystemet hvor mange som har passert det punktet nylig, hvor mange som har blitt drept o.s.v. Så snart du kommer ut av den neste porten er du limt fast i en "blob". Du ser mange skip omkring, og lurer på hva de gjør der mens du forsøker å ta deg til kanten av denne bloben for å frigjøre deg og komme deg videre. Et øyeblikk etter er skipet ditt ikke usynlig lengre, og du er fritt vilt. Det som så vil skje, er ofte ett av disse alternativene:

 

1. De vil presse deg for penger

2. De vil ødelegge skipet ditt og presse deg for penger i podden

3. De vil gjøre 1 og 2, samt drepe deg når du har gitt de penger

 

 

PVP NÅR DU ER BEDRE FORBEREDT:

 

Du får en venn til å speide i forkant for å sjekke om noen camper portene du må gjennom, og du studerer det interaktive kartet. Alt ser bra ut. Du har utstyrt skipet ditt med stabilizers, kanskje et par NOS, en microwarpdrive og shield tanking (shield er forsterket og lades opp hurtigere, mens armor er svakt, armor tanking blir det motsatte).

 

Du flyr gjennom porten etter forhåndssjekken og setter du kursen mot et av mange asteroidebelter for å "ratte" litt (drepe NPC pirater, betaler bra i low-sec system). I og med at du er forsiktig, warper du til en planet først, og planter et BM (bokmerke) midt under warpen. Dette gir deg en "safe spot" som du kan flykte til om du får noen etter deg, og gir deg et lite pusterom.

 

Du bruker scanneren i skipet ditt kontinuerlig mens du flyr rundt i low-sec, justerer gradene etterhvert som du scanner hele systemet og sjekker asteroidebeltene. Du har laget en egen profil i Overview for PvP og ratting, slik at oversikten er ryddig og enkel å lese. Det ser greit ut, så du warper til det første beltet. Du finner noen rats som du dreper, og du sjekker fremdeles scanneren mens kampene pågår. Med ett dukker et pilotnavn opp på skjermen, kanskje 200.000.000km unna. Han har nok spottet deg på sin radar og er på vei.

 

Hadde du vært en miner i denne situasjonen, ville du så snart du nådde beltet, valgt "warp to.." til en stasjon og så trykket ned Ctrl + Space for å stoppe warpen og la skipet snus slik at det peker direkte mot stasjonen. Dette vil forkorte tiden det tar å starte en warp. Så snart du så et ukjent navn på radaren, uansett avstand så lenge det er i det samme system du er i, ville du warpet til en stasjon, parkert og gjort noe annet en stund.

 

Den andre piloten popper ut av warp, og det første han forsøker å gjøre er å webbe deg (lime deg fast). Du var forberedt på angrep som dette, og han klarer det ikke. Du har sluppet ut droner og låser siktet på ham, og han møtes av en klynge illsinte krigsdroner samt en av mange forskjellige typer missiler du har med deg for situasjoner som dette.

 

Ditt skips Cap (capacitor) nivå begynner å gå ned på grunn av all kraften som brukes samtidig, og cap lades ikke like mye som mengden som brukes, så du trenger mer kraft. Du kommer deg nær innpå det andre skipet og kretser rundt ham mens du aktiverer dine Nos for å suge kraften ut av skipet hans og forsyne systemet ditt slik at det kan fortsatt kjøre shield og alt annet fortløpende mens stakkaren du kjemper mot er i ferd med å innse at han valgte feil pilot å angripe.

 

Dine missiler slamrer inn i siden på skipet hans, men gjør ikke nevneverdig skade i det hele tatt, så du lader de om til en av de andre gruppene som gjør en annen type skade. Denne gang gjør missilene stor skade på skipet hans. Du blir truffet en del ganger selv, men reparerer skadene fortløpende, og kampen går i din favør. Du ser at hans shield nå går i rødt (nede), og dine droner og missiler har begynt å hamre på armoren til skipet hans. Han er en armor tank og bruker en aktiv armortype med forsterkninger, som beskytter ham godt mot missilene dine, så du bytter igjen inntil du finner noe som funker.

