Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest på XDA så ble jeg litt betenkt. Jeg har ingen av de feilene som der blir rapportert om, og jeg registrerer en her som har problemer med sin telefon. Så tror kanskje det er en batch som er feilprodusert. Min er HT23 produsert i Taiwan, og som jeg sa, den er helt uten feil. Den blir varm, men med en 4 kjernes 1,5 Ghz cpu, så hadde jeg blitt skuffet om den ikke ble "hot" ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest på XDA så ble jeg litt betenkt. Jeg har ingen av de feilene som der blir rapportert om, og jeg registrerer en her som har problemer med sin telefon. Så tror kanskje det er en batch som er feilprodusert. Min er HT23 produsert i Taiwan, og som jeg sa, den er helt uten feil. Den blir varm, men med en 4 kjernes 1,5 Ghz cpu, så hadde jeg blitt skuffet om den ikke ble "hot" ;)

 

Vet ikke hvor du fant HT23 hen, men uansett, det står Made in Taiwan på esken min, og har heller ingen problemer med min telefon.

Lenke til kommentar

Det er to kjente feil.

 

Den ene er screen flickering på grunn av backlight problemer.

Det er nok hardware feil og må byttes ut. Grå toner vibrerer og er ubehagelig å se på.

 

den andre er screen corruption. Det er grafikken som klikker med grønne striper.

Dette kan sikkert fikses med software update.

Lenke til kommentar

Det er to kjente feil.

 

Den ene er screen flickering på grunn av backlight problemer.

Det er nok hardware feil og må byttes ut. Grå toner vibrerer og er ubehagelig å se på.

 

den andre er screen corruption. Det er grafikken som klikker med grønne striper.

Dette kan sikkert fikses med software update.

Og problemer med dekning, noe jeg måtte sende inn min for. Mistet signalet hele tiden og innendørs var helt håpløst. Må være en hardware feil, ser det er folk på xda som har rapportert lignende feil.

Lenke til kommentar

Da har jeg kunnet leke med min One X i 2 dager. Første jeg tenkte da jeg åpnet var, wow den er gigantisk. Så slo jeg den på og tenkte, wow Rå skjerm. Fikk oppdatert til nyeste versjon også startet jeg å lade den. Fra full ladet første ganga så tok det meg ca 3 timer med kontinuerlig bruk til den begynte å grine om at det bare var 15% igjen av batteriet (lysstyrken var manuelt satt lavt). Akkurat da var jeg ikke fornøyd men sist jeg brukte slike teknologiske leketøy var på flyet til Norge, så hele sesong 1 av game of thrones på nettbrettet mitt og hadde fremdeles 40% igjen av batteriet(til opplysning så er det rundt 9 timer med film). Så var kanskje litt farget av det. Etter mer lek så syns jeg at det var deilig å komme tilbake til sense igjen etter at jeg i snart 2 år har brukt samsung wave.

 

Håper det er som dere sier at batteriet blir endel bedre etter noen oppladninger for en slik skjerm fortjener mer enn 3 timer med aktiv bruk, for hva skal man med så stor og fin skjerm dersom man ikke bruker den til surfing og andre ting som utnytter den til sitt fulle.

 

Så konklusjonen min er, gi meg bedre batterilevetid, mer minne (ICS sliter med ordentlig multitasking, trodde dette bare var ett problem jeg ville ha på mitt honeycomb nettbrett), fjern menyprikkene som kommer på enkelte spill og programmer, sett ned prisen og gjør den fysisk størrelse på mobilen litt mindre så har vi den perfekte mobilen :D

Endret av valen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg kunnet leke med min One X i 2 dager. Første jeg tenkte da jeg åpnet var, wow den er gigantisk. Så slo jeg den på og tenkte, wow Rå skjerm. Fikk oppdatert til nyeste versjon også startet jeg å lade den. Fra full ladet første ganga så tok det meg ca 3 timer med kontinuerlig bruk til den begynte å grine om at det bare var 15% igjen av batteriet (lysstyrken var manuelt satt lavt). Akkurat da var jeg ikke fornøyd men sist jeg brukte slike teknologiske leketøy var på flyet til Norge, så hele sesong 1 av game of thrones på nettbrettet mitt og hadde fremdeles 40% igjen av batteriet(til opplysning så er det rundt 9 timer med film). Så var kanskje litt farget av det. Etter mer lek så syns jeg at det var deilig å komme tilbake til sense igjen etter at jeg i snart 2 år har brukt samsung wave.

 

Håper det er som dere sier at batteriet blir endel bedre etter noen oppladninger for en slik skjerm fortjener mer enn 3 timer med aktiv bruk, for hva skal man med så stor og fin skjerm dersom man ikke bruker den til surfing og andre ting som utnytter den til sitt fulle.

 

Så konklusjonen min er, gi meg bedre batterilevetid, mer minne (ICS sliter med ordentlig multitasking, trodde dette bare var ett problem jeg ville ha på mitt honeycomb nettbrett), fjern menyprikkene som kommer på enkelte spill og programmer, sett ned prisen og gjør den fysisk størrelse på mobilen litt mindre så har vi den perfekte mobilen :D

 

Er ikke lenge siden jeg skrev i tråden, det tar 2 uker før batteriet er bra.

Slapp av det ordner seg.

 

 

Men jeg stiller meg uforstående til hvorfor min Asus prime er raskere enn One X i både spill og div testprogr. Får tro at den blir raskere med tiden etter div oppdateringer. Primen er tross alt klokket lavere samt at den har større oppløsning på skjermen

 

Dette er driver problem og vil bli fikset.

Se på det som PC driverene til Nvidia må oppdateres for å fungere best mot de nyeste spillene.

 

Lenke til kommentar

 

 

Håper det er som dere sier at batteriet blir endel bedre etter noen oppladninger for en slik skjerm fortjener mer enn 3 timer med aktiv bruk, for hva skal man med så stor og fin skjerm dersom man ikke bruker den til surfing og andre ting som utnytter den til sitt fulle.

 

 

 

Jeg har hatt min i litt over 2 uker og merker godt forbedring på batt. Jeg vil anslå det, uten noe som helst måling, til å være ca 50% bedre nå......

Lenke til kommentar

Håper det er som dere sier at batteriet blir endel bedre etter noen oppladninger for en slik skjerm fortjener mer enn 3 timer med aktiv bruk, for hva skal man med så stor og fin skjerm dersom man ikke bruker den til surfing og andre ting som utnytter den til sitt fulle.

 

 

 

Jeg har hatt min i litt over 2 uker og merker godt forbedring på batt. Jeg vil anslå det, uten noe som helst måling, til å være ca 50% bedre nå......

Det er absolutt en god forbedring. men la oss si at jeg da får ca 4,5timer med aktiv bruk på minimal lysstyrke. Fremdeles ikke allverdens men ja, det holder vel kan jo ikke bare plukke på den hele tida:P

Lenke til kommentar

Cyanogenmod har ingenting med HTC å gjøre. CM er den absolutt største utvikleren av 3. parts rom til Android. Dette er ikke en offisiell release fra CM, men bygger på deres rom. Det er foreløpig ingen offisiell rom fra CM teamet til One X, men regner med at det kommer etter hvert.

 

CM ansees som en "lettere" rom enn HTC sin Sense, men på den andre siden mister du en del Sense funksjoner. Selv brukte jeg CM på Desire, og var veldig fornøyd med det.

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...