Gå til innhold

Nytt nettbrett.


Anbefalte innlegg

Vurderer å bestille meg nytt nettbrett pga batteritid og bildekvalitet. Har en iPad 2 fra før.
Hva er det beste nettbrettet (under 3.000) til film streaming. Med tanke på bildekvalitet, batteritid, respons ved åpning av applikasjon.
Vurderer ipad 4 gen. men er litt usikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha mulighet for andre apper enn de fra App store kan du jo vurdere et brett fra Samsung.

Endte selv opp med en Galaxy Note 10.1 2014 edition og er godt fornøyd. Kraftig multitasker med svært god oppløsning ala retina. Oppløsning og størrelse gjør den veldig anvendelig, men jeg ble en smule skuffet over mangelen på flash-støtte som Adobe til slutt ga opp p.g.a. så mye forskjeller i hardware. Er jo ting som photon browser som bøter litt på problemet da.

Lenke til kommentar

nei. Flash er ikke nødvendigt. Maks 3000 og da kommer desverre Samsung 2014 modellen godt over.

Ok. Da har den ikke gått så veldig mye ned i pris. Litt under 4k nå ser jeg. Trodde den var gått mer ned i pris siden det er lansert en ny serie.

 

Det jeg misliker med Apple er at de for raskt utdaterer helt brukbar hardware. Vet ikke hvordan det er for ipad, men håper de ikke kjører samme ulla som for iphone.

Lenke til kommentar

Jepp, min ipad 1 må jeg kaste da jeg ikke kan oppdatere den for da får jeg ikke lastet ned apper.

appene støtter bare OS som er nyere en det nyeste jeg kan laste ned.

I teorien tvinger de meg til å oppgradere ^^

Kjøpte note 8.1 , knallbrett, men forlite for TS ser jeg.

Lenke til kommentar

 

Apple lager god hardware og er innovative, derfor er det synd at de har så elendig after-sale support på ipad og iphone. Takk Samsung. Synd man må på Apple for å få retina på tablet for en ok pris.

Strike that. Hva med en Nexus 10 ?https://prisguiden.no/produkt/samsung-google-nexus-10-16gb-169403

Du vet at retina er en Apple-greie? Super amoled ftw.

Joda, men det mer brukt som begrep for høyoppløselig skjerm.

Det ville overraske meg stort om det ikke er et registrert varemerke.

 

TS, hvis du kan leve med amerikansk modell kan du sjekke denne;

http://www.it24.no/samsung-galaxy-tab-pro-10-1-wifi-16gb-svart.html

 

Har handlet av dem før og de har levert så langt. Ellers har Spaceworld samme tablet til 2999 kr.

Lenke til kommentar

Hmmm god skjerm. Ca 300 ppi! Hvordan er batteri etc på denne?

Modellen er temmelig identisk med Note 10.1 bare uten stylus, og faktisk med nyere versjon av android. Jeg vil si batteritiden er rimelig bra, så lenge du ikke har skjermen på max eller tyner den i spill. Det er mye power i det brettet.

Lenke til kommentar

Nje, har kun apps som går på begge platformer. To samsunger der, men regner med du siktet til Tab Pro :) (nexus er og fra samsung)

Ja, det var sagt av enkelthet i forhold til overskriftene på guiden. Var egentlig den jeg selv burde kjøpt. Stylusen er minimalt i bruk.

Synes også det å kunne sette i minnekort er nyttig, selv og det er enkelt å overføre filer også til og fra flashminne i brettet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...