 

Piloten forsøker å stikke av, men møter ingen nåde. Han halter rundt og satser på å warpe ut, men du hadde en webifier selv, og limer ham fast der han er. Han ber om nåde i chat sekunder før skipet hans blåses til helsike og du ser en nydelig eksplosjon på skjermen.

 

Han hadde vett nok til å hamre på warp kommandoen før skipet ble blåst opp, slik at nød-podden hans warpet vekk før du fikk en mulighet til å låse siktet på den og drepe ham. I det minste kostet du ham et skip med mange dyre modifikasjoner.

 

------

Jeg gjør sikkert feil mange steder i den lille fortellingen, men det er røffly slik jeg har inntrykk av at PvP foregår i små former. Det handler veldig mye om å være godt forberedt, og å ha riktig skip og utstyr. En stor fordel er at dette slettes ikke behøver å koste en formue. Du kan egentlig dra til low-sec allerede på dag én, og til og med ha moro der. Problemet blir hovedsaklig å betale alle pod og skipsforsikringene, samt alt utstyret du garantert vil miste i slike kamper.

 

Om du har anledning til å returnere til ditt skip etter at det ble ødelagt, kan du ved bruk av en "salvager" (utstyr for å hente ut ting fra vrak) redde en god del av modulene i det. Etter å ha mistet et skip i en mission jeg totalt undervurderte, kjøpte jeg et nytt skip og deler, fløy tilbake og drepte resten og så hentet jeg et annet skip jeg har utstyr utelukkende for vrakopprydding (salvaging), og fikk tilbake halvparten av turretene og mye annet fra vraket.

 

Det aller beste er at du prøver dette selv. Join et corp (det er et utall av de, vil anbefale EVE University da de underviser både i mining, teamwork, PvP m.m.).

 

Det lille jeg vet om PvP i EVE, er at det kan være veldig intenst og spennende, og at det er hovedårsaken til at mange spiller det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt WoW siden spillet ble released og ble litt overrasket i EVE at å traine skills og slikt faktis kan ta timer før den blir ferdig, samme med å lage ting. Synes egentlig det er nokså greit =)

 

Har ikke spilt så mye, men for å tjene penger så har jeg for det meste bare gått å mine Astroider(Veldspar) og refine det. Lett og enkel måte og nå har jeg fått meg et større skip + ekstra cargo holds.

 

Synes spillet er en bra og kommer nok til å gjøre min trial konto til betalende, kanskje t.o.m. sette WoW kontoen min på frys :p

 

Noen ting jeg lurer på er:

*Blueprints - Noen som har en side hvor det står noe lunde enkelt forklart hva det går ut på?

*Forskjellen mellom Manufacture og Invention. Forstår liksom ikke hvilken av de jeg skal klikke på når jeg har Blueprint av et item.

*Flytte skip mellom forskjellige stasjoner.

*Er det mulig å gjøre et "søk" på hvor forskjellige astroids er? Liksom hva de inneholder.

*Inne på 'Fitting' så står det på skipet mitt "Upgraded Hardpoints" med noen sirkel ligndende iconer under, lurer på hva det er godt for og hva er meningen. Har 3 stk.

 

Er ikke alltid like lett å få noe svar ut ifra 'Rookie Help' kanalen i EVE.

Endret av zeus5k
Lenke til kommentar

Blueprints er for å lage ting. Er litt som en oppskrift/lisens som enten varer uendelig (BPO - blueprint orginial) eller kopier/BPC (blueprint copy)

Du skal nok bruke manufacturing da invention er ganske avansert og handler om t2 items.

 

Flytting av skip... stasjoner er vel som garasjer, du bestemmer selv hvor du vil ha skipene dine stasjonert. Koster ingenting å flytte de, så ditt valgt sted har ofte mye å si med pvp/missions/mining osv.

 

Med asteriods burde du søke litt rundt å se hva folk anbefaler at man skal mine for mest mulig isk/timen, men er ofte ganske tomt rundt de populære stedene, så burde dra til utkantsystemer i highsec.

