Gå til innhold

Programvareutvikling på Høgskolen i Gjøvik


R2B2

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

 

Tiden er snart inne for å søke skole og jeg har i den forbindelse noen spørsmål rundt studiet Programvareutvikling på Høgskolen i Gjøvik.

 

Jeg ser HIG tilbyr en tresemester ordning til de som mangler nødvendig matematikk kunnskaper (R1) for opptak til studiet. Hvilke erfaringer har dere med dette? Samtidig, hvor mye matte bør man regne med å komme borti i løpet av studiet? Grunnen til at jeg spør er vel kanskje fordi jeg er litt bekymret til akkurat den matten. Kan ikke si jeg er noe spesielt flink i faget, men mye pga av manglende interesse. Jeg vil tro at når man får bruk for matten i selve programmeringen (noe jeg virkelig interesserer meg for), vil det også gå mye lettere. Har jeg rett? Tror dere jeg vil klare meg greit etter en solid 4’er fra videregående? evt hva synes dere om de andre emnene i faget?

 

Jeg har også hørt at utelivet i Gjøvik er begrenset. Sant nok, byen er jo ikke stor, men hva synes dere? Hvordan er studentlivet ellers? Kom gjerne med andre erfaringer, råd og tips. Her er det bare å fyre løs!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Utelivet er som andre steder, blir liv der man lager det ;) "Huset" (studentenes hus i gjøvik) kan bli utrolig bra til tider (må bare vente på at et viss arrangement eller band dukker opp, St. Patricks day for litt sia var helt vilt ^^).

 

Det er et emne som heter "REA1101 - Matematikk for informatikk fag" som er i første semester, jeg fikk 3 i matte på vgs (R1), og fikk B i dette emnet. Utenom det er det ikke noe mer matte hvis jeg husker riktig.

 

Det forkurset er ikke en tresemester, det er et 5ukers kurs eller noe som går over sommer (sorry, no ferie). Har mange i klassen som har gått det, skal vist være mye jobb, men vært det ;)

 

Selv har jeg en del felles emner med de som går programmvare utvikling: grunnleggende programmering, objektorientert programmering, innføring i informasjonssikkerhet, etc. Digger emnene ^^

 

SKolen er bra, ikke for stor, ikke for liten, kort vei til sentrum, søk i vei ;)

 

P.s. utelivet burde nok ikke være veiledende i valg av studiested ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...