Gå til innhold

Overgang fra S/PDIF til 3,5mm jack?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har NULL peiling på kabler og slikt, så jeg håper på å få litt hjelp her.

 

Jeg har nettopp kjøpt en Tatung 32" V32MCAK LCD-TV. Den har ikke 3,5mm jack lydutgang for hodetelefoner, men kun en S/PDIF audioutgang.

 

Jeg har et Creative PC-høyttaler-system (5/1 med subwoofer) med god lyd, som jeg har brukt på min tidligere TV som hadde 3,5mm jack for hodetelefoner. Da var det bare å plugge 3,5mm jack (han-plugg) rett inn i hodetelefonutgangen på TV'en.

 

Men nå trenger jeg altså en kabel som kan være en overgang fra S/PDIF-utgangen på min Tatung 32"-TV, til 3,5mm jack (hun-plugg), slik at jeg får koblet lyden fra TV'en til mitt 5/1-anlegg.

 

Noen som vet om en slik kabel finnes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det ikke er hodetelefonutgang er det lite du kan gjøre. S/PDIF er vel optisk kabel, da må du ha en dingsboms i mellom som omformer signalet til elektrisk! (sagt med uproffe ord, arrester meg her noen om jeg tar feil!!). Slikt vet ikke jeg om finnes.

 

Alternativene jeg ser for meg er om du f.eks. skal ha NRK/TV2 lyd på anlegget at du får deg en digital kabelTV boks, der er det som oftest nødvendige utganger for å kobles mot anlegg. (Evt. satelittuner). Ellers kan du jo uansett med enkelthet koble DVDen og annet stæsj til anlegget ditt. Tenker kabler fra Clas Ohlson eller Biltema er greie nok med tanke på oppsettet ditt!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...