 

Upgrade hardpoints er for rigs. Rigs hjelper litt ekstra, men er ofte ikke verdt prisen for nybegynnere da de koster en del. Med dyrere skip bruker man ofte rigs.

 

Pvp i eve er.... underlig, siden du virkelig dør når du dør så er mange forsiktige for å ikke bli sprengt, med untak av de som ikke vet bedre slik som nybegynnere. Er mye ganking og 'stikke av' mentalitet, blir sjelden noen gode stand up fighter. Er også en del griefers i spillet da dette er lov. For eksempel Jihadswarm (fra goonswarm allianse) sprenger svake men dyre miner skip (hulks) bare for å være drittsekker.

 

Hvis du er ute etter en real utfordring burde eve passe bra, men hvis du er følsom så burde du gjøre deg litt paranoid hver gang du starter spillet.

Lenke til kommentar

Jeg begynte nettopp å spille via Steam.

 

Forstår enda ikke grunnleggende ting som hvordan jeg skal klare å overleve. Fikk et oppdrag rett etter tutorial, men dette er helt umulig å gjennomføre. Blir beskutt og drept hvis jeg ikke klarer å warpe før de tar meg.

 

 

Var det ikke et annet spill som var et slikt SCI-FI MMORPG? Husker ikke hvem som sto bak, om det var Epic Games ellerno.. Lignet en hel del på dette, men mer actionpreget..? Tror det kom til betastadiet før de kutta det helt ut.

Edit: Fant ut av det. Spillet het "Earth & Beyond" - EA games som sto bak visst. Husker jeg syns det var ganske bra. Vet ikke hvorfor de kutta det ut.

Endret av BagBiter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så dør du mister du alt? Så du må jobbe deg opp igjen?

Hva skjer med alle eiendelene dine da?

Kan andre kapre dem?

 

 

Du dør ikke akkurat. Man har cloner, som man må oppgradere ettersom hvor mange skillpoints du har. Selv om man blir skutt i filler og mister skipet sitt, så er det ikke så ofte man blir podda, og blir man podda så våkner man på medical faciltiy hvor du har din clone.

 

Om du har en clone som kan ta mindre skillpoints en det du hadde da du ble podd'a så mister du noe av skillpointsa dine. Det det kan være litt surt og miste skills som tar en 20+ dager og trene igjen.

 

Mister du skipet ditt så kan andre ta "loot" fra det hvis du ikke er rask nok til å raske til deg det igjen selv. loot du dropper når skipet ditt blir blåst i lufta, er moduler som er på skipet og ting du hadde i cargo. Folk flest i EVE har mesteparten av tinga sine lagra på faste steder. Etter en tid i EVE så blir det til at du har masse stash, flere skip etc.

Lenke til kommentar
Jeg begynte nettopp å spille via Steam.

 

Forstår enda ikke grunnleggende ting som hvordan jeg skal klare å overleve. Fikk et oppdrag rett etter tutorial, men dette er helt umulig å gjennomføre. Blir beskutt og drept hvis jeg ikke klarer å warpe før de tar meg.

 

Når man starter så får man jo et "rookie" skip gratis. Blir det skutt i filler, så kan du docke ved en stasjon også får du et nytt rookie skip. Så sånn set så mister du ikke så mye som ny spiller. Hva er player nick'e ditt i EVE da?

Lenke til kommentar

Har spilt EVE i noen år nå og synes det er helt greit. Har ikke så mye tid til å spille EVE lenger, men skulle jeg tilfeldigvis være pålogget så er det bare å convo'e meg og spørre. Nicket er MrVilla.

 

EVE er som andre her har sagt veldig stort og temmelig komplisert i begynnelsen. Lærekurven er meget bratt og jeg skjønner godt dersom det er mange som sliter i begynnelsen. Jeg anbefaler alle nye å bruke forumet som det ble linket til ovenfor på www.eve-online.com. Her står det veldig mye informasjon og det er veldig mye hjelp å hente på forumet.

