Gå til innhold

TEST: Huawei P9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig å komme med en sammenligningstest av kamera fra de nye mobilene snart?

LG G5 - LG V10 - Huawei P9 - Huawei Mate 8 - Huawei Mate S - Samsung S7 (edge) - Samsung A5/7/9 - HTC M10 - Sony Xperia Z5 (Premium) - iPhone 6S (Plus) - Lumia 950 XL - Nexus 6 - Moto X Play

 

Er så mye blest om hvem av dem som har best kamera nå, så hadde vært greit med en skikkelig sammenligningstjeneste.

(Om dere oversetter testen til engelsk kan dere jo også få klikk internasjonalt = mer penger i kassen?)

Lenke til kommentar

Brattus: Jepp! Det er på vei, men vi venter på et par late arrivals - HTC 10 og Sony Xperia X - begge er rett rundt hjørnet. Enn så lenge kan bildene i denne saken være en indikasjon: http://www.tek.no/artikler/vi-dro-pa-fotosafari-med-markedets-beste-mobilkameraer-i-tokyo/346272

 

Der mangler HTC 10 og Lumia 950, samt at Xperia X-en vi har brukt er en prototyp, så resultatene fra den kan endre seg noe når ferdig testeksemplar er inne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med bloatware på denne? Vil minne fylles opp etter 5 min ved bruk av chrome, instagram og snapchat? Har utrolig lyst til å bytte ut s6'n min snart, da den har vært skuffende fra dag en. Vil helst holde meg til Android, men vurderer for første gang iPhone.

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med bloatware på denne? Vil minne fylles opp etter 5 min ved bruk av chrome, instagram og snapchat? Har utrolig lyst til å bytte ut s6'n min snart, da den har vært skuffende fra dag en. Vil helst holde meg til Android, men vurderer for første gang iPhone.

Siden telefonen ikke er i handelen ennå så skal jeg forutsi hva den leverer. Men det jeg kan si etter mine erfaringer med P8 og Honor7 (også Huawei) så har jeg aldri opplevd problemer med mangel på minne. Jeg er ikke den som er flinkest til å stoppe/fjerne kjørende programmer, men likevel så kan jeg ikke se å ha opplevd noen minneproblemer med mine seneste Huawei-telefoner.

Lenke til kommentar

Selv om det er en funksjon som sannsynligvis ett fåtall av oss vil bruke så burde artikkelen inneholdt ett  plusspoeng til. De seneste toppmodellene (også P9) til Huawei (og også telefoner fra midt-sjiktet) har mulighet til dual-Sim. Så vidt jeg vet så har Huawei fått gode kritikker for sin måte å implementere dette på slik at begge sim-kortene er aktive samtidig og det er lett å velge f.eks. hvilket kort som skal brukes til datakommunikasjon.

 

Den eneste bakdelen med Huawei sin løsning er at hvis man ønsker å benytte to simkort samtidig så kan man ikke bruke minnekort siden dette i utgangspunktet står i Sim2-slotten.

 

For de som f.eks. måtte ønske å ha tilgang på jobbtelefon og privattelefon i ett håndsett så er dette er god løsning. 

Lenke til kommentar

Hvordan er det med bloatware på denne? Vil minne fylles opp etter 5 min ved bruk av chrome, instagram og snapchat? Har utrolig lyst til å bytte ut s6'n min snart, da den har vært skuffende fra dag en. Vil helst holde meg til Android, men vurderer for første gang iPhone.

Har aldri prøvd S6 men ser det er en forholdvis høy andel skuffende brukere. Noe som bør bekymre tek mtp at de gav tlf stående ovasjoner. I mine ø ut ne har de ikke særlig høy kredibilitet når det gjelder vurdering av Samsung.

 

http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-s6/185248

 

Min erfaring med Samsung er med s3 som for meg var en skuffelse. Dette var i følge tek markedets beste tlf ved test.

 

Nå har de gjentatt det samme med S7. Jeg hadde ikke kjøpt S7 før man får noen brukererfaringer som går over litt tid.

 

Forøvrig bør testene gjenspeile hvor lenge, raskt og hyppig oppdateringshistorikk selskapene har av OS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære dere som tester mobiler. Er det sånn at dere bruker telefonen helt til batteriet går omtrent helt ned når dere prøver ut mobilen? Og så anslår batteritid? Hva med oss som ikke bruker mobilen i timevis og bare cirka 20 minutters apptid? Lurer fordi jeg og sikkert andre er opptatt av at mobilen holder seg gjennom et døgn eller to. Ellers så gjør dere en kjempebra jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med bloatware på denne? Vil minne fylles opp etter 5 min ved bruk av chrome, instagram og snapchat? Har utrolig lyst til å bytte ut s6'n min snart, da den har vært skuffende fra dag en. Vil helst holde meg til Android, men vurderer for første gang iPhone.

 

S6 er vel egentlig såpass ny at det er lite av betydning som har skjedd på hardware fronten. Virker rart å skulle bytte den ut allerede nå. Fiks software problemene dine, og du har en gulle god telefon.

Lenke til kommentar

Kan de ikke please comme med en "minus" versjon med mindre skjerm? Vil ikke ha en telefon som er større enn Sony sin compact serie. Men ønsker ikke å kjøpe en 4. sony telefon så håper virkelig andre produsenter våkner å lager noe i samme størrelse som z5 compact. Iphone har jo relansert SE men med meget dårlig skjerm-body ratio.

Lenke til kommentar

 

Den eneste bakdelen med Huawei sin løsning er at hvis man ønsker å benytte to simkort samtidig så kan man ikke bruke minnekort siden dette i utgangspunktet står i Sim2-slotten.

Ser ikke helt problemstillingen på min Huawei.... :hmm:

 

Huawei-Honor-4X-White_fonearena-11.jpg

 

 

Jeg likte den  :)

 

Honor 4X som du viser her er vel en av de få (eller den eneste) som har denne løsningen. P8/P9 og Honors senere modeller bruker nok "hybridløsningen" 

Lenke til kommentar

Brattus: Jepp! Det er på vei, men vi venter på et par late arrivals - HTC 10 og Sony Xperia X - begge er rett rundt hjørnet. Enn så lenge kan bildene i denne saken være en indikasjon: http://www.tek.no/artikler/vi-dro-pa-fotosafari-med-markedets-beste-mobilkameraer-i-tokyo/346272

 

Der mangler HTC 10 og Lumia 950, samt at Xperia X-en vi har brukt er en prototyp, så resultatene fra den kan endre seg noe når ferdig testeksemplar er inne :)

 

Håper det legges vekt på utbyttbart batteri under testingen, slik at fabrikantene får en viss tilbakemelding på de negative endringene vi har sett i den siste generasjon mobiltelefoner. Planned obsolescense / begrenset levetid gavner ikke forbrukerne.

Lenke til kommentar

Jeg likte den  :)

Honor 4X som du viser her er vel en av de få (eller den eneste) som har denne løsningen. P8/P9 og Honors senere modeller bruker nok "hybridløsningen"

For kr. 1490,- på Lefdal - er jeg rimelig godt fornøyd med min Honor 4x......etter oppdatering av Android på 1,4GB

Endret av flageborg
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...