Gå til innhold

Hvor lenge må pass være gyldig etter reise i frankrike ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at noen land krever at passet er gyldig 6mnd etter planlagt utreise, men til Frankrike er det nok ingen passkontroll så er nok mest for gyldig legimentasjon du trenger passet som på hotel etc:-)

Uansett så tar det ikke mye mer en en uke å få nytt pass i dag ;)

Lenke til kommentar

Kom plutselig til å tenke på at det kan vel muligens være at du trenger et pass når du sjekker inn på flyet. Men det er jævlig lenge siden jeg har flydd innenfor Schengen... Så kan noen svare meg på det? :p

 

Hadde om dette på skolen for en liten sutnd siden, pass er den eneste gyldige formen for legitimasjon på flyplassen (nei du kan ikke bruke kredditkort/(lignedne) så tror derfor du må ha det, er dog usikkerpå om det må være gyldig (siden det er ifra fjor så kan vell ikke det være sååå ille, men better to be safe than sorry )

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

Men passet ditt er jo gyldig, men vil ikke være det et halvår etter at du har reist. Slik jeg har skjønt det så skal ikke det ha noe å si. Det er kun for land som krever visum ol. som vil ha krav om noe sånt. Men er du veldig usikker så er det kanskje best å ta en telefon til den franske ambasaden i Oslo?

 

Albatrost

Lenke til kommentar

Lengden på gyldigheten har ingenting å si så lenge den er gyldig.

 

Jeg har selv dratt til Italia 1 uke før passet mitt gikk ut. Det eneste de sa jeg burde være obs på er at passet går ut om nemlig en uke.

 

Frankrike og Italia er ikke forskjellige, når det gjelder den biten, begge land sliter voldsomt med innvandring, og ressursene går ikke akkurat mot denne delen av Europa.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...