 

Jeg var heldig da jeg begynte for en kompis av meg hadde vært inne noen måneder allerede og kunne derfor hjelpe meg ganske bra. Etter en uke så var jeg kommet inn i et corp og har etter det gjort litt diverse. Min karakter er ren combat og har null peiling på industri og bygging. Dette er noe som man velger selv. Man kan også velge begge deler dersom man har lyst :)

 

I EVE så er risikoene selvbestemt. Hver gang når man går til kamp så må man være forberedt på å miste skipet sitt med moduler og last. I verste fall så kan man miste klonen sin med implanter i tillegg.

Dette betyr at dersom du skal ut og kjempe så må du vurdere hvilket skip du skal bruke og hvilke moduler. De beste modulene gir deg best beskyttelse/slagkraft/hurtighet etc, men koster også mer. Har du råd til å miste dem? Jeg snakket med en i corpet i går som mistet sin Carrier med moduler og det er verdier for over en milliard ISK. Veldig kjedelig, men med litt backup fra corpet/alliansen + litt kronerulling blant medlemmene så er det håp.

 

Er du alene så er det verre. Vurder derfor om du vil inn i et corp eller om du vil prøve deg litt alene. Du trenger ikke å avgjøre hva du skal gjøre nå. Gjør det du har lyst til og prøv diverse ting. Mange begynner med å mine asteroider for å få inn litt penger til moduler og bedre skip. Deretter så kan man prøve seg på missions og se hvordan det går. Andre hopper rett i et corp og skaffer seg penger med å hjelpe veteraner + får som regel etter en stund tilgang til moduler og skip gratis.

 

Det som kommer til å ta tid er å sette seg inn i hvilke moduler man skal benytte i spesifikke situasjoner.

 

Send meg gjerne en PM eller spør her dersom det er noe spesifikk som man har problem med. Kan ikke alt men det virker som vi er flere her som spiller :)

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Ja, sant det. Plagdes mye i starten, men etter at jeg fant en "klan" (det heter vel "corporation" her da) så har det gått mye bedre. Strever litt med å få skills derimot, siden jeg ikke visste hvor mye attributes egentlig betydde.

 

Intelligence: 19

Charisma: 13

Perception: 13 + 1 (implant)

Memory: 16

Willpower: 13 + 1 (implant)

 

Ikke særlig balansert, nei. :hm:

 

-----------------------------------

Uansett... 2 tips.

 

Nedlast EveMon (google) og skaff deg Salvaging (skill), det er mye penger i det. Finner du de rette tingene kan du godt få rundt 1,5 mill ISK for en runde rundt om i astroidebeltene. Helst gjør dette i solsystemer der du har mange NPC pirater (0.7 - 0.5, men ikke lavere!). Det er bedre enn å kjede ræva av seg ved å samle mineraler.

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

Attributes i EVE er ganske omdiskutert ettersom mange mener det er litt urettferdig at man gjøre et av sine mest betydelige beslutninger uten å ha noen ide om hva det gjelder.

 

Jeg er forsåvidt enig i det. Attributer bestemmer hvor raskt du trener forskjellige skill.

Personlig så vil jeg si at intelligence og perception er viktigst. Memory og Willpower deretter og charisma til slutt. Det har vært ytret mange forslag om å få en mulighet til å endre sine attributer, men foreløpig så er ikke dette tillatt. Jeg har selv en ganske høy charisma som jeg selv irriterer meg over. Hadde jeg vært klar over sammenhengen da jeg startet min karakter så hadde det sett litt annerledes ut.

 

CCP (de som utvikler EVE) har derimot prøvd å gjort charisma mer betydningsfull ved å lage nye skill å lære her. Dette synes jeg er bra samtidig med at man har fokusert mer på roller som drar mer nytte av denne typen skill.

 

I bunn og grunn så tror jeg ikke man skal være for negativ mot sine attributer uansett. Man kunne sikkert gjort bedre valg men når alt kommer til alt så betyr det ikke så meget mye. Jeg har sikkert tapt langt mer skillpoints på å glemme å sette skill :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...